۱۳۹۵ آبان ۱۹, چهارشنبه

به هیچکس ربطی ندارد !!

امشب اسماعیل عبدی در بازداشت نیروهای امنیتی است.نیروهای قوه ی قضائیه و مسئولین کشور دیگر نگران امنیت کشور نیستند،یکی ازانسانهایی که به دنیال  حقوق ملت ،دانش آموزان و معلمان بود،امروزصبح توسط سربازان گمنام امام زمان طی یک عملیات متهورانه با یورش به خانواده ی این فرد معترض او را دستگیر کردند،و با این عملیات این فرد معترض صدایش خاموش شد،اسماعیل عبدی دیگر نمی تواند،فریاد بزندکه چرا کلاسهای درس 40 نفره است،که سرمایه ی کشورکجا خرج می شود،چراهرروز  آمار دانش آموزان ترک تحصیلی بالا می رود،اسماعیل عبدی دیگر نمی تواند،به آمار بالای اعتیاد در مدارس ودر کشوراعتراض کند،اسماعیل عبدی دیگر نمی تواند،فریاد کند،چرا باید دانش آموزان برای نپرداختن پول هزینه ی آب و برق،وگاز،و پول برگه ی امتحانی شرمسار شوند،دیگر اسماعیل نمی تواند،فریاد بزند،که باوجود تاکید قانون اساسی مبنی بر دولتی بودن مدارس،مسئولین کشور مدارس آزاد را درسراسر کشور گسترش داده اند،دیگر نمی تواند ،به خصوصی سازی مدارس اعتراض کند،نیروهای امنیتی هم امشب بابت بازداشت اسماعیل با دست پر به خانه می روند،و فرزندانشان را با مهر و محبت در آغوش می کشند.
اما این سوی سکه ،خانه ی اسماعیل امشب دور از پدر سوت وکور است،فرزندانش امشب آغوش گرم پدر را احساس نمی کنند،شاید تا 5 سال دیگر هم احساس نکنند،ورفته رفته یادشان برود که محبت پدر چه حسی دارد،امشب ماندانا،امیرحسین و مبینا نمی دانند،پدرشان در چه وضعیتی به سر میبرد،امافرزندان اسماعیل می دانند،که دیوار زندان مهربان نیست، سربازان گمانم همه از فریاد عدالت خواهی اسماعیل عصبانی اند،خون جلوی چشمشان را گرفته است.آنان پول اضافه کاری می خواهند،آنان می خواهند،که برای خشنود کردن کارفرمای خود باید در سرکوب اسماعیل،زن و فرزندان اسماعیل،،مادر،پدر،برادر خواهرو دوستان و آشنایان و همکاران اسماعیل سنگ تمام بگذارند.
امشب اطراف اسماعیل به جای لبخندهای شیرین زن وفرزندانش دیوار است ودیوار،پاسبان است وخشم و خشونت.
به زودی بهشتی را هم شاید ببرند،تا بیشتر احساس امنیت کنند،هرکس صدایش در بیاید را هم خواهند برد تا بیشتر و بیشتر امنیت برقرار شود.باغانی هم که در تبعید است،بداقی هم که دیگر چشمش پس از هفت سال زندان ترسیده است!!
برای خواستار،باستان ،و دیگر کسانی که فریادی در گلو دارندفکری خواهند کرد.
این است امنیت یک کشوراسلامی ،که همه اش باید نظامی باشد!!! 

به کسی ربطی ندارد،که دزدان و دروغگویان و فریبکاران ،کشور را بلعیده اند،به هیچکس ربطی ندارد،که عدالت نیست،به هیچ کس ربطی ندارد،که فساد و اعتیاد،و تورم و بیکاری مردم را نابود کرده است،به هیچکس ربطی ندارد،که اخلاق و فرهنگ وتمدن و شرافت و اعتماد به انحطاط کشیده شده است ،وخلاصه به هیچکس ربطی ندارد،که آرامش وانسانیت نابود شده است. چون نام حکومت اسلامی است.

  رسول بداقی


اسماعیل عبدی
معلم ریاضیات مدارس اسلامشهر دستگیر شد.
۶تن ازماموران امنیتی بدون
ارائه ی مجوز وبدون ارائه کارت
 شناسایی پس ازیورش به منزل
 اسماعیل عبدی با خشونت ایشان را درپیش چشم ماندانا ی ۴ساله دختر اسماعیل ومنیر همسر وی درحالیکه هنوز ازخواب بیدار نشده بودند ، دستگیر وبه زندان اوین فرستادند.

منیره عبدی باچشمان گریان برای گرفتن خبری از اسماعیل همراه محمد عبدی برادراسماعیل راهی اوین شد.

۱۳۹۵ آبان ۱۸, سه‌شنبه

در حمایت از فراخوان سندیکای شرکت واحد علیه لایحه «اصلاحیه قانون کار»

دولت سرمایه داری ایران در ادامه سلسله حملات خود به ابتدایی‌ترین حقوق و استانداردهای زندگی، در گام بعدی صحبت از «اصلاحیه قانون کار» کرده است که به درستی با حساسیت به موقع و واکنش فعالین و تشکل‌های کارگری مستقل رو به رو شد. در واقع این «اصلاحیه» چیزی جز یک تلاش برای دست و پا کردن پوشش قانونی برای روالی که عملاً طی سال‌های گذشته وجود داشته است، نیست. وگرنه کیست که نداند در سال‌های قبل هر حرکت اعتراضی، حتی با خواستِ فوقِ ابتدایی دریافت «حقوق معوقه»‌ای که گاه از مرز چندین ماه یا حتی سال گذشته است، با بازداشت و حتی احکام کیفری قرون وسطایی مثل «شلاق» بابت اختلال و بی‌نظمی رو به رو می شود. سمت و سوی این قبیل فشارها و سرکوب‌ها را رزمایش اخیری نشان می دهد که در تاکستان علیه «فتنه گران فرضی» به شکل کارگران معترض برگزار شد. اما این قبیل ارعاب‌ها قادر به تغییر واقعیت، یعنی فروپاشی زندگی میلیون‌ها انسان و واکنش‌های تدافعی و تهاجمی جنبش کارگران نیست و از همین رو «رعب» واقعی را باید درجای دیگری جستجو کرد که تا سر حد مانور نظامی برای سرکوب کارگران جلو می آید.

لزومی به توصیف وضعیت اسف­بار معیشت کارگران ایران به گواه تازه‌ترین آمار و ارقام رسمی نهادهای دولت نیست. همان طور که پیش­تر سندیکای شرکت واحد شهریورماه در بیانیه خود در محکومیت این لایحه ضد کارگری به درستی نوشت بود، «این­که فقط شرایط  نابسامان  وبی قانونی‌ها را مطرح کنیم کافی نیست». بلکه به چیزی فراتر از فراخوان، یعنی سازماندهی اعتراض به اشکال مختلف نیاز است.

سندیکای نقاشان استان البرز ضمن حمایت از بیانیه اخیر سندیکای کارگران شرکت واحد (۵ آبان ۱۹۳۵) در اعتراض به تغییرات قانون کار و درخواست امضای طومار اعتراض به لایحه، جمع آوری طومار را تنها گام اولیه برای اطلاع رسانی و افشاگری نسبت به طرح هایی هم­چون «اصلاحیه» قانون کار می داند و از آن پشتیبانی می کند. از این پس وظیفه ما فعالین و تشکل‌های مستقل کارگری این است که این طومار اعتراضی را با سازماندهی کارگران حول آن به یک نیروی مادی و اهرم فشاری تبدیل کنیم تا چنین حملاتی پس زده شوند.

سندیکای نقاشان استان البرز در حمایت از فراخوان سندیکای شرکت واحد اعلام می کند که از هر چه در توان دارد دریغ نمی کند تا بتواند سهم کوچکی در تحقق این هدف و منافع جنبش کارگری وسیع ایران بردارد.
سندیکای نقاشان استان البرز

۱۸ آبان ۱۳۹۵