۱۳۹۴ اردیبهشت ۳۰, چهارشنبه

کمیتۀ اقدام کارگری: پخش تراکت در تبریز









کمیتۀ اقدام کارگری: پخش تراکت در تبریز
کمیتۀ اقدام کارگری: پخش تراکت در تبریز
فعالین کمیتۀ اقدام کارگری در تبریز، در آستانۀ سفر استانی روحانی و هیئت دولت برای افتتاح پل روگذر راه آهن (شهیدان حضرت پور) در روز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴، اقدام به توزیع تراکت هایی در مسیر تردد هیئت دولت نمودند.
بازدید اخیر روحانی، مصادف است با تداوم نارضایتی های اخیر تبریز به دنبال نتایج آخرین روز مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در روز جمعه ۲۵ اردیبشهت ماه (طی این رویداد، با قطع اینترنت استادیوم و تلفن‌های همراه همگان در ورزشگاه، این خبر پخش شد که بازی سپاهان و سایپا با تساوی پایان یافته و تیم تراکتورسازی نیز به همین دلیل در دقایق پایانی از حمله دست بر داشت، زیرا نتیجۀ مساوی نیز برای قهرمانی تراکتورسازی کفایت می‌کرد. اما پس از آن که تماشاگران دریافتند واقعیت چیز دیگری است، تنش و آشوب ورزشگاه تبریز را فرا گرفت و تماشاگران خشمگین صندلی‌ها را شکستند و با مأموران انتظامی وارد درگیری شدند). در نتیجه در برخی رسانه های اجتماعی و در میان مردم تبریز، صحبت هایی مبنی بر «میزبانی» از رئیس جمهور با در دست داشتن «کارت قرمز» می شده است.
فعالین کمیتۀ اقدام کارگری تلاش کردند تا نشان دادند که می توان از هر فرصتی برای تبدیل خیابان های شهر به تریبون فعالین کارگری و سیاسی زندانی و مطرح کردن مطالبات خود استفاده کرد، و چنین سبک کاری را در میان سایر شهروندان جا انداخت. این تراکت ها حاوی شعارهایی نظیر «میزبانی کارگران دربندم آرزوست: شاهرخ زمانی، بهنام ابراهیم زاده، کارگر زندانی، آزاد باید گردند»، و همین طور شعارهایی علیه اعدام و در دفاع از تساوی حقوق زنان با مردان بود.
چنین فعالیت هایی، هرچند کوچک، می تواند سهمی در افزایش اعتماد به نفس انجام دهندگان آن و همین طور فعالین کارگری زندانی داشته باشد، و به علاوه یک الگوی عملی را به سایرین پیشنهاد دهد که در صوت تحقق آن می تواند مابه ازایی قابل توجه در سطح پیدا کند. با تبلیغ و گسترش چنین فعالیت هایی می توان نشان داد که فعالین کارگری در ایران به راستی تنها نیستند.
کمیتۀ اقدام کارگری
۳۰ اردیبهشت ۹۴

۱ نظر: