۱۳۹۳ آبان ۳, شنبه

تقاضای پول از زندانیان برای تعمیر در و پنجره سالن


خبرگزاری هرانا – مسئولان زندان رجایی شهر از زندانیان این زندان برای تعمیر درب و پنجره‌ها و دیگر وسایل زندان تقاضای پول کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با شروع فصل سرما و پس از تقاضای زندانیان برای نصب شیشه به پنجره اتاق‌ها و همچنین تعمیرات سالن‌ها مسئولان تعمیرات از زندانیان تقاضای پول کرده‌اند.
یکی از زندانیان زندان رجایی شهر طی تماسی به گزارشگر هرانا گفت: «فردی بنام آیدین شریعت‌مداری که مسئول تعمیرات زندان است بابت نصب تلقهای پلاستیکی که بجای شیشه بر پنجره‌ها می‌چسبد برای هرکدام بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان بسته به مکان اتاق طلب می‌کند و اگر این مبلغ را زندانیان پرداخت نکنند پنجره‌هایشان بدون شیشه می‌ماند. این در حالی است که پنجره هر سلول زندان رجایی شهر نیاز به ۴ عدد از این تلق‌ها دارد.»
وی در ادامه گفت: «مسئول تعمیرات برای تعمیر پریزهای برق، لولای در‌ها، نصب در برای دستشویی‌ها و هر نوع تعمیرات دیگری در داخل بند‌ها از زندانیان پول طلب می‌کند. طی تماسی که ما با رئیس زندان گرفتیم ایشان به نماینده زندانیان گفتند کسی حق ندارد برای تعمیرات از ما پول بگیرد ولی اگر پول پرداخت نکنیم نه پنجره‌هایمان تلق خواهد داشت و نه وسایل بند تعمیر می‌شود.»
وی در ادامه گفت: «بتازگی همین افراد برای یکی از سالن‌ها یک در نصب کرده‌اند و مبلغ ششصد هزار تومان از زندانیان این سالن‌ گرفته‌اند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر