۱۳۹۶ اردیبهشت ۲, شنبه

اطلاعیه جمعیت دفاع از کودکان کار وخیابان




جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان پلمپ گردید!

روز پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ دفتر این مرکز توسط معاونت بر نظارت پلیس اطلاعات و امنیت عمومی پلمپ شد.
این تعطیلی متعاقب اخطاریه ای صورت گرفت که روز ۴شنبه و پس از تعطیلی مرکز به نظافتچی مرکز ارائه گردیده بود.(تصویر اخطاریه در ادامه ارائه میگردد)

روز شنبه ۱۳۹۶.۲.۲ دو تن از اعضای جمعیت دفاع  برای  پیگیری مشکل و فک پلمپ به پلیس امنیت مراجعه و با ایراد "نداشتن مجوز" مواجه گردیدند.
توضیح اینکه، جمعیت دفاع در سال ۱۳۸۴ مجوز رسمی خود را از وزارت کشور دریافت نموده و مطابق اساسنامه ی خود هر دو سال اعضای جدیدِ هیات مدیره را به وزارت کشور معرفی نموده است. در طول این سالها وزارت کشور با "راکد گذاشتن" بررسی اعضا به وظیفه قانونی خود عمل ننموده است؛ضمن آنکه در مجوز صادره در سال ۸۴ تاریخی برای انقضا مجوز وجود ندارد.
در واقع مشکل مترتب بر این مرکز " عدم تمدید" مجوز میباشد که بدلیل کوتاهی مراجع قانونی صورت گرفته است.
ضمنا جمعیت دفاع برای دریافت مجوزی دیگر از بهزیستی اقدامات لازم را معمول داشته که علیرغم گذشت مدتی طولانی، این درخواست نیز بدون پاسخ مانده است.
 متاسفانه در حال حاضرمرکز دیگری در کشور جهت صدور مجوز فعالیت سمنها وجود ندارد که از طریق آن بتوان اقدام نمود.
در نهایت پس از مراجعه به پلیس امنیت ، آن نهاد مساله را به بهزیستی استان تهران ارجاع نمودند. با مراجعه به بهزیستی و پیگیری مجوز اعلام گردید که صدور مجوز برای جمعیت دفاع با"موانعی" مواجه گردیده است.
این موانع ظاهرا ارتباطی به مدارک مورد نیاز ثبت سمن ندارد،چرا که این مدارک قبلا به بهزیستی نیز ارائه شده است.
 با بسته شدن جمعیت دفاع کودکان و نزدیک به ۵۰۰ خانواده ای  که تحت پوشش این مرکز هستند تنها مکان سوادآموزی و توانمندسازی را ازدست داده اند. با این حال این مرکز  برخی کلاس های خود را در پارک نزدیک جمعیت برگزار می کند تا کودکان این مرکز که اغلب مهاجر و کودک کار هستند از پروسه آموزش عقب نمانند.


به امید جهانی شایسته ی کودکان، چرا که جهانِ شایسته ی کودکان، شایسته ی همگان خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر