۱۳۹۲ آذر ۶, چهارشنبه

بیانیه 92



کارگران پلی اکریل اصفهان را آزاد کنید

خبر دستگیری 4 نفر از کارگران مبارز پلی اکریل اصفهان در 30 آبان 1392 نشان دهنده عزم راسخ کارگران در مبارزه و در مقابل تصمیم انکارناپذیر دولت سرمایه داری ایران برای سرکوب طبقه کارگر به هر شکل ممکن است .
35 سال است جمهوری اسلامی به اشکال پنهان و آشکار ، سازمان یافته و سیستماتیک کارگران و انقلابیون را سرکوب می کند و هر زمانی از جانب بحرانهای داخلی و جهانی تحت فشار قرار  می گیرد فشار و شدت سرکوب را در داخل افزایش می دهد اکنون که اقتصاد سرمایه داری اسلامی و به دنبال آن کلیت نظام اسلامی سر دو راهی فروپاشی قرار دارد برای نجات خود و تداوم دشمنی های سنتی با کارگران و انقلابیون سیاست دو گانه ی تاریخی خود را پیش می برد ،یعنی در حین شروع کنار آمدن با غرب فشار و شکنجه و دستگیری فعالین کارگری را با بهانه های واهی و دروغین افزایش داده است مانند محاکمه وفا قادری ، دستگیری مهرداد صبوری و افشین ندیمی و...و هم چنان به تلاش و کوشش خود در جهت فریب کارگران از طریق نیروهای ضد کارگری نفوذ کرده در طبقه کارگر  ادامه داده و می خواهد اعتراضات و اعتصابات رو به افزایش را مهار نماید ،بنا به زمینه ها و بستر گسترده اعتراضی اقدام به سرکوب و دستگیری گسترده می نماید .
در پی چنین سیاست سرمایه دارانه اسلامی  و ضد کارگری است که چهار نفر از کارگران مبارز پلی اکریل به نامهای جواد لطفی، عباس حقیقی ، کیومرث رحیمی و احمد صابری را دستگیر و در شهرستان دستگرد اصفهان بازداشت کرده اند . 4 کارگر نامبرده برای کسب مطالبات خود با بقیه کارگران پلی اکریل طی ماه گذشته اعتصاب و تجمعهای زیادی برگزار کردند ولی کارفرما با برنامه ریزی های عوامل خود مانند مهدی سلیمانی فرماندار مبارکه و نیروهای امنیتی استان و شهرستان تحت نام کمیته مبارزه با بحران که از مسئولین امنیتی _ سیاسی _ اقتصادی و فرهنگی هر استان به عنوان زیرمجموعه ای از طرحهای پدافند غیرعامل در هر استان تشکیل شده اند مقابله می کند . وظایف کمیته های فوق سازماندهی سرکوب و کنترل تظاهراتها و مبارزات کارگری است. به دستور کمیته مبارزه با بحران استان اصفهان کارگران نامبرده دستگیر شده اند .
ما در کمیته حمایت از شاهرخ زمانی کارگر مبارز و فعال که در سال 1390 دستگیر و به 11 سال زندان محکوم شده است ، دستگیری و بازداشت چهار کارگر نامبرده پلی اکریل را به شدت محکوم می کنیم و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها هستیم ، همچنین با توجه به اینکه مبارزه کارگران هر روز ابعاد تازه ای می گیرد و مبارزه میان کارگران و مأموران نظام اسلامی به نمایندگی از سرمایه داری لحظه به لحظه شدیدتر می شود  ما کارگران باید بدون فوت وقت در جهت مقابله با حمله های جدید جمهوری اسلامی هر چه بیشتر خود را سازماندهی نماییم . در این جهت با تشکیل ولو تشکلهای کوچک می توان نیروی بسیار زیادی را به مبارزه کشاند و عوامل سرمایه داری را مجبور به عغب نشینی کرد . در این جهت لازم است کارگران برای موارد بسیار کوچک هم که شده دور هم جمع شوند و برای مقابله برنامه ریزی نمایند.
همچنین نیروهای متشکل و تشکلها به خصوص نیروهای بیرون از ایران موضوع دستگیری چهار کارگر پلی اکریل و دیگر فعالین کارگری را باید با سرعت و مستمر به موضع جهانی تبدیل نمایند در این صورت می توانیم امنیت و تضمین بیشتری برای کارگران مبارز کسب نماییم . تشکلهای کارگری و انقلابی به خصوص کمونیستها برای دفاع از چهار کارگر نامبرده باید تمام نیرو و روابط بیم الملل کوچک و بزرگ  خود را به کار گیرند تا بتوانیم چتر حمایتی بزرگتری جهت کارگران فوق و دیگر فعالین مبارز ایجاد نماییم . 
      پیش به سوی اتحاد بیش‌تر برای فشار بیش‌تر
پیش به سوی اعتراضات گسترده‌تر با شعار
کارگر زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد
کمیته حمایت از شاهرخ زمانی

2/9/۱۳۹۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر