۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۹, سه‌شنبه

به کارزار “بهنام را آزاد کنید” بپیوندید وضعیت بهنام ابراهیم زاده نگران کننده است




 
17-behnam
بر اساس اخباری که از طریق “کمپین بهنام ابراهیم زاده را آزاد کنید” بدست ما رسیده است بهنام همچنان در وضعیت نابسمانی بسر میبرد
بهنام ابراهیم زاده از چهره های شناخته کارگری است که هم اکنون در بند دو زندان رجایی شهر معروف به دارالقران بسر میبرد. دارالقران یکی از بندهای ایدوئولوژیک زندان و مخصوص زندانیان مذهبی است. بعلاوه زندانیانی که میخواهند با حفظ و خواندن قرآن و انجام امور دینی از عفو و مرخصی استفاده کنند، در آنجا نگهداری میشوند. در این بند بهنام با یک متهم به قتل هم اتاق است که فرد خطرناکی است و بهنام از این بابت بسیار نگران است. و حتی بنوعی تهدید جانی شده است.
در این بند همه چیز پولی است و باید زندانی هزینه اش را خودش بپردازد. حتی برای درمان بیماری لثه های بهنام از او پول خواسته اند، و برای بهنام پرداخت این هزینه ها بسیار دشوار است.
علیرغم همه این فشارها بهنام بر حقانیت مبارزه خود تاکید کرده و خواستار حق و حقوقش در زندان است و برای آن بارها دست به اعتراض زده است . خواستهایی چون استفاده از امکانات درمانی بیرون از زندان، مرخصی و بودن درکنار فرزندش که به بیماری سرطان مبتلاست، استفاده از کتابخانه و کلاسهای آموزش فنی از جمله خواستهای فوری بهنام است .
دیدار با خانواده نیز برای بهنام به معضلی تبدیل شده است و بدلیل دوری راه و هزینه سنگین آمدن خانواده اش به نزد وی دشوار است. از همین رو دو ماهی است که بهنام ملاقاتی نداشته است. و این در حالیست که فرزند او به بیماری سرطان مبتلاست و این مشکل هم بر بهنام و هم بر خانواده او همسرش و فرزندش فشار سنگینی است. به عبارتی خانواده بهنام نیر همراه با خود وی تحت اذیت و آزار حکومت قرار دارند.
بهنام در وضعیت جسمانی بدی بسر میبرد. او به آرتروز گردن و بیماری کلیه و خونریزی لثه مبتلاست و در مدتی که در زندان بوده است زیر شکنجه ها و فشارهای درون زندان، وصعیت سلامی بدی پیدا کرده است. اما او از امکان برخورداری از درمان محروم است. و وقتی او از درد رنج میبرد تنها کاری که میکنند وی را به بهداری زندان که فاقد هر گونه امکانات درمانی است میبرند که به وی کمکی نمیکند. مقامات زندان علیرغم نیاز بهنام به درمان فوری از اعزام وی به بیمارستانی در خارج از زندان خودداری میکنند.
بهنام ابراهیم‌زاده یک سمبل و یک چهره شناخته شده در زندان است. جرم او دفاع از حقوق کارگر، حقوق کودک و حقوق انسان است. در زندان نیز او صدای همواره صدای آزادیخواهی و انسانیت را نمایندگی کرده است. بهنام از ٢٢ خرداد ٨٩ در زندان بسر میبرد. او ۵ سال حکم زندان داشت آما دوباره محاکمه و با اتهاماتی واهی به وی ٩ سال و ۴ ماه حکم زندان داده شده است. بهنام طی نامه ای اتهاماتی که به وی وارد شده را تکذیب و حکم صادره را محکوم کرده است. بهنام به بیشترین حمایت جهانی نیاز دارد.
با کارزار “بهنام را آزاد کنید” همکاری کنید و در هر کجا که هستید صدای اعتراض او باشید.
در ایران پوسترهای بهنام ابراهیم زاده را وسیع پخش کنید ،بر درودیوار بچسپانید و آنرا وسیعا در مدیای اجتماعی باز پخش کنید با کمپین بهنام را آزاد کنید همکاری کنید
در خارج کشور از هر گونه اعتراض برای آزادی بهنام بکوشید و با نهادهای انسادوست ارتباط برقرار کنید تا از آزادی بهنام پشتیبانی کنند
.
پتی شنی زیر را امضا کنید و بدست دوستان و آشنایان خود برسانید
http://chn.ge/1xr3BZD

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر