۱۳۹۷ آبان ۲۴, پنجشنبه

گزارش مراسم بزرگداشت رفقای جان باخته :

گزارش مراسم بزرگداشت رفقای جان باخته :
شاهرخ زمانی (اسدالله غفارزاده ) نادر بخشنده ( عمو کوروش) محمد جراحی ( مهرداد شمس رودی)
( از ارایه پیشنهاد تا پایان اجراء)
مقدمه :
قبل از ارایه گزارش لازم می دانیم از تلاش و همکاری خوب رفقای حزب کمونیست ایران که صمیمانه به پیشنهاد همکاری جواب مثبت داده و در تمامی مراحل برنامه ریزی و اجراء رفیقانه و صمیمی همکاری عالی ارایه دادند تشکر و قدر دانی کنیم .امیدواریم در آینده نیز چنین همکاری ها را هرچه بیشتر گسترش بدهیم ، و همچنین از رفقا و جریانات شرکت کننده در مراسم صمیمانه تشکر می کنیم و در این رابطه نیز امیدواریم در آینده سطح همکاری های خود را ارتقاء داده ضمن شرکت در مراسم ها و جلسات آتی در مقام همکاری برای برنامه ریزی و اجراء حضور گسترده داشته باشند.

گزارش :
در تاریخ   3 اکتبر 2018  طی نامه های با نام جریانات در کانادا، به تعدادی از جریانات فعال پیشنهاد دادیم برای برگزاری مشترک مراسم بزرگداشت رفقای نام برده اگر موافق هستند اعلام نمایند ، تا برای جلسات و گفتگو های لازم جهت برنامه ریزی و اجرای مراسم مشترکا" زمان تعیین نماییم،
"متن پیشنهاد همکاری :
دعوت و پیشنهاد همکاری مشترک برای بزرگداشت رفقای جانباخته شاهرخ زمانی ،کوروش بخشنده و محمد جراحی
با درود های گرم خدمت رفقای:  ...
 در تدارک بزرگداشت رفقای کمونیست و مبارز تصمیم گرفتیم تا قبل از هر کاری بنا بر احترام وایجاد روحیه رفاقت کارگری و کمک به رشد زمینه های همکاری از شما رفقا دعوت به عمل آوریم تا مراسم فوق را مشترکان برگزار کنیم . لذا اگر شما عزیزان به برگزاری مراسم مشترک تمایل دارید لطفا تا تاریخ 10 اکتبر 2018 به ما اطلاع دهید تا نسبت به برگزاری جلسات مشترک سازماندهی و تقسیم کار اقدام کنیم . در همینجا برای مراسم فوق پیشنهاد میکنیم که هر کدام از تشکیلات ها سخنران خود را معرفی نمایند تا پس از مشخص شدن تعداد سخنران ها زمان را به طور مساوی مابین رفقا تقسیم کنیم . این فقط پیشنهاد است و ما بر این باوریم که در کار مشترک همه تصمیمات بایستی جمعی باشند . بنابراین منتظر اعلام نظر رفقا هستیم .
با سپاس
جمع قدم اول (تدارک حزب انقلابی طبقه کارگر )
3اکتبر 2018"
بسیاری از دریافت کنندگان پیشنهاد مشورت و تصمیم گیری مشترک را پذیرفتند و صحبت های اولیه به صورت متناوب پیش برده شد در نهایت بیشتر جریانات هر کدام بنا به دلیل مورد نظر خود اعلام کردند آماد گی فراخوان مشترک نیست بنا براین بهتر است هر کدام از جریانات که تمایل به برگزاری مشترک دارند فراخوان جداگانه خود را منتشر نمایند ولی مراسم مشترکی را برگزار کنند ، بدنبال چنین نتیجه ای جمع قدم اول در تاریخ 26 اکتبر 2018 فراخوان خود را منتشر نمود و همچنین رفقای حزب کمونیست ایران نیز فراخوان خود را در تاریخ 2 نوامبر 2018  منتشر کردند.

متن دو فراخوان فوق :
"دعوت از رفقا ،
جهت شرکت در مراسم بزرگ داشت رفقا
( شاهرخ زمانی ، کوروش بخشنده و محمد جراحی )
در روز یکشنبه 11 نوامبر 2018 مراسم بزرگداشت سه رفیق انقلابی نامبرده در تورنتو خیابان یانگ ملسمن اطاق شماره دو(North York Civic Centre, committee room #2) از ساعت 3 بعد از ظهر تا 6 بعد از ظهر برگزار خواهد شد،  در این راستا از تمامی رفقای فعال و انقلابی دعوت میکنیم در مراسم فوق حضور یافته ، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره رفقای انقلابی جان باخته طی جلسه فوق، نظرات خود را در رابطه با تشکل سراسری کارگری به عنوان یکی از اصلی ترین بخش نیازهای جنبش کارگری بیان کرده و همچنین به نظرات دیگر رفقای حاضر در جلسه توجه نمایند، بدین جهت و به احترام رفقا شاهرخ زمانی ، کوروش بخشنده و محمد جراحی که هر سه رفیق جان باخته خواهان ایجاد تشکل سراسری کارگری بودند موضوع جلسه 11 نوامبر 2018 را " چگونه می توان به تشکل سراسری کارگری دست یافت " اعلام می گردد. امیدواریم با شرکت رفقا و بیان نظراتشان  بتوانیم  در جهت کسب راه حل های لازم یک قدم به جلو برداریم، پیشاپیش از شرکت رفقا در جلسه فوق تشکر و قدر دانی می کنیم .
به نظر ما مبرم ترین نیازهای جنبش کارگری در حال حاضر عبارتند از :
تحلیل مشخص از شرایط کنونی
ایجاد تشکل سراسری کارگری
ایجاد حزب انقلابی طبقه کارگر
جمع قدم اول ( تدارک حزب انقلابی طبقه کارگر)
26 اکتبر 2018"


طی جلسه ای بین دو جریان فراخوان داده برنامه های لازم برای تدارک و اجرا تنظیم شده و بر مبنای سرفصل های نوشته شده در فراخوانها لیست برنامه های لازم به اجراء تهیه و تدوین گردید ( لیست فوق چاپ شده روز برگزاری مراسم اول ورود رفقا در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت)

لیست تدوین شده :
" لیست برنامه 11 نوامبر 2018 مراسم بزرگداشت رفقای جان باخته
شاهرخ زمانی ، کوروش بخشنده و محمد جراحی
 برنامه های زیر در سه بخش  ارایه خواهند شد.
الف – بخش اول برنامه مقدماتی و اعلام شروع رسمی مراسم از طریق پخش سرود.
ب- بخش دوم ارایه سخنرانی ها و قرائت و پخش پیام های رسیده.
ج – بخش سوم با اعلام نظرات رفقای حاضر در مراسم در رابطه با دو موضوع اعلام شده که عبارتند از ” چگونه می توان به تشکل سراسری کارگری دست یافت ” و " مروری بر مباحث و شرایط کنونی جنبش کارگری ایران " ادامه خواهد داشت و با پخش سرود مراسم سر ساعت 6 به پایان خواهد رسید.
الف – بخش اول :
1-         برنامه مقدماتی از ساعت 3 تا 3:30 پخش کلیپ های در رابطه با رفقای نام برده
2-         اعلام برنامه
3-         در ساعت 3:30 با پخش سرود انترناسیونال  وسپس یک دقیقه سکوت به یاد جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم و بعد از آن با دست زدن حاضرین برنامه ها رسما" شروع می گردد.
ب – بخش دوم : ( مدت سخنرانی برای هر جریانی 10 دقیقه در نظر گرفته شده است. )
1-         اولین سخنران از اتحاد چپ خارج کشور خواهد بود
2-         پیام رفیق محمود صالحی پخش میگردد .
3-         دومین سخنران از جمع قدم اول (تدارک حزب انقلابی طبقه کارگر) خواهد بود.
4-         پیام رفیق سامان بخشنده قرائت می گردد.
5-         سومین سخنران از حزب کمونیست ایران خواهد بود .
6-         پیام رفیق یدی صمدی پخش خواهد شد.
7-         چهارمین سخنران از حزب کمونیست کارگری ( حکمتیست ) خواهد بود .
8-         پیام رفیق عثمان اسماعیلی پخش می گردد.
9-         استراحت کوتاهی به مدت ده دقیقه خواهد بود.
ج – بخش سوم :
10-       اظهار نظر حاضرین در مراسم در رابطه با دو موضوع زیر :
1-         ” چگونه می توان به تشکل سراسری کارگری دست یافت ”
2-         " مروری بر مباحث و شرایط کنونی جنبش کارگری ایران "
11-       مراسم 5 دقیقه مانده به ساعت 6 با پخش سرود به پایان خواهد رسید .
با سپاس و تشکر از همه رفقای شرکت کننده در مراسم تقاضا داریم  همکاری نمایید تا بتوانیم به نحو خوبی برنامه فوق را اجراء کنیم .
پیروز و موفق باشید."

 و در تاریخ اعلام شده در فراخوانها ( 11 نوامبر 2018) مراسم طبق لیست فوق برگزار گردید.، که بسیاری از تصمیمات گرفته شده طبق برنامه مکتوب شده پیش رفت . و بیشتر رفقای حاضر در جلسه از پیش برد برنامه رضایت خاطر داشتند و اعلام کردند لازم است جلسات بیشتر و در صورت امکان سمینار های برای پرداختن به موضوع تشکل سراسری کارگری بر گزار شوند. تنها سه مشکل در اجرا داشتیم که امیدواریم با توجه به تجربه کسب شده در جلسات و مراسم های اتی دیگر چنین مشکلاتی نداشته باشیم ، سه مشکل عبارت بودند :
1-      یک برنامه کوچکی خارج از لیست تدوین شده اجراء شد.
2-      تنظیم و تقسیم کارها در اجراء عملی اندکی خارج از توازون بود.
3-      در انتهای برنامه زمان طبق برنامه تدوین شده پیش نرفت و برای رفیقی که  آخرین نفر برای اظهار نظر صحبت می کرد زمان کافی و برابر با بقیه نبود و مراسم را نتوانستیم طبق لیست تدوین شده با پخش سرود به پایان برسانیم .
( به دلیل اینکه باید سالن را ساعت 6 تخلیه می کردیم و این اجبار باعث شد نتوانیم دقیق پیش برویم بنا براین لازم است از این پس زمان بیشتری برای قسمت پایانی برنامه ها در نظر بگیریم ) ما ضمن عذر خواهی از رفیقی که اخرین نفر در گفتگو بود و امکان رعایت وقت برای ایشان نبود و همچنین عذر خواهی از بقیه رفقا که نتوانستیم برنامه ها را دقیقا" طبق لیست تدوین شده به پایان برسانیم ، امید واریم در آینده چنین کوتاهی های نداشته باشیم . در نهایت ما فکر میکنیم علی رغم مشکلات گفته شده این مراسم بهترین برگزاری را نسبت به جلسات گذشته داشت که با درصد بالای طبق لیست تدوین شده پیش برده شد، امیدواریم با همکاری و مشارکت جریانات و رفقای فعال در آینده برنامه های دقیقتری بر گزار کنیم .تا بتوانیم اعتماد رفقای بیشتری را که در سطح شهر های اطراف حضور دارند کسب کرده و همکارهای مشترک بیشتری در جهت منافع جنبش انقلابی و کارگری هر چه گسترده تر پیش ببریم . همچنین فیلم های از برگزاری مراسم تهیه شده اند برای اینکه طولانی و خسته کننده نباشند و حجم فیلم ها زیاد نباشند که در دانلود و مشاهده انها برای بیننده گان مشکل نشود فیلم ها را به سه سرفصل با عبارات زیر تقسیم کردیم که آدرس لینک ها را در مقابل هر سرفصل می گذاریم تا رفقا بتوانند از انها آسانتر استفاده نمایند :
1-      فیلم مراسم بزرگداشت رفقا شاهرخ  کوروش و محمد قسمت سخنرانی ها 2018
https://www.youtube.com/watch?v=Up3oJ36ACIs&t=1s
2-      فیلم بحث  و گفتگوی عمومی شرکت کنندگان در مراسم بزرگ داشت رفقا شاهرخ کوروش و محمد 2018

https://www.youtube.com/watch?v=FqK39MA_BEQ
3-      کلیپ ساخته شده برای مراسم و پیام های دریافتی برای مراسم
https://www.youtube.com/watch?v=di3Fm4hNPqs
جمع قدم اول ( تدارک حزب انقلابی طبقه کارگر)

15 اکتبر 2018 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر