۱۳۹۴ فروردین ۲, یکشنبه

ادامه سلسله گزارشاتی از زندان رجایی شهر :



علیه اعدام و شکنجه و برای آزادی زندانیان سیاسی بپا خیزید!!!
مقدمه :
قتلگاه گوهر دشت با حدودی شش هزار زندانی به اتهامات گوناگون با دو هزار و سیصد اعدامی که در انتظار اجرای حکم می باشند، تعدادحدود 250 زندانی سیاسی عقیدتی در سالنهای 12 و 10 بند 4 و بقیه در بند های عادی مانند 1، 2، 6و 8 بی گناه زندانی میباشند. از زندانیان سیاسی اعدامی که تعدادشان بیش از 40 نفر می باشند می توان زانیار و لقمان مرادی و ... را نام برد و البته به تازه گی 6 نفر از آنها را اعدام کردند، که باعث اعتراضات زیادی شد. بقیه زندانیان سیاسی - عقیدتی با دهها نفر با حبس ابد از جمله محمد نظری با 22 سال و خسروی با 19 سال و بقیه از 15 تا 16 سال در زندان مبحوس هستند و بقیه زندانیان از 5 سال تا 30 سال عمدتا" از بهائیان ، مجاهدین ،...، از نمایندگان کارگران مانند بهنام ابراهیم زاده ، مهدی شاندیز ، شاهرخ زمانی و ... ، از نماینده معلمان مانند رسول بداقی ، عبدالرضا قنبری و شاعر و نویسنده ارژنگ داودی...، ازنماینده دانشجویان مجید توکلی و  جریانات ملی آذربایجان ، عرب ، کرد و ... می باشند، با دخالت اداره جهنمی اطلاعات و بر خلاف ماده 22 آئین نامه سازمان زندانها این زندانیان از تمامی حقوق قانونی خود محرومند، صدر در صد آنها بدون حکم قضایی و بدون سند و مدرک با حضور و صحنه سازی سربازان گمنام حاکمان میلیادرهای دزد و جنایت کار دستگیر و تحت شکنجه های روحی و جسمی علیه شان پرونده های غیر واقعی با اتهامات دروغین ساخته و به دادگاههای غیر مستقل و فرمایشی فرستاده شده اند و در این دادگاههای نمایشی توسط قضات بی سواد و  جنایت کاری که بیشترشان قبل از قاضی شدت بازجو و شکنجه گر بودند و یا در حین بازجو و شگنجه گری به صورت رانتی درس خواندند و یا مانند بیشتر سران جمهوری اسلامی و نمایندگان و دولتیان این رژیم مدارک تحصیلی تقلبی دست و پا کردند و یا چون خودشان در وزارت اطلاعات بودند برای خود مدارک درست کردند، زندانیان در چنین دادگاههای و با ریاست چنین قضاتی بدون حضور وکیل و هیئت منصفه در مدت 2 تا سه دقیقه محاکمه و به اعدام و یا به احکام سنگین محکوم شده اند. (شاید برای بسیار از جوانان و مردم که با عنوان سیاسی در دادگاه های جمهوری اسلامی محاکمه نشده اند باور موضوع سخت باشد چون در جنایت کارترین حکومت های دنیا نیز وقتی دادگاهی تشکیل می شود چندین ساعت و چندین نوبت طول می کشد ولی حکومت جمهوری اسلامی از این بابت نیز از همه حکومت های جنایت کار تاریخ جنایت کارتر است، بسیاری از زندانیان را حتی به دادگاه نمی برند و قاضی فقط حکم از قبل نوشته شده را امضا می کند و وقتی هم به دادگاه می برند حکم را قرائت کرده و از زندانی می پرسند قبول داری، ولی جواب زندانی مهم نیست سپس از زندانی امضا جواب خود را می گیرند، دادگاه تمام می شود، و بعدا" حکم قاضی بدست متهم می رسد، تمامی مردم و جوانان می توانند این را از افرادی که در گذشته بعنوان زندانی سیاسی در دادگاه های جمهوری اسلامی محاکمه شده اند بپرسند). بعد محاکمه و صدور حکم برای زندانی ، آزار و اذیت و شکنجه وی تمام نمی شود، چون اداره اطلاعات که بخشی از وزارت اطلاعات و به نوعی حفاظت اطلاعات سپاه است از طریق  شعبات این اداره ضد بشر در زندانها همچنان شکنجه های روحی و جسمی زند انیان را  ادامه می دهند، مانند شعبات 209 اوین ، 37 تبریز ،هشت رجایی  شهر، اطلاعات ارومیه و سنندج و ... اداره اطلاعات در تمامی جنایات و اعمال علیه زندانیان سیاسی دستور دهنده و رهبری کننده است.
نتایج شکنجه های روحی و جسمی این ادراه عبارت است از :
در زندان رجایی شهر :
تحمیل تغذیه با سویای حیوانی به جای سه وعده گوشت در هفته ، حذف لبینات و میوه تازه مندرج در ماده های 93و 95 ، منع امکانات مرسوم ورزشی و فکری در زندانها بخصوص برای زندانیان سیاسی ، منع ارتباطات قانونی مانند ملاقات حضوری ، مکاتبه ، تلفن ، مرخصی، منع آزادی مشروط و عف های موردی و عمومی، کیفیت بسیار پایین در مورد بهداشت ، درمان ، آب ، پارازیت های شدید که مولد سرطان می شوند و دیگر موارد، زندانیان در شرایط زنده بگوری قرار دارند بطور یکه طی چند سال اخیر دهها نفر از جمله دگمه چی ،  ساران، یاد پور ، کرمی خیر آبادی ، افشین اسانلو و ... تحت فشار های یاد شده کشته شدند.
1- افزایش دستگاه های پارازیت انداز که باعث تشدید بیماریها می شوند:
طی دو هفته اخیر  برای تقویت امواج  پارازیت، دهها دستگاه پارازیت انداز سرطانزا که هر کدام برای یک شهرک 20 هزار نفری ساخته شده اند را در اطراف سالن 12 و 10 نصب کردند که تشدید امواج آنها باعث گردیده ضمن اینکه بیماری زندانیان افزایش یافته که علایئم آنها عبارتند از سر دردشدید ،دل درد، سر گیجه ، استفراق ، تهوع و ... که بشدت افزایش یافته  است، دیگر زندانیان نیز در حال دچار چنین علائیمی می شوند،و حال اغلب بیماران اورژانسی مانند قلب و عروق رو به وحامت گذاشته است. علیرغم اعتراضات و شکایات زندانیان مسئولین هیچ عکس العمل قانونی نشان ندادند .
2- انتقال به زندان رجایی :
در روز 26 اسفند جوان کرد اهل سوریه از پ ک ک که به ده سال زندان محکوم و هشت سال آن را کشیده است به علت وخامت حالش عمل جراحی فوری انجام داده و هنوز مداوا نشده وبه دلیل وضع اسفناک تغذیه و بهداشت در زندان و برای در خواست ادامه درمان مجبور به ده روز اعتصاب غذا شده بود از زندان تبریز به رجایی شهر منتقل شده است به علت نا مساعد بودن شرایط انتقال و نگداری در جا های نا مناسب و عدم رسیدگی پس از عمل وی آنقدر لاغر شذه است که رفقا نزدیکش او را نشناختند.
3- زندان انتفاعی با قیمت های نجومی :
علی رغم تاکید آیین نامه  سازمان زندان بر تغذیه سالم ، درمان و دارو  و معالجه و دیگر امکانات رایگان و علی رغم تاکید به قیمت تعاونی برای اجناس اضافی نسبت به مواد اولیه زندگی در این کشتارگاه انسانها، غیر از تغذیه با  سویای حیوانی و قرص های سرماخوردگی تقریبا" تمام امور با قیمت های چند برابر بیشتر از بیرون از جیب زندانیان بیرون کشیده می شود.
ما نمونه قیمت های اجناس درفروشگاه زندان که برای سفارش  زندانیان اعلام شده اند، را در اینجا اعلام می کنیم :
1- نخودچی کیلو 32 هزار تومامن
2- پسته درجه سه  70 هزار تومان
3- بادام هندی درچه سه  84 هزار تومان
4- تخمه کدوی ریز 39 هزار تومان
5- بادام درختی 84 هزار تومان
6- مرغ یخ زده تولید فروردین 1393  78 هزار تومان و ...

4- بر گزاری با شکوه مراسم چهار شنبه سوری در زندان :
بدنبال بستن در حیات برای جلوگیری از اجرایی مراسم چهارشنبه سوری، زندانیان سیاسی سالن 12 با خالی کردن قسمتی از فضای سالن و با آتش روشن کردن داخل استانبولی مراسم چهارشنبه سوری را بر گزار کرده و با سر دادن مرگ بر دیکتاتور مبارزه طلبی خود را نشان دادند، و با این عمل خود به آیت الله ها و عوامل جمهوری اسلامی و اسلام گرایان مخالف آزادی و شاد بودن مردم  و فتواهای صادر شده علیه مراسم چهار شنبه سوری که آن را حرام اعلام کرده بودند، جواب روشنی دادند.
5- تبعید در تبعید همچنان ادامه دارد :
با وجود تبعیدگاه بودن این قتلگاه و با وجود تاکید اکید آیین نامه سازمان زندانها  بر تفکیک جرایم با هدایت رهبری در اعمال ضد انسانی اداره اطلاعات نزدیک به 50 نفر از زندانیان سیاسی به جهت آزار و اذیت آنها و آرام بخشی بیماری سادیستی ماموران و مسئولین حکومت اسلامی و ماموران اداره اطلاعات به بدترین بند ها مانند 1، 2و 6 میان محکومین به اعدام که تعادل روحی ندارند و یا میان زندانیانی که دچار ایدز و هیپاتیت و به بیماریهای خطرناک دیگر دچار هستند نگهداری میشوند که همیشه در خطر به سر می برند،فعال کارگری بهنام ابراهیم زاده ، مهدی شاندیز ، هم وطن بهای شهرام چینیان ، از دوستان نظامی نزدیک به 20 نفر از جمله علیرضا فراهانی، ایرج حاتمی ، فرید آزموده و باضافه دهها نفر از اوین مانند سعید شیرزاد، امیر امیرقلی در اسفناک ترین وضعیت نگهداری میشوند. تا به امروز بار ها این زندانیان از جمله بهنام ابراهیم زاده و تعدادی از دوستان نظامی برای اعتراض به این وضعیت و اعمال غیر قانونی دست به اعتصاب غذا زده اند.
6- خبری از مرخصی نیست :
با وجود تاکید حداقل 3 ماده از آیین نامه سازمان زندانها در رابطه با مرخصی زندانیان مخصوصا" در شرایط مرگ عزیزان و یا عروسی نزدیکان غیر از اصلاح طلبان حکومتی و برادران دزد و قاچاقچی تمامی زندانیان سیاسی از این حق قانونی محروم شدند، مانند کارگر زندانی شاهرخ زمانی که نه تنها از این حق قانونی برای شرکت در عروسی تنها دخترش و سپس برای شرکت در مراسم ختم مادرش محروم شده است بلکه اخیرا" که خواهرانش با اسرار تقاضای ملاقات حضوری کرده بودند ملاقات حضوری نیز به او ندادند، در حالی که در این حکومت اسلامی دزدان و غارتگران که تحت فشار مردم و در ترس از انقلاب مجبور به دستگیری برخی از خودیهایشان و برادران حکومتی که از مهره های مهم حزب الله هستند که مچشان باز شده و به عنوان دزد کاملا" شناخته شده اند مانند برادر مسلمان و حزب اللهی رحیمی و  برادر بابک زنجانی را که به زندان می برند پس از هفت روز از اوین به آنها مرخصی می دهند و این الطاف اسلامی فقط شامل حال دزدان شریک داروغه(خامنه ای و دیگر سران رژیم) می شود که این لطف اسلامی حتی مورد تمسخر روزنامه های حکومتی شده و نوشتند ( بخاطر دلتنگی خانمش این الطفات در موردش را انجام دادند) چون همسر حزب اللهی  جان بر کف برادر رحیمی دلتنگ شده است به برادر رحیمی مرخصی دادند، صد البته چپاول گران و دزدان باید حامی یکدیگر باشند .
7- حکم اعدام  جدید :
هشت نفر از 27 نفر اعدامی هم وطنان کرد سنی که هیچ جرمی مرتکب نشده اند و به نا حق دستگیر شده اند بعد از شکسته شدن دو باره به اعدام  در شعبه 15 دادگاه انقلاب( توسط قاضی صلواتی) ارتقاع یافت، اعتراض علیه اعدام های فعله ای رژیم نه تنها از طرف نهاد های جهانی مانند سازمان ملل و شخص باکی مون به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم شد بلکه جدیدا" در شعارهای مردمی مخصوصا" مردم انقلابی در جهت منع شکنجه و اعدام به "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" تبدیل شده است.
8- محمد نظری وارد بیست دومین سال زندان خود شد :
با بی تفاوتی نهاد های حقوق بشری و رسانه های به اصطلاح آزاد و مستفل سرمایه داری و علی رغم قبول آزادی محمد نظری از طرف رئیس زندان و رئیس شعبه صادر کننده حکم ، اما با ممانعت و عناد اداره جهنمی اطلاعات از آزادی او جلوگیری شده که اکنون وارد 22 مین سال حبس خود شده است ، در حالی که در عرف زندانهای ایران محکومین حبس ابد با سپری کردن 10 تا 12 سال آزاد می شوند، در حالی که  محمد نظری با 22 سال ، حاج کریم معروف عزیز با 18 سال ، پور سعدی ،خالد فریدونی ، سعید ماسوری،  افشین بایمانی ، خالد حردانی ، شهرام و فرهنگ پورمنصور با پانزده تا شانزده سال حبس در وضعیت زنده به گور قرار دارند. این در حالی است که رسانه های سرمایه داری مانند رادیو فردا ، امریکا ، بی بی سی ، هرانا و ...  بدون کوچک ترین اطلاع رسانی از اعدام ها و شکنجه های انقلابیون در جهت حمایت آشکار از رژیم اسلامی جنایت کار هیچ اطلاع رسانی نمی کنند ولی حتی به دستشویی رفتن اصلاح طلبان حکومتی را نیز با آب و تاب گزارش می کنند البته جای تعجب نیست چرا که از این مهره ها می خواهند برای آلترناتیو سازی در مقابله با انقلاب و حاکمیت مردم  در اینده استفاده کنند.
9 - احتمال مرگ بیماران اورژانسی  توسط جمهوری اسلامی که بانی مرگ :
این بار قرعه مرگ به اسم چه کسی می افتد؟ به اعتراف سریع جانیان حاکم در مورد وضعیت این قتلگاه و شکنجه گاه ولایت مطلقه از جمله وزیر بهداری که اعتراف کرده است که در یک اطاق 15 متری 16 نفر زندگی می کنند و یا در 6 سوله مرغداری در ورامین 3000 زندانی مانند مرغ روی هم تل انبار شده اند ، و یا به اعتراف رئیس سازمان زندانها که می تواند نشان دهنده ساختار زندان  های جدید را نشان بدهد که جمعیت زندانیان هفت برابر شده است، قصابان جاکم با روحیه سادیستی ، شکنجه ، کشتن و تجاوز به دختران باکره ، در آوردن چشم و کور کردن ، بریدن گوشت دستها و انگشتها را بدست آوردن کلید بهشت و عین عدالت الهی و اجرای قانون خدا می دانند، و به قول قاضی القضات لاریجانی اجرای قانون خدا می دانند که دیگران از جمله حقوق بشر حق دخالت ندارند. در چنین شرایطی بطوری که به 28 بیمار اورژانسی که حتی پزشکی قانونی به برخی مانند دکتر قطام با 11 بیماری رژیمی از جمله سرطان معده، بیماری قلبی و ... که روزی 36 قرص می خورد و همچنین دیگر زندانیان بیمار ماشاالله حایری، امان الله مستقیم و عادل نعیمی و... را عدم  توان تحمل کیفری را داده است و در قانون معاف از زندان می باشند یا به اسدالله هادی ، علی صلانپور، جواد فولادوند ، صالح کهندل ، فرهاد صفتی ، خالد حردانی ، شاهرخ زمانی ، آقای خانجانی ، ارژنگ داودی و ... را حتی به خرج خودشان هم اجازه درمان در بیمارستان داده نمی شود و در انتظار به سر برده می شود تا معلوم شود مانند افشین اسانلو و کرمی خیر آبادی این بار قرعه مرگ به اسم کدام می افتد؟ تا عقده های آدم کشان و غارتگران هزار میلیاردی حکومت آرام گیرد و به قول محمد جواد لاریجانی مسئول حقوق بشر اسلامی این بزرگترین زمین خوار ایران ( زمین های ورامین ) اجرای عدالت در حکم قصاص و قتل عمد اسلامی عمل گردد، معلوم می شود که حقوق بشر اسلامی یعنی قتل عمد و دزدی و اختلاس است.
از طرف دیگر به زندانیان بیماری که اجازه درمان داده می شود باید دولا پهنا خرج کنند، رشوه های برای ماموران که موقع بردن برای درمان مشکل تراشی نکند و رشوه ای که باعث شود حداقل وظیفه خود را انجام بدهند باضافه هزینه ایاب و ذهاب و خرج بیمارستان و سور سات ماموران و ... رشوه های هنگفت برای مسئولان و ...  مثلا" در طی دو یا سه بار رفتن به بیمارستان هر بار 5 یا 6 ساعته سیف زاده  73 میلیون تومان ، کشیش عابدینی 250 میلیون تومان و یکی از اصلاح طلبان 127 میلیون تومان شده است ، اما وای بر حال کسانی که فقیر هستند و زندانی بوده  و در حال مرگ با حالت اورژانسی و بالاجبار با پا بند و دست بند و تحقیر و توهین به بیمارستان اعزام می شوند، که به علت عدم رسیدگی در بهداری زندان یا در بیمارستان مانند اسانلو و خیر آبادی جان می سپارند و در صورت زنده مانندن ماموران ، سربازان و خدمت گذاران اسلام بلای به سرشان می آورند که مرغان آسمان به حالشان گریه کنند، تا 48 ساعت اجازه دستشوی رفتن نمی دهند و یا نمی برند که اغلب بیماران خود را خراب می کنند و پس از عمل جراحی های خطرناک به جای نگهداری حداقل 15 روز در بیمارستان یا در خانه با وجود خطر عفونت خیلی سریع به زندان بر می گردانند، مانند حاج کریم معروف عزیز ، صلان پور ... بدین جهت مخصوصا" در مورد مسئله خراب کردن خود به علت حب و حیا زندانیان در حال مرگ که فقیر نیز هستند ودر دستگاه دولت اسلامی نبودند و دزدی های میلیاردی نداشته اند یا فامیل و بستگاشان در حکومت اسلامی دستی نداشته اند و بنا براین پول برای مداوا و دادن رشوه و سورسات ماموران را ندارند حاضرند بمیرند اما به بیمارستان نروند، بطور نمونه در 26 اسفند رضوی فقیه به علت آزار و اذیت زیاد علی رغم اصرار پزشکان برای طول درمان از طول درمان امتنا کرده به زندان برگشت،  حکومت اسلامی حکومت سرمایه داری و حکومت مولتی میلیادر هاست که تمامی معنویت آنها یعنی افزایش ثروتهای خود از راه دزدی و اختلاس در پناه خدا ، پیغمبر و قران و ... قرار دارند و حاکمیت خود را پیش می برند.
هم وطن :
هم وطن فریاد زندانی سیاسی صدای حق طلبی و آزادی و برابری و عدالت اجتماعی برای شما ندای رهایی از استبداد و بهره کشی می باشد، از آزادی فرزندان مبارز ، آزادیخواه و برابری طلب و عدالت جوی خود دفاع کنید.
شعار منع شکنجه و اعدام و آزادی زندانیان سیاسی را در هراعتصاب ، اعتراض و تظاهرات و در هر کوی و برزن  فریاد کنید، که آزادی زندانیان سیاسی مقدمه آزادی کل کشور از چنگال دیکتاتوری نکبت می باشد از طریق شعار نویسی ، اس ام اس ، اینترنت و ... فریاد زندانیان سیاسی را به گوش همه برسانید.

کمیته حمایت از شاهرخ زمانی

1/1/1394 

۱ نظر: