۱۳۹۱ خرداد ۲۰, شنبه

فرا خوان

کارگران ایران را تنها نگذاریم

فشارهای جسمی و روحی مسئولین و مأمورین جمهوری اسلامی بر فعالین کارگری در زندان­ها، یک هدف معین را دنبال می­کند و آن منفرد و منفعل کردن آنها، ایجاد یأس و ناامیدی از هرگونه تلاش و مبارزه و در نتیجه پیشگیری از هر حرکت اعتراضی کارگران و ادامۀ سرکوب­های وحشیانه­تر تا حد اخته کردن و به استیصال کشاندن جنبش کارگری. اطلاعیه­های ضمیمه نمونۀ گویایی از این واقعیت است. تبعید شاهرخ زمانی به زندان یزد، به غیر از خنثا کردن نقش او در متحد کردن زندانیان، به منظور منفرد کردن او و اعمال فشارهای روحی و اقتصادی بر او و خانواده­اش نیز می­باشد. بی توجهی و بی اعتنایی به وضعیت وخیم سلامتی رضا شهابی، علی نجاتی، بهنام ابراهیم زاده، محمد جراحی و سایرزندانیان، حتّا تا پای مرگ نیز همین هدف جنایتکارانه و ضد کارگری را تعقیب می­کند.
برای فعالین کارگری، کمونیست­ها و تمام انسان­هایی که در خارج کشور دلشان برای طبقۀ کارگر می­تپد، بجز اطلاع­رسانی، افشاگری و حمایت­های معنوی، مهم­ترین و مؤثرترین کارعملی  مبرم و مقدور، حمایت مالی است. هم­اکنون به­طور مشخص خانواده­های شاهرخ زمانی، رضا شهابی و بهنام ابراهیم­زاده شدیداً نیازمند حمایت­های مالی فوری هستند، علاوه بر آنها فعالین کارگری که به علت تعقیب و احضار ناچار به ترک ایران شده­اند، نظیر غلامرضا غلامحسینی عضو سابق سندیکای شرکت واحد، مهدی آمیزش فعال کودکان کار و کارگری و بینا داراب زند و... شدیداً دچار مضیقۀ مالی هستند. پاسخگویی مسئولانه به این نیازها و تلاش همگانی برای هرچه بیشتر کمک­رسانی گسترده و مقتضی، خود اقدامی سیاسی برای خنثا کردن تشبثات و توطئه­های رژیم برای نائل شدن به اهداف شومش می­باشد. این اقدام مسئولانۀ ما نه تنها از مأیوس و دلسرد و منفعل شدن  فعالین کارگری زندانی و خانواده­هایشان جلوگیری می­کند بلکه به آنها نیرو و دلگرمی داده و احساس می­کنند که تنها نیستند و انسان­هایی در سراسر جهان به­فکر آنها بوده و خود را در درد و رنج و مصائب­شان شریک می­دانند.
کمک مالی حداقل کاری­ست که از دست ما برمی­آید، همت کنیم و در هرکجا که هستیم و به هرشکل که می­توانیم در این امر شریک شده و کارگران ایران را تنها نگذاریم. سازمان­ها و احزاب و گروه­ها می­توانند از کانال­های خود، مبالغ جمع­آوری شده را ارسال کنند. افراد می­توانند کمک­های خود را به یکی از سازمان­های مورد اطمینان خود و یا افراد معتمدی که امکان ارسال مطمئن وجوه را دارند، کمک­های خود را پرداخت کنند. نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور نیز آمادۀ دریافت کمک­های مالی در هر محل بوده و گزارش دریافت و ارسال مبالغ پرداختی را منتشر خواهند کرد.
امیدوارم اطلاعیه­های تکان دهندۀ ضمیمه، ما را بخود آورد و به­قدر توان خود، مسئولانه در این امر انسانی شرکت کنیم.

با سپاس و احترام

سیامک مؤیدزاده

عضو کانون همبستگی با کارگران در ایران- ایالت نورد راین وستفالن (آلمان)

9/6/2012 – 20 خرداد 1390

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر