۱۳۹۳ آذر ۱۴, جمعه

ادامه اعتصاب غذا در زندان ارومیه و حمایت زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر از آن

سایت نفس در قفس: اعتصاب غذای ۲۹ زندانی سیاسی در زندان ارومیه، ششمین روز خود را پشت سر گذاشت.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، ۲۹ زندانی سیاسی بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه از روز پنج‌شنبه، ۲۹ آبان ماه در اعتصاب غذا به سر می‌برند و امروز ۴ آذر ماه ششمین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشتند.
این زندانیان، در اعتراض به انتقال زندانیان سیاسی به بندهای زندانیان عادی و انتقال متهمین قتل و مواد مخدر به بند زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
این اعتصاب در حالی ادامه دارد که در روزهای اخیر تعدادی از این زندانیان به دفتر وزارت اطلاعات در زندان ارومیه احضار شده و از سوی ماموران این وزارت‌خانه تهدید شده‌اند.
هم‌چنین، امروز ۴ آذر ماه، ۹ زندانی سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج، طی بیانیه‌ای حمایت خود را از این اعتصاب غذا اعلام کردند.
متن کامل این بیانیه که برای انتشار در اختیار «نفس در قفس» قرار گرفته، عینا در پی می‌آید:
از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان ارومیه برای مطالبات برحقشان حمایت می‌کنیم
هموطن آزاده و شریف!
رژیم ولایت فقیه که با فروپاشی مناسبات اجتماعی و اقتصادی و رشد فزاینده‌ی نارضایتی عمومی، در معرض انقلاب و خیزش عمومی قرار دارد، در مقابله با چنین شرایطی با سیاست بُکُش تا زنده بمانی، رکوردار بالاترین آمار سرکوب، خفقان، شکنجه و اعدام در جهان است.
در این مسیر ضدبشری، زندانیان بی‌دفاع را آماج سیاست‌های سازمان‌یافته‌ی شکنجه‌ی روحی و جسمی قرار داده است. از جمله‌ی این موارد غیرانسانی، نابودی بندهای مستقل سیاسی در زندان‌ها و تبعید و پراکندن زندانیان سیاسی در بندهای عادی مخصوص محکومین زیر اعدام و خطرناک که تعادل روحی ندارند و در میان زندانیان مبتلا به امراض مسری مرگ‌آور مانند ایدز و هپاتیت می‌باشد تا به طور عمد آن‌ها را قتل برسانند.
حمله‌ی وحشیانه به اغلب زندانیان سیاسی از جمله، بند ۳۵۰ زندان اوین، ضرب و شتم، نگه‌داری در سلول انفرادی و تبعید آنان، نابودی بندهای مستقل سیاسی در زندان‌های اوین، تبریز و ارومیه در این راستا است.
ما جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج، از اعتصاب غذای قهرمانانه‌ی زندانیان سیاسی ارومیه در جهت مقابله، مقاومت و مبارزه با این یورش ددمنشانه و نیل به خواسته‌های آنان به خصوص وجود بند مستقل سیاسی حمایت می‌کنیم.
صالح کهندل، شاهرخ زمانی، اسدالله هادی، رضا اکبری منفرد، ابوالقاسم فولادوند، علیرضا فراهانی، ایرج حاتمی، افشین حیرتیان، فرید آزموده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر