۱۳۹۱ مرداد ۱, یکشنبه

بیانیه 49



اذیت و آزار اسماعیل فتاحی را محکوم می کنیم.


امروز 1/5/1391 شنبه  بعد از خوردن ناهار تمامی وسایل اسماعیل فتاحی که در زندان مرکزی تبریز زندانی است ، وقتی خودش در حیاط زندان جهت هواخوری قرار داشت توسط ماموران زندان در یک گونی بزرگی جمع اوری شده و تخت او را با دقت تمام زیر و رو کردند و سپس وسایل را با خود به دفتر زندان بردند . فعلا" به خود اسماعیل فتاحی هیچ چیزی نگفتند . از جمله وسایلی که با خود بردند عبارتند از لوازم بهداشتی شخصی ، مواد خوراکی اندکی که داشت ، لباس ها و ... همچنین دفتر های او ، کتابهایش ، خودکار و مدادهایش ، مدارکی مربوط به پرونده خودش و دفترچه تلفنش را بردند.
هنوز هیچ توضیحی ، دستوری یا اتهامی به او نداده اند. اما 4 روز قبل اورا به دفتر زندان برده بودن و یک باز جویی مقدماتی غیر رسمی از او انجام داده بودند . طی سوالاتی در بازجویی فوق به صورت غیر رسمی او را متهم به تبلیغ سوسیالیستی در بین زندانیان کرده بودند . در میان سوالات باز جویی از او توضیح می خواستند که چرا با زندانیان در رابطه با سوسیالیسم و کارگران زندانی بخصوص در رابطه با شاهرخ زمانی و محمد جراحی صحبت می کند . همچنین اسماعیل را تهدید به تشکیل پرونده جدید علیه او و اتهام دوستی با شاهرخ زمانی کرده بودند. این می تواند مقدمه ای در جهت پرونده سازی دروغینی علیه یک زندانی دیگر باشد.
کمیته حمایت از شاهرخ زمانی ضمن حمایت و دفاع از اسماعیل فتاحی اعلام می دارد هرگونه اتهام تراشی و پرونده سازی عیله اسماعیل فتاحی را به شدت محکوم می کنیم. همچنین از تمامی کارگران ، تشکل ها و فعالین کارگری ، زنان و جوانان همچنین نهاد های حمایتی و احزاب و سازمانهای انقلابی می خواهیم در جهت دفاع و حمایت از اسماعیل فتاحی و خنثی کردن نقشه پرونده سازی علیه او اقدام به اعتراضات عملی متحدانه  نمایند.
باید قبل از اینکه ماموران جمهوری اسلامی در زندان مرکزی تبریز موفق به اذیت و آزار اسماعیل شوند از او با قدرت حمایت نماییم.

پیش بسوی اتحاد بیشتر، برای فشار بیشتر!!

پیش بسوی اعتراضات گسترده و متحدانه با شعار :

کارگر زندانی ، زندانی سیاسی آزاد باید گردد.

کمیته حمایت از شاهرخ زمانی

1/5/1391

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر