۱۳۹۱ مرداد ۲, دوشنبه

از: 16 زندانی سیاسی زندان مرکزی یزد


از:  16 زندانی سیاسی زندان مرکزی یزد
به : دکتر احمد شهید
موضوع : در خواست رسیدگی عاجل به وضعیت زندانیان

آقای احمد شهید ما 16 زندانی سیاسی حبس سنگین با مجموع 205 سال زندان و دو نفر حبس ابد مبحوس در زندان مرکزی یزد هستیم.
جناب رئیس ما 16 نفر در شرایطی در اینجا به صورت  تبعید در مرگ تدریجی به سر می بریم که از کوچکترین حقوق زندانی بر مبنای قوانین موجود و آئین نامه های مصوب سازمان زندانها که حق مسلم زندانیان است نیز محروم هستیم . در اطاقی بدون پنجره و روزنه ای که هیچ گونه نور وارد نمی شود و هوا جریان ندارد، مانند سیاه چال های قرون وسطایی است که وقتی برق قطع می شود که البته بسیار زیاد قطع می گردد به ظلماتی تبدیل می گردد که چشم، چشم را نمی بیند. طبق آیین نامه های مصوب، سازمان زندانها موظف است در روز دو بار سبزی خوردن تازه ، چند بار دسر میوه ، یک چهارم مرغ در هر وعده غذایی و یا 303 گرم گوشت در روز به زندانی بدهد.  همچنین وسائل خواب  از جمله بالش ، ملافه ، پتو ... هوا خوری دائمی و دهها مورد دیگر باید ارایه شود.مطلقا" از این حقوق خبری نیست ، وسایل خواب فقط دو عدد پتوی خطر ناک که باعث استرس و اضطراب دائمی ما هستند. به ندرت یک وعده مرغ داده می شود که مرغ فوق آنقدر کم و تکه تکه شده است که زندانیان به تمسخر نام آن را مرغ انتحاری گذاشته اند. گوشت در دو وعده غذایی  برای هر نفر 10 گرم نیز نمی شود.از هوا خوری خبری نیست . خانواده های دل شکسته ، نگران و فقیر و ندار ما هر 5 ماه یا یک سال یک بار 1500 الی 2000 کیلو متر راه را برای دیدن عزیزان خود باید به شهر قریب  بیایند. که فقط بیست دقیقه یا نیم ساعت حق ملاقات دارند. عموما" کرایه راه و هزینه ماندن در این شهر برای دریافت اجازه ملاقات که گاهی اوقات مجبورند تا یک هفته یا ده روز در این شهر قریب بمانند را قرض می کنند.
تمامی زندانیان سیاسی در یزد و خوزستان با کینه توزی و لجاجت شدید اداره اطلاعات این نهاد ضد بشری از همه ی حقوق قانونی مانند عف های عمومی و مشروط،  مرخصی ها ، آزادی های مشروط و دهها موارد دیگر محروم هستند. نمونه های دیده شده است که سازمان زندانها ، دادستانی یا قاضی اقدام به دادن مرخصی یا موارد دیگر کرده است، با مخالفت و غضب خشم آلود اداره اطلاعات مواجه شده و با توبیخ افراد مشروحه و همچنین تهدید به خلع ید و زندانی شدن، ممنوع شده است.
در بین ما 16 نفر حداقل 7 مورد وجود دارد مثلا" 4 مورد در مدت 17 سال گذشته با مخالفت اطلاعات از هیچ گونه حقوق قانونی بر خوردار نشده اند.
اداره اطلاعات به این کار ها بسنده نکرده و از اقدامات قانونی خانواده در جهت پیگیری کار عزیزانشان جلو گیری می کند و از هر طریق ممکن سنگ اندازی می کند، مثلا" در چند مورد بی شرمانه به خانواده ها گفته اند که بروید شکر خدا کنید که تا حالا آنها را نکشتیم اگر زیاد اسرار کنید خودتان هم پیش انها می روید در مورد ستم کاری و شرارت در جهت زیر فشار گذاشتن خانواده ها و حتی قاضی دیوان عالی برای تشدید ، و اجراء احکام اغلب در پرونده های ما 16 نفر دارای اسناد بسیار زیادی برای اثبات ادعا های فوق موجود است مثلا" :
دیوان عالی رای بر برائت و آزادی یکی از ما را داده بود ولی با مخالفت و اقدامات غیر قانونی اداره اطلاعات دادگاه هم عرض اول اعدام و بعد 15 سال زندان به فرد مورد نظر داده است.
جناب رئیس ما به شما نسبت به وضعیت خود مان از طرف خود و تمامی آزادیخواهان جهان اعلام میکنیم و ندا می دهیم که حکومت اسلامی ما زندانیان حکم سنگین را به صورت گروگان نگهداشته است که به اعتبار اعترافات صد باره ادراه اطلاعات در موقع خطر برای جمهوری اسلامی ما را از بین خواهند برد همانطوری که در دهه شصت عمل کردند . تنها امید ما اسیران دست بسته که با پرونده سازی های دروغین اداره اطلاعات و جمیع  نهاد های حکومت اسلامی زندانی شده ایم و همچنین خانواده هایمان سرگردان شده اند ، با توجه به نبود کوچکترین حقوق حقه و شرایط انسانی به شما و مبارزات مردم آزادیخواه علیه بی عدالتی و فشار و افشا توسط نهاد های جهانی حقوق بشر می باشد.

امضا ء کنندگان :

عبدالرحمان جنگالی ، والی درودی ، هومن مرادی ، عبدالرحمان دارابی ، کورش بابایی ، محمد مرادی ، خالد زمانی ، شاهرخ زمانی ، علی صالح هانی باوی ، عبدل صلاح عثمانی ، رستم عدل کیا ، حافظ ملاضیایی ، قندعلی محمدی ، بخشعلی محمدی ، عبداله قاسم پور

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر