۱۳۹۰ شهریور ۲۲, سه‌شنبه

بیانیه شماره 20

برای اعتراضات گسترده آماده باشیم.
 
هیچ حکمی به زندانیان و خانواده ها اعلام نشده است!


دو روز قبل خبر صدور حکم برای 5زندانی یک پرونده در تبریز که عبارتند از شاهرخ زمانی، محمد جراحی ، سید بیوک سیدلر، نیما پور یعقوب و ساسان واهبی وش روی اینترنت منتشر شد. اما امروز در تماس با خانواده های زندانیان فوق اعلام کردند هیچ حکمی به خانواده ها ، خود زندانیان و وکیل شان ابلاغ نشده است.

خانواده ها اعلام بی اطلاعی از انتشار چنین خبری کردند.با توجه به اینکه چنین حکمی به خانواده ها و خود زندانیان ابلاغ نشده است . بنا براین صحت این خبر مورد تردید است.

ما اعلام می کنیم ممکن است این خبر صحت نداشته باشد و یک بازی یا ترفندی از سوی نهاد های ضد کارگری قوه قضایی و وزارت اطلاعات باشد که می خواهند میزان حساسیت و دمای تب جامعه بخصوص اذربایجان را در رابطه با زندانیان به سنجند . اما به هر صورت آنها بدنبال تلاش بسیار در پرونده سازی و تهدید های مکرر خانواده ها که جدیدا" باز هم خانواده شاهرخ بشدت تحت فشار و حتی در محاصره نا محسوس به سر می برند ، در همین حال تلفن های آنها را بطور مستمرنفراتی از ماموران به صورت محسوس شنود می کنند. همه این موارد به ما گوش زد می کند که روند مبارزه برای آزادی کارگران زندانی و زندانیان سیاسی ضمن توجه به شرایط متلاطم آذربایجان به نقطه عطف تاریخی نزدیک می شود ، تلاش های تهدید آمیز و فریب کارانه وزارت اطلاعات و دادگاه در مورد پروند این زندانیان که شروع راه تازه ای در جنبش کارگری بوده است نشان می دهد رسالت تاریخی ما تلاش و فداکاری بسیاری می خواهد، تا نگذاریم راه جدید را در گام های اولیه  مسدود کنند. دفاع از این 5 زندانی و وادار کردن دادگاه و وزارت اطلاعات به عقب نشینی فی نفسه دفاع از 5 نفر نیست . بلکه دفاع از یک پوست اندازی و ورود به سطح بالاتری از آگاهی و مبارزه است. هدف وزارت اطلاعات و دادگاه از پرونده سازی واتهام تراشی بر علیه این 5 نفر تفاوت فاحشی با پرونده سازی های قبلی داشت. پس اکنون هر چه در توان داریم باید روکنیم.

نمایندگان سرمایه داری در قالب دادگاه و وزارت اطلاعات مدتها اواره و گیج بودند که به این پنج نفرکه قدم اول پیوند میان جنبش کارگری و جنبش سوسیالیستی را برداشته اند چه اتهاماتی به تراشد تا نشان دهنده شروع یک مسیر جدید و خروج از بن بست را تداعی نکند. به این دلیل بود که بیش از دوماه طول کشید تا اتهامات دروغین را اعلام کنند.

هم پرونده بودن این پنج نفر به دانشجویان فعال و کل جنبش دانشجویی اعلام می کند جنبش دانشجویی فقط و عملا" در پیوند با جنبش کارگری وبا پذیرش رهبری طبقه کارگر می تواند هویت انقلاب و سوسیالیستی  داشته باشد ولا غیر. و این همان پوست اندازی در درون جنبش کارگری و دانشجویی است که نمایندگان جمهوری اسلامی را به وحشت انداخته است.

باور کنیم که مسیر جدیدی در جنبش کارگری در حال شکل گیری است ، باور کنیم جمهوری اسلامی با تمام توان تلاش می کند از هرگونه خبر رسانی در این مورد جلو گیری کند.همچنین باور کنیم که شرایط جدید اذربایجان باعث شده  جمهوری اسلامی در ترس از اینده به سر برد . اکنون در این نقطه عطف  اگر آگاهانه و فداکارانه به سوی اتحاد عمل هرچه بیشتر حرکت کنیم و متحدانه فشار بیاوریم دروازه ی جدیدی به روی مبارزات  کارگری کشوده خواهد شد.

حالا که انها می خواهند دمای تب و حساسیت جامعه را بسنجند ، بیاید با گسترش اعتراضات متحدانه، میزان حساسیت و دمای تب جامعه را نشانشان بدهیم.

ما از کارگران ، تشکل های کارگری و جوانان انقلابی در ایران بخصوص در اذربایجان می خواهیم به هر شکل ممکن که می توانند در خواست و اعتراضات خود را برای آزادی بی قید و شرط و فوری زندانیان گسترش بدهند.همچنین از ایرانی های خارج از وطن می خواهیم با کسب حمایت عملی از روابطی که با احزاب ، تشکل ها و سازمانهای کشورهای دیگر دارند در مقابل سفارتخانه های جمهوری اسلامی دست به اعتراضات منظم و گسترده با برنامه های دقیق بزنند.

به یاد داشته باشیم که یک فرصت هرگز دو بار تکرار نمی شود ، نگذاریم فرصت ها بسوزند.



پیش بسوی اتحاد بیشتر، برای فشار بیشتر!!!


پیش بسوی اعتراضات گسترده و متحدانه با شعار :



کارگر زندانی ، زندانی سیاسی آزاد باید گردد.

کمیته حمایت از شاهرخ زمانی



22/6/1390






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر