صفحات

۱۳۹۰ شهریور ۳۰, چهارشنبه

علیه صدور احکام سنگین زندان برای فعالین کارگری اعتراض کنیم

شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی تبریز به دنبال محاکمه شاهرخ زمانی، نیما پوریعقوب، ساسان واهبی وش و محمد جراحی در روز پنج شنبه ٢٧ مرداد ١٣٩٠، این فعالین را به زندانهای طویل المدت محکوم و احکام صادره را در تاریخ ٦ شهریور ابلاغ کرده است. لازم به ذکر است که در جلسه دادگاه، سه تن از متهمان، وکیل نداشتند و از ورود کلیه افراد خانواده و دوستان این فعالان به جلسه دادگاه، ممانعت به عمل آمده است. این افراد از خرداد ٩٠ تاکنون بازداشت و به مدت یک ماه در سلولهای انفرادی بسر برده‌اند.
احکام صادره علیه این فعالین به شرح زیر است:
١ - شاهرخ زمانی: ده سال حبس تعزیری به اتهام تشکیل گروه مخالف نظام و یک سال حبس تعزیری به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام
٢ - محمد جراحی: پنج سال حبس تعزیری
٣ - نیما پور یعقوب: پنج سال حبس تعزیری به اتهام تشکیل گروه مخالف نظام و یک سال حبس تعزیری به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام
٤ - ساسان واهبی وش: نود و یک روز حبس تعزیری به اتهام عضویت در گروه مخالف نظام و نود و یک روز حبس تعزیری به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام
معلوم است چنین اتهاماتی کاملا بی اساسند. برای هر فعال و معترضی به شرایط موجود، چسباندن این نوع اتهامات کاری معمول و همیشگی دستگاه قضائی برای ایجاد رعب و وحشت و به سکوت کشاندن عموم است.
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه، احکام صادره علیه فعالین کارگری، شاهرخ زمانی، محمد جراحی، نیما پوریعقوب و ساسان واهبی وش را شدیدا محکوم کرده و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط آنان می‌باشد.
انجمن صنفی كارگران برق و فلزكار كرمانشاه
٢٥ شهریور ١٣٩٠

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر