۱۳۹۲ اسفند ۳, شنبه

۴ زندانی کارگری و سیاسی از زندان‌های مختلف: شکایت کارفرمایان از کارگران روش جدید سر کوب کارگران است!!!







احضار کارگران به دادگاه های طبقاتی!!!


این اوج عدالت اسلامی است که در روش جدید سرکوب کارگران جای شاکی و متهم عوض شده است.
جمهوری اسلامی سرمایه داری ایران از صد ها روش سرکوب علیه کارگران استفاده کرده و همچنان استفاده می کند اکنون در نوع جدید سرکوب ،در هماهنگی و توافق همه جانبه ای میان کلیت نظام اسلامی (که خود  از پایه و اساس کارفرما و دولت کارفرمایان است)  به صورت شفاف و رسمی  با کارفرمایان به شکل یک ترفند جدید و برنامه ریزی شده دادگاه های طبقاتی را پیش می برند، در این نمایش مشترک میان کارفرمایان و دولت سرمایه داری اسلامی ، کارفرمایان جنایت کار و زالو صفت که با ربودن دست رنج کارگران به زندگی انگلی خود ادامه می دهند، در نقش شاکی مظلومی که حقش توسط کارگران پایمال شده است  و دولت جنایت کار اسلامی در نقش مجری عادل که می خواهد عدل و عدالت و عطوفت اسلامی را در جامعه جاری سازد و دزدان و اختلاس کنندگان و استثمار گران را شناسایی کرده به جزای خود برساند دیده می شوند. کارگرانی که دستمزد ناچیز و چهار بار زیر خط فقر شان توسط کارفرما با حمایت های دولت بارها و بارها به تعویق می افتد  بعنوان متهم به دادگاه احضار می شوند، با این نمایش ها دولت اسلامی سرمایه داری ضمن پنهان کردن طبقاتی بودن خود و تحت الشعاع قرار دادن و پنهان کردن دزدان و اختلاس کنندگان حکومتی و دیگر سرمایه داران، خود را بی طرف و قانونمدار نشان داده، سرمایه داران را مظلوم و کارگران را ظالم نشان می دهد.
جمهوری اسلامی در جهت افزایش سود سرمایه و حفاظت قانونی از مالکیت خصوصی، صاحبان اصلی تولید را که کارگران هستند محاکمه می کند تا با ترساندن و با مجازات های مختلف سرکوب کارگران را پیش ببرد.

طی ماه های اخیر در این نمایشهای مضحک قانونمداری، بدنبال شکایت کارفرما از کارگران دستگاه قضایی جمهوری اسلامی چندین بار کارگران را که فقط برای دفاع و نجات خود و خانواده، از فقر و فلاکت دست به اعتراض زده اند به دادگاه احضار کرده است، دستگاه قضایی دولت سرمایه داری با احضار کارگران به دادگاه عملا" ثابت کرده است جمهوری اسلامی حکومت طبقه سرمایه داری است، دادگاه های موجود دادگاه های طبقاتی و هدف از بیان عدالت دفاع از سود ، سرمایه و مالکیت خصوصی است. بار دیگر ثابت می شود که برقراری عدالت در حاکمیت سرمایه داری دروغ و نمایشی بیش نیست.
 در هماهنگی عوامل دولت با کارفرما ، کارفرما از کارگرانی که نسبت به ظلم و ستم و دستمزدهای معوقه، پائین بودن دستمزد، نبود امنیت شغلی، اخراج های دسته جمعی، بیکاری، فقر و فلاکت وگرانی و تورم روز افزون، دزدی و به ورشکستگی کشاندن شرکت ها و کارخانه ها دست به اعتراض می زنند، شکایت می کند و دستگاه قضایی، کارگران را به دادگاه احضار می کند و بدین طریق نمایش کمدی- تراژیک شروع می شود. طی ماه های گذشته شکایت کارفرما ها بسیار گسترده شده است، هرچند که نمونه های ان در سال های قبل دیده شده بود، اما اکنون بسیار گسترده و روز افزون دیده می شود، از جمله می توان سه مورد از این  دادگاه های طبقاتی که جای شاکی و متهم را بر عکس نشان می دهد، واضح و شفاف مثال آورد، که عبارتند از :شکایت کارفرمای پلی اکریل اصفهان از کارگران معترض پلی اکریل ، شکایت کارفرمای معدن چادرملو از کارگران معترض این معدن و شکایت کارفرمای پتروشیمی رازی از کارگران معترض این مجتمع تولیدی.
در اخرین پرده از این سری نمایشاتی توسط دادگاه های طبقاتی که خود شریک دزد و رفیق قافله هستند هشت نفر از کارگران مبارز پتروشیمی رازی به نام های : غلامحسین حیدری موسی ، هندی جانی ،مازیار رحیم زاده،فریبرز کیانی، نسیم جونکی، علیرضا بهادری، عادل راشدی، علی ساجدی نیا به دنبال شکایت کارفرمای پتروشیمی رازی با اتهام "اخلال در روند تولید"(شما بخوانید اعتصاب) به دادگاه احضار شده اند، وقتی اتهامی با عنوان "اخلال در روند تولید" می تواند وجود داشته باشد، یعنی اعتصاب غیر قانونی است، بنا براین کارگران که تنها سلاح مبارزه و دفاع از جقوق شان اعتصاب است با قبول چنین اتهامی خلع سلاح می شوند، به این دلیل است می گوییم دادگاه های طبقاتی علنی شده اند، هر دادگاهی، کارگران را به اتهام اعتصاب محاکمه کند، به صورت علنی  به دفاع از طبقه سرمایه دار و در جهت خلع سلاح کارگر در مقابل سرمایه داران مسلح به دولت، ارتش ، دادگاه ، پلیس، روزنامه و تلویزیون و ... اقدام کرده است. وقتی اتهام ( اخلال در روند تولید ) پذیرفته می شود، باید در انتظار اتهاماتی مانند "کم تولید کردن" ، " آهسته راه رفتن" ، " بربر نگاه کردن" ، " آب خوردن" ،" ..." و " نفس کشیدن" نیز باشیم. از دادگاه های کمدی – تراژیک چهل دزد اسلامی خدمت گذار سرمایه داری غیر از این نمی توان انتظار داشت. قاضی احضار کننده کارگران مبارز پتروشیمی رازی  که خود هر ماه چندین میلیون دستمزد و یا پاداش از محل استثمار کارگران دریافت می کند، حالا می خواهد به جای افزایش دستمزد کارگران آنها را محاکمه ،  مجبور به پذیرش دستمزدهای چهار بار زیر خط فقریا اخراج و زندان نماید. رابطه دادگاه های حکومت ایران با کارفرمایان دقیقا" مانند رابطه داروغه با دزدان است، که در تاریخ ایران به وفور بافت می شود. کارگران به خاطر خواستن مطالبات خود توسط دادگاه ها احضار می شوند که این دادگاهها هنوز مملو از هزاران پرونده است، که به روشنی نشان می دهند هزاران کارفرما و دولت مرد مانند شهرام جزایری، زنجانی، هاشمی ها، باختری ها، رفیق دوست ها و ... دزدی ها و اختلاس های  هزار میلیاردی کرده اند بسیاری از پرونده ها پنهان می شوند و بسیاری تعقیب نمی شوند و هزاران کارفرما و دولت مرد دزد، ثروت جامعه را غارت کردند، اما تحت حفاظت و حمایت  جمهوری اسلامی نه تنها آزادند، بلکه همچنان به تاراج اموال مردم مشغول هستند، و قضات محترم با بهانه اینکه نباید با آبروی اشخاص بازی کرد، مشغول پنهان کردن دزدی ها و مشمول مرور زمان قرار دادن جرایم انها هستند ، اکنون این دادگاها با چنین کارنامه سیاهی با شدت و عزم راسخ می خواهند، کارگران را محاکمه نمایند ، دستگیری و محاکمات گسترده کارگران در شهر های مختلف همگی نشان از دشمنی طبقاتی دارند، که در شکل و شمایل دادگاه های طبقاتی خود را نشان می دهند.
فراموش نکنیم بسیاری از کارگران فعال و مبارز در زندانها به سر می برند، تعدادی بر اثر سیاست های بیمار سازی جمهوری اسلامی در زندانها دچار بیماریهای کشنده شده اند ، بسیاری تحت تعقیب و مراقبت های پلیس قرار دارند، تعدادی مجبور به خروج از کشور  شده اند، همچنین بسیاری از کارگران در انتظار محاکمه به سر می برند، و خیلی از کارگران نیز هر لحظه در خطر دستگیری و محاکمه روزگار می گذرانند، کارگرانی که در کارخانجات هنوز مشغول به کارهستند یا کارگرانی که در تشکل های کارگری و تشکل های فعالین کارگری  ماننذ سندیکای شرکت واحد، سندیکای هفت  تپه، سندیکای نقاشان ، کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری، اتحادیه آزاد کارگران و... همگی در خطر تعقیب، دستگیری ، محاکمه و زندان قرار دارند، جمهوری اسلامی سرمایه داری اکنون دستگیری فعالین کارگری عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری را در دستور روز قرارداده و هر روز چند نفر از این دوستان را دستگیر یا احضار می کند، باید اماده باشیم،  بدون شک فردا نوبت تشکل دیگری خواهد بود. و فراموش نکنیم این تعقیب و مراقبت ها، دستگیری و محاکمه با بهانه های مانند امنیت عمومی ، ایجاد اغتشاش ، اخلال در روند تولبد ،... و اخیرا" رسیدگی به شکایت کارفرما، در دادگاه های طبقاتی و سرکوب و زندانی کردن کارگران در جهت افزایش سود سرمایه ، حفاظت از مالکیت خصوصی ، حفظ حاکمیت طبقه سرمایه دار است، در یک کلام دادگاه های طبقاتی بخشی از ابزار های حکومت سرمایه داری اسلامی در مبارزه میان کار و سرمایه، جهت سر کوب کارگران می باشد. بدون شک اگر امروز کارگران ایران متحدانه  به حمایت از هم طبقه های به دادگاه احضار شده خود، دست به اقدامات عملی نزنند، فردا آنها نیز با شکایت کار فرمای خودی روبرو شده و به دادگاه های طبقاتی احضار خواهند شد .
ما ضمن محکوم کردن احضار و محاکمه کارگران از تمامی کارگران ، تشکل های کارگری ، احزاب و سازمانهای انقلابی ، مردم آزادیخواه، جوانان و دانش آموزان و دانشجویان و همچنین از تشکل های کارگری کشور های دیگر می خواهیم از هر طریق ممکن و به صورت متحدانه در دفاع از کارگران احضار شده پتروشیمی رازی ، پلی اکریل اصفهان ، معدن چادرملوی یزد و فعالین کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری دست به اقدامات حمایتی عملی و معنوی بزنند. همچنین از فعالین و کارگران مبارز بیکار شده یا مشغول بکار در داخل کشور می خواهیم، با توجه به تجربیات موجود و شرایط سرکوبی که  در جریان است ،خود و همکاران را در محل کار و زندگی سازماندهی کنند، چرا که راه دیگری برای کسب مطالبات وجود ندارد، هر چند دشمن طبقاتی ما از ترس متحد شدن ما بطور مستمر با استفاده از هر ابزاری مشغول سرکوب و افزایش پراکندگی و تفرقه در میان ما است، اما باید بدانیم او از ترس قدرت اتحاد ما، دست به چنین سرکوب های وجشیانه می زند، بنا براین تنها راه نجات ما و تنها ابزار موثر برای شکست دادن سرمایه داری و کسب مطالبات کارگری و انسانی  " و تنها راه نجات زحمت کشان وحدت و تشکیلات است"


پیش بسوی ایجاد تشکل و همبستگی طبقاتی


شاهرخ زمانی و خالد حردانی  از زندان گوهر دشت
محمد جراحی از  زندان مرکزی تبریز
 بهنام ابراهیم زاده  از زندان اوین

1/12/1392

تکثیر و توزیع از :

کمیته حمایت از شاهرخ زمانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر