۱۳۹۴ اسفند ۱۸, سه‌شنبه

گزارش از نشست " دستمزد و جامعه "


 این نشست برای مخالفت و دشمنی با تشکل های مستفل کارگری که دستمزد سال 95 را 3/5 میلیون اعلام کرده اند بر گزار گردید.

روز یکشنبه ، 94/12/16 نشستی تحت عنوان "دستمزد و جامعه" در دانشکده ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد. در این برنامه ، آقایان فریبرز رییس دانا و محمد مالجو به عنوان "پژوهشگران اقتصادی" و حسین حبیبی نماینده ی شورای اسلامی کار تهران به عنوان سخنران حضور داشتند.
آقای رییس دانا به همان حرفهای سابق خودش که نهایتا به حمایت از تولید ملی ختم می شد( حمایت از سرمایه داری داخلی)، تاکید کرد و رقم 830 هزار تومان را ظالمانه خواند اما رقم 1/2 میلیون تومان تا 1/5 میلیون تومان را نسبتا منصفانه توصیف کرد، این نشانه دشمنی و مخالفت با کارگران و تشکل های مستقل کارگری است که در کسوت دوستی با کارگران خود نمایی می کند.
آقای مالجو همچون سخنان تکراری سابقش ضمن اینکه نیروهای مولد مختلفی را تولید کننده ی ثروت دانست، چند راه حل را پیش پای تلاش برای افزایش دستمزد گذاشت که ایشان بهترین راه را پیگری طبقه ی کارگر نسبت به تضاد سیاسی طبقه ی حاکم معرفی کردند و این طور تشخیص دادند که افزایش دستمزد درگیر پیروزی جناح مورد نظر ایشان، در آن تضاد سیاسی است. این نیز تلاشی است تا کارگران را به دنبالچه و زائده بخشی از سرمایه داری مورد علاقه مالجو که جناحی از جمهوری اسلامی است بکنند.
حسین حبیبی به عنوان نماینده ی شورای اسلامی کار ، تلویحا پایین بودن سطح دستمزد را پذیرفت اما اختگی و ضعف و منفعل بودن کارگران را علت آن معرفی کرد ، و اینطور سخن گفت که گویا ساختار های حاکمیت با روی گشاده آماده پذیرا شدن تشکلات کارگری هستند. این یکی تلاش دارد سرکوب تشکل ها و زندانی کردن کارگران و معلمان را پنهان کند و به جای اینکه سرکوب را عامل جلوگیری از متشکل شدن بداند فریب کارانه وانمود می کند که کارگران خودشان نمی توانند متشکل شوند.
بعد از اتمام سخنان این به اصطلاح "نمایندگان و مدافعان طبقه ی کارگر" ، تعدادی از دانشجویان ضمن برخورد اعتراضی به سخنان آنان ، با ارایه ی تحلیل و نقد های به گفته های این سخنرانان ، اعلام داشتند، که این اشخاص(فریبرز رییس دانا، محمد مالجو ، حسین حبیبی ) را به عنوان نماینده و مدافعان کارگران قبول نداریم و به رسمیت نمی شناسیم ، و آنها حق ندارند برای کارگران تعیین تکلیف کنند،  سپس تعداد بسیاری از دانشجویان خواستار این شدند که نمایندگان واقعی کارگران که برخی از آنها در سالن حضور داشتند، در مورد دستمزد، حرفشان را برنند. بنابراین بیانیه ی هفت تشکل مستقل کارگری در مورد حداقل دستمزد برای سال 1395  ( که مبلغ 3/5 میلیون تومان را اعلام کرده و برای کسب آن تلاش می کنند )را قرائت کردند ، پس از قرائت بیانیه تشکل های مستقل کارگری و به نشان اعتراض به نشست فریب کارانه جناح های مختلف مدافع سرمایه داری، سالن را ترک کردند، و به دنبال اعتراض کارگران به این نشست تعداد بسیاری از دانشجویان به نشانه حمایت از کارگران و  بیانیه هفت تشکل مستقل کارگری همراه کارگران سالن سخرانی را ترک کردند.

کمیته حمایت از شاهرخ زمانی 
16/12/1394


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر