۱۳۹۲ اسفند ۸, پنجشنبه

گزارشی از فشارهای غیرانسانی وارده بر زندانیان زندان رجایی‌شهر کرج



«زندان رجایی‌شهر کرج، آینه‌ی تمام نمای جمهوری اسلامی در قساوت، شکنجه و اعدام زندانیان بی‌دفاع»

در سایه‌ی سکوت و بی‌تفاوتی مجامعه بین‌المللی و مذاکره و دلالی کشورهای اروپایی و آمریکا با جمهوری اسلامی و مدیریت دولت «امید و اعتدال»، بی‌رحمی، شکنجه و اعدام به اوج خود رسیده است.
بر همین روال اعدام‌ها در زندان رجایی‌شهر کرج در صبح چهارشنبه‌ها ادامه دارد. به طوری که هفته‌ی گذشته ۶ نفر و این هفته ۹ نفر به نام‌های:
۱- ابوالفضل زلیخایی از بند ۶، ۲- علی شیدایی از بند ۱، ۳- سیدرضا نوچه از بند ۳، ۴- حمید یوسفی از بند ۱۱، ۵- حبیب خانعلی از بند ۵، ۶- حسن ابراهیمی از بند ۱۱ و ۳ نفر از بندهای دیگر به «دار مجازات اسلامی» آویخته شده‌اند.
بازرسی هر ساعته، یورش هر روزه‌ی گارد ویژه به بندهای مختلف و به هم ریختن وسایل زندانیان، تحقیر، توهین و ضرب و شتم و لخت مادرزاد کردن زندانیان هنگام بازگشت از دادگاه و یا بیمارستان، کمبود امکانات بهداشتی – درمانی و تغذیه‌ی مصرح در قانون سازمان زندان‌های کشور آرامش روانی کلیه‌ی زندانیان را به هم ریخته و روزانه در بندهای مختلف چندین مورد خودکُشی انجام می‌شود. در کنار این اوضاع جهنمی، ۲۵۰ نفر زندانی عقیدتی – سیاسی شامل ۴۰ محکوم به اعدام، ۲۰ محکوم به حبس ابد و زندانیان تبعیدی از سراسر ایران در بدترین شرایط ممکن نگه‌داری می‌شوند. از جمله‌ی این فشارها می‌توان به منع کامل ارتباطات عاطفی مصرح در قانون، مانند مرخصی، ملاقات حضوری و تلفن، منع کامل استفاده از امکانات آموزشی و ورزشی موجود در زندان، منع عفو و آزادی‌های مشروط موردی و عمومی، چپاندن ۲ تا ۳ نفر در سلول‌های انفرادی ۴ متر مربعی به جای سلول‌های ۱۲ تا ۱۵ متر مربعی، هواخوری ۲ ساعت و نیمه به جای صبح تا غروب، کنترل و نظارت منظم اداره‌ی اطلاعات بر مواد مخدر و داروهای روان‌گردان، اعزام به بازجویی‌های مجدد و سلول‌های انفرادی، پرونده‌سازی‌های مجدد و صدور احکام جدید اشاره کرد.
به طوری که خلاف ماده‌ی ۲۲ آیین‌نامه‌ی سازمان زندان‌های کشور، نه قوه‌ی قضائیه و نه خود سازمان زندان‌ها هیچ مسولیتی را در قبال زندانیان عقیدتی – سیاسی نمی‌پذیرند.
در کنار تمام این موارد، تشدید سرکوب به قدری اوج گرفته که مسولان زندان به فرمان اداره‌ی اطلاعات و مقامات بالادست به تشدید امواج پارازیت، بستن کتاب‌خانه‌ی کوچک ۲ متر مربعی و دست آخر یورش ۱۰۰ نفر از افراد گارد به بند این فشارها را به بیش‌ترین مقدار خود رسانده‌اند.
البته زندانیان سیاسی با مبارزه و مقاومت جانانه‌ی زندانیان علی‌رغم تفرقه‌افکنی اصلاح‌طلبان حکومتی و دم‌سازی و سازش‌کاری زندانیان عقیدتی به مقابله با سیاست‌ها خودسرانه و غیرقانونی مزدوران حکومت به خصوص مرتضی سعیدی معروف به بحرینی، رییس حفاظت اطلاعات و شخص مردانی، رییس زندان برخواسته‌اند.
رژیم با فرستادن سمکو خلقتی، شاهرخ زمانی، رسول بداغی و شهرام چینیان به سلول‌های انفرادی و پرونده‌سازی‌هایی در شعبه‌ی ۱۳ دادیاری کرج و هم‌چنین با ضرب و شتم لقمان مرادی هنگام اعزام به دادگاه که موجب خون‌ریزی داخلی وی شد تلاش می‌کند با ارعاب زندانیان، به خصوص هم‌وطنان بهایی که به عنوان شهروندان عادی و محترم ایرانی به گروگان گرفته شده‌اند و با تزریق روحیه‌ی دم‌سازی و حقارت از طریق اصلاح‌طلبان حکومتی، مبارزه‌ی زندانیان را به انحراف بکشاند. اما نیروهای مبارز و رادیکال در جدیدترین اقدام خود با تشکیل مجمع عمومی برای رسیدگی به ضرب و شتم لقمان مرادی و با تسلیم ۲ نامه‌ی اعتراضی به مسولان داخلی و مجامع حقوق بشری جهانی به مقابله‌ی پیش‌دستانه با این توطئه‌ها پرداختند.
هم‌چنین تمام مبارزین و انقلابیون و زندانیان مبارز و مجاهد، لحظه‌ای از تلاش و کوشش در جهت آگاهی، ارتقای مبارزه و رهایی مظلومان باز نمی‌ایستند، چراکه آینده از آن تضعیف‌شدگان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر