۱۳۹۲ دی ۲۹, یکشنبه

بیانیه 93 : شرح حال زندانیان رجایی شهر



(مبارزه برای مقابله با تکرارتاریخ و کشتار ننگین دهه 60)



در پی سکوت مجامع جهانی و رسانه های به اصطلاح "مستقل غربی ..." و هم نوایی صد در صد دولت امید و اعتدال، هدف جمهوری اسلامی کشتار زندانیان رجایی شهر می باشد. نگذارید کشتارهای دهه 60 دوباره تکرار شود.
شورای زندانیان سالن 12 سیاسی رجایی شهر، از طرف کل زندانیان و همچنین زندانیان به صورت فردی و دسته جمعی بار ها به مسئولین قضایی، امنیتی وسازمان زندانها درباره موارد زیر بصورت  کتبی و شفاهی اعلام و هشدار داده اند، البته که مسئولین تراز اول کشور و بخصوص دولت و بخصوص حسن روحانی از تمامی جریان اطلاع کامل دارند : 
از جمله اینکه دستگاه های پارازیت باید برداشته شوند و اینکه کتابخانه را بستند، در کنار منع و نبود کوچکترین امکانات قانونی رایج در دیگر زندانها مانند هوا خوری، تلفن، مرخصی، تغذیه و بهداشت و درمان و نبود فضای استاندارد (2 متر فضای زیست به جای 12 متر برای هر زندانیان) در این زندان جهنمی و افزایش چندین دستگاه پارازیت به دستگاه های قبلی و افزایش شدت امواج مرگبار که به تازگی اثرات آن خود را نشان داده است و در یک شب 25 نفر زندانی زیر سرم رفتند و تا کنون  6 نفر به بیمارستان منتقل شده اند. مابقی نیز دچار سر درد ،استفراغ و بی حالی و ... قرار دارند.
عدم توجه عمدی مسئولین بالای کشور به این موضوع نشان می دهد که کلیت جمهوری اسلامی با طرح قبلی کمبود ها را تحمیل می کند و می خواهد از طریق بیمار سازی زندانیان، جنایات خود را تکرار کند،(وضعیت جسمانی رضا شهابی ، محمد جراحی ، بهنام ابراهیم زاده و زندانیانی که بستری شدند همچنین، زندانیان بسیاری که به عمد از مداوای انها جلو گیری می شود و در تمامی زندانها پراکنده هستند اثبات کننده این گفته است) در این راستا است که مسئول جدید "اندرزگاه"(بند 4) رضا طریقی به دستور مردانی رئیس پاسدار زندان با بستن کتابخانه 5/1 متری و قطع گرفتن کتاب و هم چنین بستن 24 ساعته درب سالن 12 که در فضای تنگ آن جمعیت در هم می لولند، قطع تبادل هوای از بیرون باعث وخامت حال بیشتر زندانیان مخصوصا بیماران تنفسی و قلبی گردیده است.
 شدت امواج مضر به قدری است که حتی زندانبان ها هم معترف به این هستند که از زمان تشدید پارازیت حالت های فوق به آن ها نیز سرایت کرده به طوریکه مسئول شیفت گفت: من میگرن ضعیف داشتم الان به قدری زیاد شده که یکجا نمی توانم بند شوم.حالا شما حساب کنید پارازیت هایی که نوک پیکانش به سمت سالن 12 می باشد چه قدر است؟ و در کنار اینها در اقدامی جدید دوربین مدار بسته در سالن قرار دادند تا بتوانند لحظه به لحظه ی زندانیان را رصد کنند. شورا زندانیان سالن 12 در مقابله با این مسائل در روز 28 دی در دیدار با رضا طریقی برای حل این مسئله ضرب العجل داده و برای مقابله با این سیاست دولت اعتدال و امید اعضاء را دعوت به برگزاری مجمع فوق العاده در روز 1 شنبه 29 دی نمود تا تصمیمات مقتضی در این مورد گرفته شود. لازم به ذکر است در این "تفرجگاه" با 250 زندانی سیاسی عقیدتی و 40 اعدامی مانند زانیار و لقمان مرادی، شهرام احمدی و 20 حبس ابد و مابقی با حبس های سنگین 10 تا 30 سال در معرض مرگ علنی و فوری قرار دارند. به طوریکه در چند ماه اخیر علاوه بر اعدام 6 نفر 2 نفر به نام های افشین اوصانلو و علیرضا کرمی خیر آبادی در اثر فشار های جسمی و روحی به مرگ مشکوک جان سپردند.
ما از تمامی انسان های شریف و آزادی خواه می خواهیم در مقابله با این جنایات "حقوق بشری" جمهوری اسلامی و دولت اعتدال ساکت ننشسته و از هر طریق ممکن اعتراض خود را علیه شکنجه و اعدام و کشتار علنی بلند تر کنند.
هموطن هدف رژیم برای بقای ننگین خود مانند تمام دوره های سراسر جنایت خود همچون دهه 60 کشتار فرزندان دلیر و مقاوم شما که خواسته ی جزء آزادی و برابری و عدالت اجتماعی ندارند می باشد.
ما ضمن محکوم کردن اعمال جمهوری اسلامی در رابطه با سرکوب و زندانی کردن انسانها و ازار و اذیت و شکنجه زندانیان از تمامی فعالین کارگری، سیاسی و انقلابی و از تمامی فعالین جنبش های اجتماعی از همه تشکل ها و احزاب و سازمانها می خواهیم درسطح داخلی و جهانی دست به اعتراضات گسترده و هماهنگ با آزادی خواهان جهان در هر نقطه ای که هستند  بزنند.

علیه زندان ،شکنجه و اعدام زندانیان بی دفاع
و برای آزادی و برابری و برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی به پا خیزید.

پیش به سوی اتحاد بیش‌تر برای فشار بیش‌تر
پیش به سوی اعتراضات گسترده‌تر با شعار
کارگر زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد
کمیته حمایت از شاهرخ زمانی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر