۱۳۹۴ مرداد ۹, جمعه

اعتصاب 1500 کارگر شرکت قالبهای صنعتی سایپا

اتحادیه آزاد کارگران ایران: حدود 1500 کارگر شرکت قالبهای صنعتی سایپا صبح دیروز در اعتراض به تاخیر در پرداخت مزد و برای دست یابی به برخی مطالبات دیگرشان دست به اعتصاب زدند.
در این شرکت از اول سالجاری تاکنون یکبار آکورد و دو بار بن داده شده است. این در حالی است که سال گذشته هر ماهه آکورد بن و پرداخت میشد. در عین حال که بن های پرداختی امسال کم تر از سال گذشته بود.
بنا بر اظهار کارگران این کارخانه صنعتی که جزو شرکتهای بزرگ تابعه سایپا می باشد در حالیکه از اسفند ماه سال گذشته طرح طبقه بندی مشاغل در این کارخانه اجرا شده است و در فیش حقوقی کارگران اعمال میشود اما هنوز از اعمال اجرای این طرح در حکم کارگزینی آنان خبری نیست. طرح طبقه بندی مشاغل پارسال و در پی اعتراضات کارگران شرکت قالبهای صنعتی به اجرا در آمد. همچنین بدلیل نبود نقدینگی برای پرداخت سنوات کارگران، علیرغم رسیدن موعد بازنشستگی بسیاری از آنان، این کارگران قادر به بازنشسته شدن نیستند. بنا بر اظهار کارگران شرکت قالبهای صنعتی در حالی مسئولین شرکت از نبود نقدینگی برای پرداخت سنوات کارگران در معرض بازنشستگی صحبت میکنند که مدیران شرکت حقوقهای آنچنانی دریافت میکنند.
بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، اعتصاب صبح دیروز کارگران شرکت قالبهای صنعتی سایپا بدلیل نارضایتی کارگران از شرایط موجود و تاخیر در پرداخت مزد از اول صبح از سالنهای یک و دو، شامل ماشین کاری و فینیشینگ شروع شد و بسرعت به سالنهای دیگر کشیده شد.
در پی این اعتصاب یکی از مدیران شرکت با حضور در میان کارگران طی مذاکراتی با آنان ضمن دادن وعده رسیدگی به خواستهای کارگران اعلام کرد که مشکلاتی که شما با آن مواجه هستید در کلیه شرکتهای تابعه سایپا وجود دارد.
بنا بر این گزارش، این اعتصاب از آنجا که یک اعتصاب هشداری از سوی کارگران بود ساعت ده صبح دیروز پس از وعده های یکی از مدیران شرکت  خاتمه پیدا کرد و کارگران با اعلام اینکه مصرانه خواهان تحقق خواست هایشان هستند بر سر کارهای خود بازگشتند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران -  7 مرداد ماه 1394

پاینده باد اتحاد و همبستگی معلمان ایران

معلمان ایران که تودۀ وسیعی از طبقۀ کارگر کشور ما را تشکیل می دهند در مبارزه برای افزایش حقوق و بهبود شرایط کار خود، در مبارزه برای خواست های فرهنگی و اجتماعی و در مبارزه برای ایجاد اتحادیه حرفه ای خود و نیز برای آزادی معلمان مبارز بازداشت شده و زندانی به اعتراضات جمعی و خیابانی پرداخته اند. آنان توانسته اند با اعتراضات جمعی خود آزادی برخی از معلمان زندانی را به دست آورند.
معلمان ایران بی شک در مبارزۀ خود از پشتیبانی کل طبقۀ کارگر ایران، از پشتیبانی فعالان کارگری و سندیکاهای کارگری برخوردار خواهند بود. طبقۀ کارگر ایران باید به اهمیت مبارزات معلمان ایران و به ویژۀ به مبارزات رادیکال معلمان، که می تواند اهمیت سیاسی و فرهنگی بالایی برای طبقۀ کارگر داشته باشد، آگاه شود و بی دریغ از این مبارزات حمایت کند.
کنگره جهانی آموزش بین الملل (فدراسیون جهانی تشکل ها و اتحادیه های معلمان و کارکنان آموزش و پرورش) نیز، که اخیرا در شهر اتاوا پایتخت کانادا با شرکت نمایندگان تشکل های معلمان از ۱۷۰ کشور جهان برگزار شد، در آخرین روز خود، موقعیت معلمان در ایران و مبارزات و مصاف های آنان را در دو قطعنامه فوری به بحث گذاشت. طی این بحث، تداوم اذیت و آزار معلمان و دستگیری و حبس فعالین فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت، و سپس با حمایت قاطع نمایندگان حاضر در کنگره، قطعنامه های اضطراری به تصویب رسید. مفاد قطعنامه ها، ضمن تاکید بر تعهد "آموزش بین الملل" و تشکلات وابسته به آن به مبارزه برای آزادی معلمان زندانی در ایران، از "آموزش بین الملل" و تشکلات وابسته می خواهد که همچنان به حمایت خود از فعالیت های اتحادیه های مستقل معلمان ادامه دهند.
ما سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ضمن محکوم کردن ضرب و شتم و دستگیری معلمان خواهان آزادی بی قید و شرط همۀ معلمان و کارگران زندانی هستیم و پشتیبانی خود را از مبارزات متحد معلمان، به ویژه برای ایجاد اتحادیه یا سندیکای معلمان در سراسر کشور و اتحاد و همبستگی مبارزاتی آنان اعلام می کنیم.
با آرزوی اتحاد بزرگ همۀ کارگران و زحمتکشان برای رهایی همۀ معلمان زندانی، برای رهایی همۀ فعالان کارگری و همۀ زندانیان سیاسی و عقیدتی.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

٧ مرداد ۱٣٩۴

اعتصاب در زندان فشافویه تهران

اخبار رسیده از زندان اوین

بنابر خبر رسیده حدود 400 نفر از زندانیان اوین را به زندانی نیمه کاره فشافویه در تهران منقل کرده اند و زندانیان در بدترین شرایط بسر می برند .
سرویس های بهداشتی زندان هنوز نیمه کاره می باشد و فاقد وسایل بهداشتی از جمله مایع دستشویی، صابون و ... می باشد. فاقد سیستم تهویه هوا و خنک کننده می باشد. غذا نیز به مقدار بسیار کم به زندانیان داده می شود و فروشگاهی هم برای تامین مایحتاج زندانیان وجود ندارد . بنابراین زندانیان در اقدامی هماهنگ 2 روز است به شرایط بد زندان اعتراض کرده و دست به اعتصاب غذا زده اند.
کمیته حمایت از شاهرخ زمانی

9/5/1394

۱۳۹۴ مرداد ۷, چهارشنبه

چرا جمهوری اسلامی از رشد مارکسیسم در دانشگاه ها وحشت می کند!!!

با نرمش قهرمانانه در خوردن جام زهر اتمی و تسکین آلام حاصل ازقبول نوکری سرمایه داری جهانی برای نظام اسلامی و رهبر معظم، و تشدید بی سابقه تضادهای درونی رژیم، و با فروپاشی مناسبات اقتصادی اجتماعی سیاسی حاکمیت اسلامی به عنوان فاسدترین کشور جهان، با بالاترین آمار بیکاری، گرانی، فقر، ارتشاء و اختلاس، دزدی ثروت های ملی که « مقام عظمای ولایت» را به مقام  عضویت در جمع مولتی میلیادرهای جهان (یعنی رهبر مسلمین جهان، ولی امام زمان و نماینده خدا در روی زمین و جاری کننده عدالت و عطوفت اسلامی  یکی از 67 مولتی میلیاردر جهان است،) این نماینده خدا روی زمین در حالی چنین ثروت عظیمی را از مردم ایران غارت کرده است که 80 در صد مردم ایران زیر خط و فقر دست و پا می زنند. با توجه به چنین شرایطی و در نتیجه با اوج گیری جنبش انقلابی ستمدیگان به تنگ آمده از بهره کشی و سرمایه داری و نابرابری، و آگاه شده از بن بست لیبرال ها و اصلاح طلبان حکومتی، مارکسیسم به عنوان تئوری انقلابی شناخت قوانین تکامل جامعه، و علم انقلاب حاکمیت بلاواسطه شورای دمکراتیک کارگران و زحمتکشان در دستور روز قرار گرفته است؛ و این یعنی ناقوس مرگ ریشه ای ستمگری و بهره کشی، بدین سبب است  که خامنه ای در وحشت از رشد مارکسیسم در دانشگاه ها به دانشجویان اخطار می کند.و تلویزیون جمهوری اسلامی در دادن آدرس غلط در تواب سازی قرون وسطایی دهه شصت رژیم، در ندامت رهبران حزب توده، آنان را الگوی مارکسیسم نشان میدهد! کیهان ، حسین بازجو یکی از آمرین و عاملین کشتار دهها هزار نفری دهه 67  گله می کند که چرا تلویزیون این برنامه تواب سازی را در زمان پر بیننده و همه کانال ها نشان نمی دهد. این مسئله در عین هراس مرگ آور رژیم از گسترش مارکسیسم انقلابی، به عنوان تنها راه رهایی از استثمار و حاکمیت مستقیم توده ها بر سرنوشت خود، از سوی دیگر عمل تکمیلی نرمش قهرمانانه و سنگ تمام گذاشتن جمهوری اسلامی در جهت نوکری برای «شیطان بزرگ» و سرمایه داری جهانی است، که دشمن قسم خورده سوسیالیسم و حاکمیت کارگری می باشد. جمهوری اسلامی می خواهد به اربابانش نشان دهد و غیر مستقیم و مستقیم به آنها گزارش می دهد، که از طرح گوادلوپ و شکست انقلاب 57 و کشتار انقلابیون تا کنون وظایف اش را به خوبی انجام داده است.
نوکر هم، نوکر های قدیم :
حال که پرده ها افتاده اند و نقاب های دروغین در چهره جمهوری اسلامی سرمایه داری بی رنگ شده است ، (در ساختار جهانی جمهوری اسلامی، بخشی از کمربند سبزبوده و اکنون با همان شکل یکی از خطوط مقدم مبارزه علیه مارکسیسم است) اکنون جمهوری اسلامی و تمامی جناح های آن با تمام وجود فریاد سر داده اند :
استکبار تو کجایی تا من شوم چاکرت!!!
حرکت امروزی  جمهوری اسلامی تحلیل های من در آوردی و رویایی نیروهای مدعی دروغین انقلابی  در اپوزیسون را که می گفتند مذاکرات هسته ای پایان جمهوری اسلامی است و بر مبنای چنین تحلیلی در رکاب امپریالیسم جهانی در حکومت خیالی آینده مهره هایشان را می چیدند آب پاکی روی تحلیل های رویا پردازان همتراز خود  ریخته است. از طرف دیگر امپریالیست ها و سرمایه داری جهانی با همه ای جناح هاش با توافق که ایجاد کرده و قبول کرده است که فعلان جمهوری اسلامی باقی بماند با این کار یک دهن کجی و شکلک به همراهان زائده خود کرده است.
واقعیت این است که جمهوری اسلامی به عنوان فرزند واقعی امپریالیسم جهانی با آدرس غلط، آگاهی کاذب، و انحراف انقلاب شکوهمند 57 از ایجاد حاکمیت شورایی کارگران بوده و می باشد. این هیولای سرمایه داری از بدو تولد منحوس خود، نطفه اش را با کشتار دهها هزار نفری کمونیست ها و دمکرات های انقلابی بسته است. هرکس نداند، سران جمهوری اسلامی به عنوان قاتلین سعید سلطانپورها، علیرضا شکوهی ها، مختاری و پوینده ها و فرزاد کمانگرها، بهتر از همه می دانند سوسیالیسم یعنی انقلاب برای نفی ستم و استثمار، یعنی آزادی و برابری و عدالت اجتماعی، سوسیالیسم یعنی دمکراسی واقعی در اداره شورایی، دمکراتیک، مستقیم و بلاواسطه کارگران و ستمدیدگان بر سرنوشت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود. پس چرا خامنه ای میلیادر ، با هفتاد یا هشتاد مولتی میلیادر روحانی - نظامی دیگر به عنوان شریک امپریالیسم جهانی در غارت و چپاول زحمتکشان از مارکسیسم هراس نداشته باشد؟ نوکری که در اجرای فرامین اربابان امپریالیست اش، در غیاب صندوق نزول خوار(صندوق جهانی پول) را در برداشتن یارانه ها، نابودی امنیت شغلی، پولی کردن تحصیل و درمان، واردات و نابودی تولید و  بیکارسازی میلیونی مو به مو اجرا می کند. هشتاد درصد مردم را زیر خط  فقر برده، بالاترین آمار تورم ، گرانی، بیکاری، اعتیاد، تن فروشی را رقم میزند، چرا از سوسیالیسم و حاکمیت شورایی کارگران به عنوان عالی ترین تامینات اجتماعی در بهداشت، درمان، تحصیلات، خدمات عمومی و مسکن رایگان نهراسد! رژیمی که با  ولایت مشتی دزد و غارتگر، با فتوای آیات عظام فسیل شده عهد قرون وسطی و ماقبل تاریخی، زنان را که نصف جمعیت کشور هستند ، را مطعلقه مرگ، اسباب منزل، بردگی باب شده، نصف آدم، تحت ستم قرون وسطایی و ظلم تاریخی ،مورد تهدید و توهین و اسیدپاشی و کارتن خوابی و فحشا قرار میدهد؛ رژیمی که 74 درصد جمعیت کرد، عرب، بلوچ، ترک و فارس را از تعیین حقوق ملی خود در  تعیین سرنوشت محروم می کند، جوانان را با بالاترین آمار جمعیت کشور، با پنج میلیون لیسانس و فوق لیسانس بیکار، وادار به انواع جرائیم مانند سرقت و قاچاق کرده است و سپس به طور فله ای روزانه به دار می آویزد؛ و بالاخره رژیمی که با بالاترین آمار اعدام، زندان، شکنحه، خفقان و سرکوب، روی تمام جانیان تاریخ را سفید کرده است، به طوریکه طی شش ماه اخیر 700 نفر جوان را اعدام کرده است، چرا از مارکسیسم به عنوان علم شرایط رهایی ستمدیگان وحشت نکند؟ اما برای زندگی سطحی است که این نوکر خانه زاد و چاکر آستان بوس درگاه امپریالیست ها، که حتی فحش و لگدپرانی ها و صدور تروریزم اش برای شیاطین  بزرگ و کوچک خیر و برکت در فروش میلیاردی اسلحه وموجب لشگرکشی و ایجاد جنگ بردار کشی بوده و هست، مانند شاهنشاه عاری از مهر تاریخ مصرفش برای حفظ و ادامه مناسبات بهرکشی سرمایه داری  گذشته است، و انقلاب نه با دست بلکه با پا به درب می کوبد.
طبقه 50 میلیونی کارگران ایران با اکثریت مطلق جمعیت کشور به عنوان نیروی اصلی انقلاب با حاکمیت شورایی دمکراتیک باید با تکیه بر کمونیسم به عنوان علم شرایط رهایی کارگران، از طریق ایجاد حزب انقلابی طبقه کارگر، نیروی خودش را از نآگاهی و پراکندگی نجات دهد، که چاره کارگران وحدت و تشکیلات است.
 ایجاد، اتحادیه های سراسری ( فدراسیون)، با شرکت تمام تشکلات مستقل و نیروهای آگاه و پیشرو کارگری، و ایجاد هسته و سلول های سیاسی سازماندهی سوسیالیستی در محیط کار و زندگی کارگران، به عنوان سکان های پایه حزب سیاسی کارگران، بر اساس اعتقاد به حاکمیت کارگری، دو بستر مکمل و تقویت کننده برای سازماندهی و تشکل سراسری طبقه کارگر در مقابل طبقه و دولت و احزاب سرمایه داری، برای محو انقلابی بهره کشی و حاکمیت شورایی آنان می باشد. در این راستا دانشجویان کشور مانند تمامی تاریخ مبارزات انقلابی سوسیالیستی، به عنوان آگاه گران آگاهی سوسیالیستی، نقش حیاتی در ایجاد محافل مطالعاتی و سلول های سازمانده کمونیستی دارد و باید به نقش تاریخی انقلابی خود عمل کند.

از هم اکنون آستین ها را بالا بزنیم که فردا دیر است.

کمیته حمایت از شاهرخ زمانی

7/5/1394

۱۳۹۴ مرداد ۶, سه‌شنبه

توجه کنید ، نام یکی از معلمان مبارز زندانی عبدالرضا قنبری است که به اشتباه علیرضا قنبری نوشته شده است ، لطفا" تصحیح کنید .

قابل توجه کلیه دوستان و رفقا : 

توجه کنید ، نام یکی از معلمان مبارز زندانی عبدالرضا قنبری است که به اشتباه علیرضا قنبری نوشته شده است ، لطفا" تصحیح کنید .


از اینکه بسیار از رفقا و دوستان معلمان ، کارگران و زحمتکشان  در خبر رسانی و توزیع گسترده اخبار فعالیت می کنند که در جای خود بسیار ثمر بخش بوده ، هست که در آینده نیاز به گسترش بیشتر دارد، دلگرم کننده و انگیزاننده است ، و بخصوص اخیرا" تلاش های بسیار خوبی در رساندن صدا اعتراضی معلمان در سطح جهانی شده  است باید مورد تقدیر و قدر دانی واقع گردد. و از طرفی لازم  است ، بیان کنیم ، در بسیاری از اخبار منتشر شده نام عبدالرضا قنبری یکی از معلمان مبارز و زندانی  در چندین بیانیه ، و نوشته های مختلف از جانب سازمانها ، تشکل ها و محافل گوناگون به اشتباه  علیرضا قنبری نوشته شده است ، ما ضمن تشکر و قدر دانی از فعالیت گسترده دوستان و رفقا در رساندن اخبار و تلاش و کوشش آنها در جلب و جذب حمایت های گسترده داخلی و جهانی از مبارزات جاری معلمان و کارگران و دیگر زحمتکشان ، از کلیه رفقا و دوستان می خواهیم اشتباه فوق را تصحیح نمایند .

کارگر زندانی ، معلم زندانی ، زندانی سیاسی آزاد باید گردد

با سپاس و تشکر : 
کمیته حمایت از شاهرخ زمانی 
6/5/1394

تصویب دو قطعنامه اضطراری در کنگره جهانی آموزش بین الملل (ای آی) در حمایت از مبارزات معلمان و معلمان زندانی در ایران

کنگره جهانی آموزش بین الملل (فدراسیون جهانی تشکلها و اتحادیه های معلمان و کارکنان آموزش و پرورش) که در ماه جاری در شهر اتاوا پایتخت کانادا با شرکت نمایندگان تشکلهای معلمان از ۱۷۰ کشور جهان بر گزار شد،درآخرین روز خود در۲۶جولای ۲۰۱۵، موقعیت معلمان در ایران و مبارزات و مصافهای آنان را در دو قطعنامه فوری به بحث گذاشت.  طی این بحث،تداوم اذیت و آزار معلمان و دستگیری و حبس فعالین فرهنگی از جمله آقایان اسماعیل عبدی، رسول بداقی،محمودباقری،علیرضاهاشمی،اکبرباغانی و علیرضا قنبری مورد بررسی قرار گرفت،و سپس با حمایت قاطع نمایندگان حاضر در کنگره، قطعنامه های اضطراری به تصویب رسید. مفاد قطعنامه ها، ضمن تاکید بر تعهد الزام آور به ادامه کمپین های جهانی"آموزش بین الملل" و تشکلات وابسته به آن برای آزادی معلمان زندانی در ایران، از "آموزش بین الملل" و تشکلات وابسته می خواهد که همچنان به حمایت خود از فعالیتهای اتحادیه های مستقل معلمان، و  پشتیبانی از تلاش های "شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور" به عنوان تشکل عضو"آموزش بین الملل" که از حقوق معلمان دفاع می کند، ادامه دهند، و ضمن اعتراض به سرکوب حقوق معلمان، از حکومت ایران بخواهند که  استانداردهای بین المللی کارگری را بطور کامل به رسمیت بشناسد و به آن احترام بگذارد. قطعنامه ها همچنین  فدراسیون "آموزش بین الملل" را ملزم می کند که امکان اعزام  یک هیئت بین المللی به ایران را برای بررسی مسائل و معضلات معلمان فراهم نماید. 

متن کامل قطعنامه ها به زبان اصلی در سایت انگلیسی اتحاد بین المللی درج خواهد شد.  همانطور که قبلا نیز تاکید کرده بودیم،ترفندهای جمهوری اسلامی که از جمله تلاش کرد با جلوگیری از شرکت نمایندگان معلمان در کنگره جهانی "آموزش بین الملل" مانع از بازتاب صدای آنان در میان تشکلات و نمایندگان معلمین از کشورهای مختلف جهان شود، عملا به ضد خود تبدیل شد. صدای اعتراض معلمان ایران و مطالبات و مبارزات آنان درهفته های اخیر هر چه  رساتر به گوش همطبقه ایهای آنان و کارگران و تشکلهای کارگری در کشورهای مختلف جهان رسید.

گفتنی است که در این کنگره قطعنامه های اضطراری دیگری نیز به بحث و تصمیم گیری گذاشته شد که یک  نمونه برجسته آن قطعنامه ای بود باعنوان "سیاستهای ریاضت اقتصادی در یونان را متوقف کنید"، که به اتفاق آرا تصویب شد. این قطعنامه به  نتایج مخرب سیاستهای ریاضت اقتصادی که به یک "بحران انسانی" در یونان، از جمله بیکارسازیهای گسترده، نرخ بیکاری ۶۰ درصدی، حمله همه جانبه به حقوق و دستاوردهای کارگران و معلمان و کالایی  کردن آموزش و پرورش منتهی شده است، پرداخته و از کارگران و معلمان یونان و حق آنها برای اعتراض و تظاهرات حمایت می کند. 

اتحاد بین المللی بنا به اهداف و مبانی خود همچنان در راه گسترش همبستگی بین المللی کارگری و همچنین خبررسانی به موقع و موثق برای جلب حمایت تشکلات کارگری و مترقی جهان با مبارزات طبقه کارگر ایران از جمله مبارزه معلمان تلاش خواهد کرد.
                                                                                                                 
اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
۲۶جولای ۲۰۱۵
info@workers-iran.org
www.workers-iran.org

www.etehadbinalmelali





۱۳۹۴ مرداد ۵, دوشنبه


هدف جمهوری اسلامی، قتل حسن طفاح است. امروز پنج مرداد، پیرمرد ۹۰ ساله چپ­گرای عرب که به دلیل وخامت حالش در حال درمان بود، به زندان برگردانده شد. وی از ۱۶ سالگی عضو حزب کمونیست عراق بوده و تمام عمر خود را صرف مبارزه کرده و نیمی از عمر خود را در زندان های صدام گذرانده بود. وی به عنوان عضو کانون وکلای عرب و عضو موقت دادگاه لاهه، مبتلا به سرطان پیشرفته خون می باشد و با نظر پزشکی قانونی معاف از زندان است. اما جمهوری اسلامی برای نشان دادن ددمنشی خود، او را دوباره به زندان بازگردانیده، در حالی که این مرد شریف ۹۰ ساله، هم به لحاظ سنی و هم به لحاظ بیماری سرطان پیشرفته، از لحاظ قوانین خودِ حکومت نیز نباید در زندان باشد.
جمهوری اسلامی با کشتار ۷۰۰ نفر در طی ۶ ماه، و برگرداندن پیرمرد ۹۰ ساله به زندان، در خوش خدمتی به مولتی میلیاردهای دزد غارتگر ثروت های عمومی می خواهد جلوی خیزش عمومی و توفان انقلاب علیه خفقان و ستمگری و دزدی و غارت و نابودی خودشان را بگیرد، غافل از آن که بر سرنیزه می توان تکیه کرد، اما روی آن نمی توان نشست.
هم­وطن، علیه شکنجه و اعدام، برای آزادی زندانیان سیاسی به پا خیزیم
کمیتۀ حمایت از شاهرخ زمانی
پنجم مرداد ۱۳۹۴
(سایت بالاترین)
خبرگزاری هرانا – شاهرخ زمانی و سعید شیرزاد از فعالین کارگری و زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج در نامه ای به گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار نوجه به وضعیت حقوق کارگران شدند، متن نامه این دو زندانی را که در اختیار هرانا قرار گرفته است در ادامه می خوانید:
با درود جناب آقای احمد شهید
با توجه به اینکه در روزهای آینده شما گزارش خود را به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه خواهید داد، از شما می خواهیم که در گزارش خود وضعیت کارگران را نیز مورد بررسی قرار دهید.
در حال حاضر طبقه ی کارگر ایران با بیش از ۱۴ میلیون نفر که به همراه اعضای خانواده هایشان تعداد آنها به بیش از ۵۰ میلیون نفر می رسد، دارای شرایط غیر انسانی می باشد از جمله:
حقوق یک چهارم زیر خط فقر و همچنین رد شکایت کارگران در دیوان عدالت اداری در این رابطه، نبود قانون الزامات ایمنی و بهداشتی برای کارگران، قرار دادهای سفید امضا و موقت، عدم اجازه هرگونه تجمع اعتراضی و صنفی، سرکوب تظاهرات ۱ می و تمامی تظاهرات های کارگری و نیز سرکوب و بازداشت تعداد کثیری از معلمین در اعتراضات اخیر، عدم اجازه تشکیل هرگونه سندیکا و صنف کارگری، تشکیل خانه های ضد کارگری از جانب خود رژیم در مقابل تشکل های مستقل کارگری، بازداشت فعالین کارگری و محکوم کردن آنها به حبس، اخراج کارگران در صورت هرگونه تحصن و اعتراض به شرایط کارگری، منع فعالیت های قانونی در عرصه آزادی تشکل و اعتصاب برابر با میثاق های مورد قبول جمهوری اسلامی در آزادی ایجاد تشکل های مستقل کارگری، نظامی کردن موسسات و کارخانه های بزرگ از طریق حراست و بسیج مسلح، بردگی ۹۴ درصدی کل نیروهای کار از طریق قرار دادهای موقت و سفید امضا، حضور نمایندگان دولتی در سازمان جهانی کار و عدم حضور نمایندگان واقعی کارگران، پذیرش نمایندگان دولتی از جانب سازمان جهانی کار و غیره.
لذا ما فعالین کارگری در زندان ضمن در خواست از شما برای پیگیری مطالبات کارگران و همچنین فعالین کارگری خواستار تمدید ماموریت شما از جانب شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد می باشیم.
شاهرخ زمانی، سعید شیرزاد
زندان گوهر دشت

۱۳۹۴ مرداد ۳, شنبه

سلسله گزارشاتی از زندان رجایی شهر :

این کشتار گاه با حدود 6000 زندانی و نزدیک به دو هزار اعدامی در انتظار اجرای حکم که همین هفته گذشته 9 نفر از آنها را اعدام کردند و با حدود 250 زندانی سیاسی عقیدتی با 35 اعدامی از جمله  زانیار و لقمان مرادی  ، شهرام احمدی و دهها حبس ابد و بقیه با حبس های پنج تا سی سال می باشد، این زندانیان در بد ترین شرایط شکنجه روحی و جسمی قرار دارند بطوری که طی چند سال اخیر دهها نفر از زندانیان از جمله دگمه چی ، مهدی ظالیه ، ساران ، کرمی خیر آبادی ، افشین اسانلو ، ستار بهشتی و ... زیر شکنجه و ضرب و شتم جان باختند،
1 – انتقال محمد علی باغانی از بند 3 سالن عادی به سالن 12 بند  4  :
در پی اعتراضات و پی گیری مستمر خانواده ، کانون صنفی معلمان و زندانیان سیاسی سالن دوازده زندان رجایی شهر به مقامات جمهوری اسلامی در خصوص نگهداری غیر قانونی و خود سرانه آقای باغانی در بند عادی اعدامیان خطر ناک پس از دو ما وی به بند 4 (سالن 12) سیاسی – عقیدتی آورده شد ،
2- قطع جیره غذایی زندانیان :
در شرایطی که نظام جمهوری اسلامی و دولت حسن کلید حل و بر طرف کردن همه مشکلاتی ، حتی مشکل آب را که با خیانت ها و جنایات جمهوری اسلامی گریبان مردم را گرفته است،  به توافق و نتیجه مذاکرات و قبول نوکری شیطان بزرگ منوط کرده بود و با خوردن دومین جام زهر، توسط دومین رهبر معظم امت اسلامی طناب بردگی امپریالیسم را بر گردن خود انداخت، امپریالیسمی که جمهوری اسلامی با مبارزه دروغین و دون کیشوتی و فقط در ظاهر از مبارزه با آن برای خود هویت وجودی تعریف می کرد ، و اکنون هویت تعریفی خود را از دست داده و زیر سایه امپریالیسم هویت واقعیش بسمت آشکار شدن و سازگاری با ظاهرش حرکت می کند، اما همچنان با زندانیان نه تنها بر خورد ها و اعمال غیر قانونی و ضد انسانی را کاهش نداده است بلکه همچنان به شدت علیه زندانیان ، و عموم مردم به اعمال ضد انسانی و غیر قانون خود هر روز و هر لحظه  می افزاید، از جمله در کنار اعمال غیر قانونی و حذف حقوق قانونی زندانیان مانند منع مرخصی، هواخوری 3 ساعته به جای  12 ساعتی ، فضای دو متری به جای 12 تا 15 متر قانونی با حذف آخرین مواد غذایی یعنی ماست و رواج کامل سویای حیوانی دیگر جیره غذایی وجود ندارد و کاملا" قطع شده است. تغذیه در زندان کاملا" خصوصی سازی شده و تغذیه زندانیان که طبق قانون به عهده سازمان زندانها است در این زندان و بسیاری از زندانهای دیگر تهیه غذا انتفاعی شده است بطوری که هر زندانی پولی برای خرید غذا و مواد غذایی نداشته باشد باید از گرسنگی بمیرد. با حذف آخرین مورد غذایی از جیره غذایی زندانیان و با توجه به موارد حذف شده قبلی مانند بهداشت، و درمان و نظافت و اکنون تغذیه، همه چیز پولی شده است تا رتبه های مقامات نظام و بخصوص مقام عظمای ولایت در میان 67 مولتی میلیادر های جهانی بالاتر برود.
3- رسول بداغی همچنان در انفرادی 12 الف به سر می برد :
 چند ماه از دزدیده شدن رسول بداغی توسط اطلاعات سپاه اسلام این سنگان جدید مولتی میلیادر ها که نوع قدیمی داعش هستند ، می گذرد که در این مدت وی تحت فشار و شکنجه های اسلامی قرار داشته و تحت الطاف  مکتب اسلام به وی اتهام دروغین  جدیدی تحمیل شده تا در صورت پایان حبس اش که با اتهامات واهی قبلی زندانیش کرده بودند و در تاریخ 13 مرداد تمام می شود نگذارند آزاد شود، یا اینکه او را مجبور به قبول تعهداتی نمایند. جمهوری اسلامی با محاکمه چندین باره معلمان ، کارگران زندانی و با عدم آزاد کردن آنها می خواهد  نمایندگان پیشرو و واقعی معلمان ، کارگران ، زنان و دانشجویان را که بعنوان ستون فقرات مبارزات حق طلبانه ، آزادیخواهانه و برابری طلبانه ستم دیدگان هستند، نتوانند نقش خود را در سازماندهی و منسجم و دارای برنامه و سراسری کردن جنبش مبارزاتی ایفا نمایند. تا غارتگران حاکم راحتتر بتوانند به دزدی ، چپاول ، اختلاس ، رانت خواری ، بورس بازی ، تقسیم ثروت های عمومی بین خودشان ادامه بدهند.
4 – بلاتکلیفی بهنام ابراهیم زاده و سعید شیرزاد :
 فعالین کارگری بهنام ابراهیم زاده با حکم دروغین جدید 9 سال و چهار ماه و سعید شیرزاد پس از یک سال و نیم  بلاتکلیفی هنوز در وضعیت نا معلوم از لحاظ تایید حکم و دادگاهی شدن قرار دارند ، جمهوری اسلامی دشمن قسم خورده 50 میلیون خانوار کارگری با تمام قدرت در فکر حفظ  و ادامه بهره کشی نظام سرمایه داری می باشد ، تنها گناه بهنام و سعید دفاع از حقوق قانونی کارگران در حق اعتصاب ، حق اعتراض ، حق ایجاد تشکل و حق حیات برای طبقه میلیونی کارگران است .
5 – اعدام ها پا برجا و زندانیان حبس سنگین همچنان در مرگ تدریجی قرار دارند :
در شرایطی که جمهوری اسلامی در جهت مهندسی افکار عمومی و فریب مردم برای آماده سازی شرایط در جهت انتخابات پیش روی ( اسفند ماه ) اصلاح طلبان حکومتی را با عنوان های عف و بیمارستان از زندان به بیرون می برد نزدیک به 700 نفر از جوانان زندانی را که به دلیل بیکاری و فلاکت اقتصادی که تماما" محصول وجودی جمهوری اسلامی سرمایه داری هستند، مرتکب جرم شده اند با تبلیغ و تلقین اینکه  می خواهد از گسترش جرم جلو گیری کنند طی شش ماه  اعدام کرده است، اما واقعیت این است که جمهوری اسلامی  در جهت فریب توده مردم و در واقع برای حفظ حاکمیت خود و ترساندن  5 میلیون جوان بیکار اقدام به چنین جنایتی می کند ، در حالی که همه انسانها می دانند تا زمانی که فلاکت اقتصادی و بیکاری و بی آیندگی وجود دارد انسانهای بسیاری مجبور به ارتکاب جراییم مختلف خواهند شد و تا زمانی که جمهوری اسلامی پا برجا است و با وجود جمهوری اسلامی دزدی، اختلاس ، رانت خواری ، غارتگری مافیایی که توسط روحانیون و نظامیان و سران حکومت ، مجلس نشینان و همه دارو دسته حاضر در حکومت پا برجا خواهد بود و در نتیجه حضور آنها فلاکت اقتصادی و بیکاری مردم را رها نخواهد کرد و زندان و اعدام باعث نجات کشور نخواهد شد، حکومت اسلامی برای حفظ بهره کشی سرمایه داری و حفظ حاکمیت مولتی میلیادر های روحانی – نظامی اقدام به اعدام جوانان این کشور می کنند.جمهوری اسلامی با ایجاد فلاکت اقتصادی و تحمیل  بیکاری و فقر بر جوانان و نیروی کار و از جهت دیگر با توزیع مواد مخدر توسط برادران قاچاقچی زمینه های ایجاد و رشد انواع جرم را به جوانان و نیروی کار تحمیل می کنند تا با آلوده کردن نیروی جوان امکان سرنگونی خودش را از بین ببرد و این کار را در زندانها بیشتر عملی می کند ، و هر وقت برای فریب و یا انحراف افکار عمومی لازم دارد شمار اعدام ها را افزایش می دهد و همچنین با نگهداری صدها نفر زندانی حبس ابد با سابقه های 15 تا 25 سال مانند محمد نظری با 22 سال ، حاجی کریم معروف عزیز با 19 سال و ... نشانه ای از سالوسی و جنایت پیشگی نظام اسلامی است.
6 -  بیش از 50 زندانی عقیدتی سیاسی همچنان در بند های عادی تحت فشار مضاعف قرار دارند :
حتی بر خلاف قانون تفکیک جراییم خود نظام اسلامی نزدیک 50 نفر از زندانیان سیاسی – عقیدتی فقط در زندان رجایی شهر همچنان در بند های عادی میان زندانیان مبتلا به هیپاتیت و ایدز و یا اعدامیان خطر ناک که تعادل روحی ندارند نگهداری می شوند ، مانند بهنام ابراهیم زاده ، سعید بابادی ، مهدی شاندیز و 25 نفر زندانی نظامی مانند ایرج حاتمی ، علیرضا فراهانی و فرید آزموده از آن جمله اند،
7 -  بیماران اورژانسی همچنان در خطر مرگ قرار دارند از میان 28 الی 30 بیمار قلبی و عروقی ، سرطان و ریه  که خطر مرگ آنها را تهدید می کند مانند اصغر قطام ، صالح کهندل ، فواد مقدم ، خانجانی ، ماشاالله حایری و ... که پزشکی قانونی کتبا" اعلام کرده است اغلب آنها توان تحمل زندان را ندارند و باید معاف از زندان شده هر چه زودتر آزاد شوند اما با تصمیمات غیر قانونی و ضد انسانی سران و مقامات نظام اسلامی آنها همچنان در زندان در انتظار مرگ به سر میبرند.

هم وطن :
صدای زندانی سیاسی فریاد آزادی ، برابری و عدالت اجتماعی برای همه ای مردم و برای شماست ، علیه اعدام و شنکجه و برای آزادی زندانیان سیاسی به پا خیزید .

کارگر زندانی ، معلم زندانی ، زندانی سیاسی آزاد باید گردد.

کمیته حمایت از شاهرخ زمانی

3/5/1394

۱۳۹۴ مرداد ۱, پنجشنبه

اطلاعیه در خصوص بازداشت گسترده ی معلمان در روز سی و یکم تیرماه ٩٤ درمقابل مجلس شورای اسلامی

شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور

اطلاعیه ی ریاست شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور در خصوص بازداشت گسترده ی معلمان در روز سی و یکم تیرماه 94 درمقابل مجلس شورای اسلامی
طبق دعوت شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور، عده ی کثیری از معلمان کشور از استانهای مختلف امروز چهارشنبه 31تیرماه 94 از اولین ساعت صبح در مقابل مجلس شورای اسلامی حضور یافتند. هدف از این دعوت، اعتراض به قوه ی قضاییه به خاطر بازداشت دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران ( تهران ) و حبس آقایان علی اکبر باغانی و علیرضا هاشمی در بهار امسال و پرونده سازی مجدد برای آقای رسول بداقی بود.
معلمانی که به منظور درخواست آزادی همکاران در بند خود به مقابل مجلس آمده بودند با حضور گسترده ی نیرو های انتظامی و لباس شخصی مواجه شدند که برای برخورد با تجمع کنندگان از ساعاتی قبل در مقابل مجلس مستقر شده بودند.
فرهنگیان فرهیخته چون همیشه با رفتاری کاملاً مدنی و منضبط و با سکوت خود اعتراض شان را فریاد می زدند، ولی گویی این سکوت نیز برای گوش مسئولان بسی سنگین و غیر قابل تحمل بود. برخوردها قبل از آغاز رسمی تجمع شروع و بیش از یکصد و سی نفر از معلمان بازداشت گردیدند. آنچه که در این بین بسیار زننده و نازیبا بود، هجوم لباس شخصی ها و توهین آنها به معلمان بود.
سکوت مجلسیان در برابر بازداشت گسترده ی معلمان و همراهی نهاد های امنیتی و حراستی وابسته به دولت نشان از همسویی سه قوه در قبال خواسته ی صنفی معلمان کشور دارد. نمایندگان مجلس که معمولاًدر مقابل مشکلات آموزش و پرورش نگاه معامله گرانه داشته اند این بار نیز با سکوت معنادار خود اجازه ی تعرض به ساحت پاک جامعه ی فرهنگیان را دادند تا آنها به صورت گسترده بازداشت و حقوق قانونی و شهروندی شان بر خلاف نص صریح قانون اساسی نقض گردد.
همچنین برخلاف شعار رئیس دولت مبنی بر به رسمیت شناختن اعتراضات مدنی و وعده های متعدد ایشان در خصوص تمکین به حقوق شهروندی، نهاد های وابسته به دولت همسو با سایر نهاد های حاکمیتی از چند روز قبل از تجمع شروع به احضار و تهدید معلمانی کردند که برای حضور در مقابل مجلس اعلام آمادگی نموده بودند.
چینین رویکردی از سوی دولت نشانگر آن است که یا این دولت بر  برخی از وزارت خانه ها و نهاد های خود تسلط لازم را ندارد و سیاست های دولت قبل در آنها ساری و جاری است و یا صداقت مورد انتظار مردم در مجموعه ی دولت وجود ندارد.
.
برخورد امروز با معلمان، نشان داد در سطوح بالای مدیریتی، اراده ای برای حل معضلات آموزش و پرورش وجود ندارد و نگاه های غلط ِ گذشته همچنان حاکم است و حاکمان تنها راه حل را در برخورد سخت با معلمان می دانند.
بدیهی است با این نوع برخوردها فرهنگیان کشور به هیچ وجه از خواسته های خود مبنی بر آزادی همکاران دربند و نیز رفع تبعیض در نظام حقوق و مزایا بین فرهنگیان و سایر کارکنان دولت دست برنخواند داشت و بربی عدالتی ها صبری خفت بار نخواهند کرد و اجازه نخواهند داد گذر زمان غبار فراموشی بر خواسته های برحق آنها بننشاند. بی گمان آینده وفرصتهایش از آن ماست.

ریاست شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور
31تیرماه 94


حمله، دستگیری و ضرب و شتم معلمان را قویا محکوم می نماییم !

معلمان ايران يك بار ديگر پيشتاز جنبش مطالباتي شدند و به گونه ي پيگير و مستمر، پنجمين حركت اعتراضي خود را در روز چهارشنبه ٣١ تير ماه ١٣٩٤ بر پا نمودند. اين حركت اعتراضي  كه در تداوم سلسله حركات اعتراضي معلمان كه از ٣ اسفند ماه ١٣٩٣ آغاز شده است، به وقوع پيوست، به دعوت "شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور"  صورت گرفت. در همين راستا معلمين فعال از سراسر کشور به منظور تجمع در مقابل مجلس شوراي اسلامي  گرد هم آمدند. هدف از اين تجمع در وهله اول اعتراض به دستگیری  مسئولين و فعالين تشكلات معلمان از جمله علی اکبر باغانی، علیرضا هاشمی و  نيز  اسماعيل عبدي، محمد باقري ،عبدالرضا قنبری  و رسول بداقي و طرح دیگر باره مطالبات معلمان ازجمله؛ مقابله با خصوصی سازی نظام آموزشی و برقراری اصل آموزش رایگان برای همه،افزایش حقوق معلمان متناسب با سطح تورم و پایان دادن به نظام حقوق های معادل گرسنگی و فقر، افزایش سهم بودجه آموزش و پرورش در بودجه کشور، از بین بردن تبعیض در نظام استخدامی معلمان، همسان سازی ضوابط استخدام و از جمله تبعیض جنسیتی، پایان دادن به استخدام های پیمانی، پاره وقت و نیمه وقت  و تبدیل قراردادهای پیمانی به قراردادهای رسمی، برقرارساختن پوشش واقعی و موثر  بهداشت و درمان ..... از جمله مهم ترین درخواست های معلمان بود. گردهمايي معلمان در برابر مجلس اسلامی و تجمع اعتراضي آنها با سرکوب نیروهای انتظامی و امنيتي مستقر در مقابل مجلس شورای اسلامي مواجه شد و معترضين قادر به برگزاری کامل تجمع خود نگشتند. بنا به گزارش " شوراي مركزی تشكل هاي صنفي فرهنگيان" ، " بيش از ١٣٠ نفر از معلمان ... بازداشت گرديدند." و به بازداشت گاه های گوناگون منتقل شدند. پس از ممانعت از ادامه تجمع و پراكنده نمودن معلمان، بخشی ازبازداشت شدگان را آزاد نمودند.  
در تعرض به معلمان تجمع کننده هر سه قوه نظام جمهوری اسلامی با هم همكاری تنگاتنگ داشتند. در اين باره  در اطلاعيه "شورای مركزی تشكل های صنفی فرهنگيان" بر هم سويي سه قوه در سركوب معلمان تاكيد شده است. 
مبارزات معلمان در راستای تحقق خواسته هایشان فراتر از یک مبارزه صنفی بلکه مبارزه ایی کاملا طبقاتی است. معلمان به عنوان متحدان طبقه کارگر که امروز با خواست مطالباتی همچون افزایش دستمزدها و مبارزه بر علیه خصوصی سازی مدارس، پایان دادن به استخدامهای پیمانی که تشابه بسیاری به قراردادهای موقت و سفید دارد و.... که نتیجه اش محروم شدن بیشتر فرزندان کارگران و زحمتکشان از ادامه تحصیل و آموزش و پرورش است، خواستهایی کاملا طبقاتی و کارگری است. در این برهۀ حساس از مبارزه متشکل معلمان که رژیم سرمایه جمهوری اسلامی تهاجم گسترده ایی را بر علیه انها با ضرب و شتم و زندانی نمودن آغاز نموده است، و با قاطعیتی که شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور در ادامه مبارزه تا نائل آمدن به کسب خواسته های خود اعلام نموده اند این وظیفه مهم را جلو روی جنبش کارگری و فعالین کارگری می گذارد که حمایت و پشتیبانی از اعتراض و اعتصاب معلمان را از وظائف طبقاتی خود دانسته و با پیوستن و فشرده نمودن صفوف معلمان و کارگران و همسویی که در خواسته های مشترکشان وجود دارد، دشمن طبقاتی خود را به عقب نشینی وادار نموده و رژیم را وادارند هر چه سریعتر تمام فعالین کارگری زندانی و معلمان زندانی و دیگر زندانیان سیاسی را آزاد نماید.
نهادهای همبستگی با جنبش كارگری درايران - خارج كشور ضمن حمايت قاطع از اعتراضات و تجمعات و مطالبات معلمان و محكوم نمودن سركوب حركت اعتراضی آنان توسط رژيم جمهوری اسلامی و نيز دستگیری معلمان، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط همه معلمان و كارگران  زندانی و نيز همه زندانیان سیاسی و عقیدتی است. 
سرنگون باد رژيم جمهوری اسلامی ايران!
زندانی سياسی آزاد بايد گردد!
معلمان و کارگران زندانی آزاد باید گردند!
نهادهای همبستگی با جنبش كارگری درايران- خارج كشور
١ مرداد١٣٩٤، ٢٣ ژوئيه ٢٠١٥
http://nahadha.blogspot.com/

۱۳۹۴ تیر ۳۱, چهارشنبه

امروزروز چهارشنبه 31 تیر از ساعات اولیه صبح اطراف مجلس دچار حکومت نظامی اعلام نشده بود!!!

ترس و وحشت نظام جمهوری اسلامی از اعتراضات معلمان نشان متزلزل بودن این حکومت فاشیستی است .

علی رغم جو به شدت پلیسی بر قرار شده از اول صبح (از ساعت 5 صبح) در میدان بهارستان خیابانهای اطراف مجلس به صورت محسوس و نامحسوس و استقرار ماموران مزدور جمهوری اسلامی سرمایه داری در خیابانها و کوچه ها  ( از میدان شهدا تا چهار راه استانبول ، از چراغ برق تا پل چوبی ) باعث شد بسیار از افرادی که می خواستند در تجمع اعتراضی معلمان شرکت کنند با دیدن جو پلیسی وارد محدوده نشوند و برخی را که ماموران می شناختند و یا فکر می کردند ممکن است برای سرکت در اعتراض امده باشند مانع ورودشان شدند و حتی تعدادی را در همان اطراف قبل از رسیدن به محل تجمع دستگیر کردند  با این وجود بیش از هزار نفر توانستند وارد محدوده میدان بهارستان شده شروع به دادن شعار های مطالباتی خود  از جمله معلم زندانی ۀزاد باید گردد نمایند که مورد هجوم و ضرب و شتم انواع  ماموران نظام فاشیستی اسلامی شدند و تا کنون تعداد دست گیری ها بیش از 160 نفر گزارش شده است. ما ضمن محکوم کردن سرکوب معلمان به دست ماموران حکومت اسلامی امام زمان از تمامی کارگران ، معلمان ، پرستاران ، زنان و دانشجویان و دانش آموزان می خواهیم در هر مکان و هر زمانی که می توانند دست به اعتراض و حمایت از معلمان زده  ضمن سازماندهی خود و اطرافیان در تشکل های صنفی و سیاسی خواستار آزادی فوری دستگیر شده ها و معلمان و کارگران زندانی و زندانیان سیاسی شوند و خود را با دقت و سازمان یافته برای شرکت در اعتراض و تجمع 6 مرداد پرستاران اماده کنند ، که مرگ جمهوری اسلامی به  تداوم و هرچه کوتاهتر شدن فاصله اعترضات و تجمع ها سازمان یافته بستگی دارد. همچنین سرکوب امروز تجمع مسالمت آمیز معلمان نشان داد که  ضد انسانی و ضد کارگری بودن جمهوری اسلامی سرمایه داری  با تغییر دولت در آن و از طریق توافق ها با سرمایه جهانی تغییر نمی کند و کم نمی شود تنها راه خلاص شدن از ددمنشی این نظام سرمایه داری اسلامی امام زمانی سرنگونی کردن آن است و راه دیگری وجود ندارد.
درود بر معلم مبارز
دروذد بر پرستار مبارز
معلم زندانی آزاد باید گردد
کارگر زندانی ، زندانی سیاسی آزاد باید گردد

کمیته حمایت از شاهرخ زمانی

31/4/1394

۱۳۹۴ تیر ۲۹, دوشنبه

بیانیه زندانیان چپ کارگری :

علیه فساد و ارتشاء ، دزدی ، خفقان و اعدام و زندان به پا خیزید.

مردم شریف ایران با اوج گیری اعتصاب قهرمانانه شما کارگران، معلمین ، پرستاران و در پی شکست  جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته ای، با  خوردن جام زهر، در نرمش قهرمانانه و انداختن طناب بندگی استکبار جهانی بر گردن خود، این رژیم عین تمامی دوره های عمر ننگین خود مانند قبول قطعنامه 598 در جنگ  خانمانسوز ارتجاعی ایران و عراق سال، 67 زندانیان بی دفاع را هدف شکنجه و کشتار خود قرار داد، در ادامه جنایات، نظام اسلامی اکنون اعدام های فله ای قربانیان بیکاری و گرسنگی و فلاکت اقتصادی و... را هر روز افزایش می دهد، بیکاری و گرسنگی و فلاکت اقتصادی و...  که توسط رژیم جمهوری اسلامی به مردم ایران تحمیل شده است بسیاری از جوانان را در مسیر انتحاری از طریق سرقت و  قاچاق قرارداده ، زندگی شان نابود شده و خود توسط همین رژیم گرفتار زندان گردیده و هر روز به نوعی مورد آزار قرار می گیرند، حمله جدید به زندانیان اوین و گوهردشت از این جمله اند، تا ولایت مطلقه دزدان وغارتگران ثروتها و منابع ملی مانند 220 هزار میلیارد دلار بانکها ، 8/2 و 3/5 میلیارد دلار نفتی و 1800 میلیارد دلار جدید صنایع مس رتبه مقام عظمای ولایت در میان 67 میلیاد ر جهان را ارتقاء به بخشند ،جمهوری اسلامی به عنوان شریک ، مشاور و حافظ نظام سرمایه داری وابسته ایران مو به مو سیاستهای دیکته شده نهادهای امپریالیستی مانند صندوق بین المللی پول، بانک جهانی و سازمان تجارت جهانی را در تامین مواد خام، بهره کشی و تشدید بهره کشی از نیروی کار به سود اربابانشان اقدام میکنند، و از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد :
با تحمیل حقوقهای یک چهارم خط فقر، بردگی 94 درصدی نیروی کار کشور از طریق قراردادهای سفید امضا و موقت، نابودی امنیت شغلی ، نابودی کار دایم، برداشتن یارانه کالاهای ضروری مردم مانند خوراک ، نان ، برق، آب، گاز، بنزین و گرانی نجومی وکمر شکن، بردا شتن گمرکات مرزی و واردات کالا های بنجل و نابودی 80 درصدی تولید و بیکارسازی میلیونی، خصوصی سازی و خودمانی سازی تمام عرصه های تولید، منابع ملی، خدمات و تبدیل آموزش و تحصیلات و بهداشت و درمان به حیات خلوت سرمایه داران برای  استثمار مضاعف مردم و دیگر سیاستهای ضدبشری و هم چنین اختلاس، دزدی و رشوه های هزاران هزارمیلیاردی، یکی از قویترین کشورهای  جهان با رتبه دهم معدن بین 204 کشور جهان را به فلاکت کشانده اند و کشور را با 80 درصد مردم زیر خط فقر گرفتار بالاترین آمار گرانی، تورم، بیکاری، گرسنگی، اعتیاد، طلاق، خودکشی، افسردگی کرده اند، طبق آمار دولتی ایران دارای  10 میلیون بی سواد، 7/1 میلیون کودک کار و خیابان، 15 هزار کارتن خواب مرد و زن، 15 میلیون بیکار، 11 میلیون حلبی نشین و آواره در حاشیه شهرها است،که این کشور  را به بشکه باروت در حال انفجار علیه تبعیض، نابرابری و ستمگری تبدیل کرده است.
جنبش اعتراضی معلمان، پرستاران، کارگران ، روستاییان و مشاغل آزاد، علیه گرانی سوخت، مالیات، بیکاری، تبعیض و نابرابری محور اصلی حوادث کشور را هم اکنون رقم می زنند.
فراخوان تجمع معلمان در 31 تیر ماه و پرستاران در 6 مرداد از آمادگی بالای جنبش اعتراضی علیه استبداد و بهره کشی خبر می دهد، کارگران، پرستاران ومعلما ن زحمتکش، برای مطالبات پایه ای ، حقوق های متناسب با تورم ، آزادی تجمع و تشکل، آزادی قلم و بیان و مطبوعات و احزاب، امنیت شغلی و کار دایم و تحصیل و درمان و خدمات و مسکن رایگان در کنفدراسیون سراسری متشکل از تشکلهای موجود، خود را سازماندهی کنید، فراموش نکنید که قدرت ما در تشکل و آگاهی ماست ، تشکلهای مستقل کارگران، پرستاران ومعلما ن متشکل در کنفدراسیون سراسری تنها ابزار سازمان یابی مبارزات ما در سطح ملی و سراسری جهت تحقق مطالباتمان است .
کارگران، ما خانواده 50 میلیونی تنها و تنها با متشکل شدن در اتحادیه های سراسری و حزب سیاسی سراسری خود می توانیم در جهت کسب مطالبات فوری یعنی بهبود شرایط زندگی و مقابله با بهره کشی و الغاء آن در تعییین سرنوشت و اداره شورایی دمکراتیک امور سیاسی، اقتصادی  واجتماعی خود قدم برداریم، که تنها راه رهایی ما در برابر قدرت و بهره کشی و سرکوب خدمه و دولت سرمایه داری، وحدت و تشکیلات است.
اخطار و هشدار به نیروهای امنیتی و سرکوب!!!
نگذارید شما را به آلت دست خود تبدیل کنند، دزدان هزاران میلیارد ی روحانی - نظامی که به قول قطعنامه فراخوان معلمان، زنانشان را برای زایمان به بلاد کفر می فرستند و با تسلیم  زبونانه در مقابل شیطان بزرگ، کشور را به حراج گذاشتند، ما را آلت دست قرار داده و مورد سواستفاده قرار میدهند، پس از جنایاتی مانند قتل عام دهه شصت و قتلهای زنجیره ای، کهریزک و کوی دانشگاه که به دستور مستقیم آنها صورت گرفته، شما را مقصر جلوه داده عین سعید امامی با تجاوز به زنش، کشته و مانند مرتضوی عین دستمال کاغذی به دور انداختند. از حاکمیت فاصله بگیرد و نگذارید با شما و زنانتان و خانواده تان آنگونه رفتار کنند، که با سعید امامی رفتار کردند. مبارزات کارگران، پرستاران ومعلما ن با 60 میلیون نفر، هموطن شما به عنوان ستونهای تولید، آموزش و سلامت برای کار دایم، تحصیل و درمان و خدمات رایگان برای راحتی شما و فرزندانتان و همه مردم می باشد، در مقابل آنها نه ایستید،آنها را سرکوب نکنید، بلکه به صف اعتراضات پیوسته و با تمامی قوا از مطالبات آنان دفاع کنید، تا از این طریق هم وظیفه انسانی خود را انجام داده و هم خود را از هلاکت نجاد دهید.
کارگران ، پرستاران ، معلمان ، دانشجویان ، دانش آموزان ، جوانان و مردم آزادیخواه، خود را برای شرکت در اعتراضات 31 تیر و 6 مرداد آماده کنید و سازمان یافته به اعتراضات بپیوندید.

زنده و گسترده باد جنبش اعتراضی زحمتکشان علیه فساد، تبعیض و نابرابری
پیش به سوی ایجاد فدراسیون سراسری
زنده باد آزادی
زنده باد حاکمیت شورایی دمکراتیک زحمتکشان

1-    سعید شیرزاد  2 - شاهرخ زمانی  3 -  محمد جراحی  4 -  امیر امیرقلی  5 -  مهدی شاندیز
29/4/1394