۱۳۹۳ تیر ۸, یکشنبه

وضعیت وخیم لطیف حسنی در چهل و سومین روز اعتصاب غذا


دکتر لطیف حسنی، فعال سیاسی آذربایجانی که از ۴۳ روز پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

 بنا به نوشته‌های همسر این زندانی سیاسی در صفحه‌ی فیس‌بوک‌اش لطیف حسنی در وضعیت جسمی وخیمی به سر می‌برد و از ۲ روز پیش تاکنون هیچ تماسی با خانواده‌ی خود نداشته است.

طبق گزارش خبرگزاری‌های حقوق بشری، لطیف حسنی روز یک شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در اعتراض به نقض حقوق زندانیان سیاسی عدم رعایت اصل تفکیک جرایم در زندان‌ها و احقاق حقوق قانونی زندانیان سیاسی از جمله حق انتقال به شهر محل سکونت و استفاده از مرخصی و هم‌چنین اعتراض به آزار و اذیت خانواده‌های زندانیان سیاسی در زندان مرکزی تبریز دست به اعتصاب غذا زد.

وی پس از ۳۷ روز اعتصاب غذا به قرنطینه زندان اوین منتقل شد ولی حاضر نشد تا زمانی که به بند زندانیان سیاسی منتقل و اصل تفکیک جرایم در موردش اجرا شود دست از اعتصاب غذای خود بکشد.

اعظم پیری همسر این زندانی سیاسی طی نامه‌ای در صفحه‌ی فیس‌بوک خود نوشته است:

وضعیت جسمی همسرم لطیف حسنی به قدری وخیم و بحرانی است که دادستان دستور داده با تدابیر امنیتی ایشان را منتقل کنند و تاکید شدید کرده که هیچ کس حق نزدیک شدن به ایشان و مشاهده اورا ندارد و مبادا کسی از او عکسی بگیرد.

در مدت ۴۳ روز گذشته ایشان فقط آب، چای، نمک و قند استفاده می‌کرده که از وقتی وارد قرنطینه زندان «اوین» شده (طی ۵ روز گذشته) روزی فقط ۳ لیوان چای و ۳ حبه قند به ایشان می‌دهند و از امروز و با شروع ماه رمضان آنرا هم قطع کرده‌اند.

در مراجعه به زندان اوین متوجه شدم اسم ایشان در هیچ سیستمی ثبت نشده است، در صورتیکه همسرم از داخل زندان اوین به من زنگ زده بودند.

با توجه به پیگیری‌های من از اداره کل زندانهای تهران اسم ایشان به عنوان شخصی که به زندان رجایی شهر انتقال داده شده است وجود دارد. اما مسئولین زندان رجایی شهر اعلان می‌کنند همچین شخصی به اینجا انتقال داده نشده است! مانده‌ام چه کنم! درطی تماس تلفنی که همسرم با من داشت گفت که دیگر توان سر پا ایستادن ندارد و من نگران این هستم که هر لحظه قند خون ایشان پائین آمده و به حالت کما برود و این در حالی است که همسرم توسط اطلاعات زندان «اوین» نگهداری می‌شود ولی هیچگونه حق ملاقاتی به من نمی‌دهند. وهرگونه مسئله غیر منتظره‌ای که در ارتباط با سلامتی همسرم پیش بیاید مسئولین زندان اوین مسبب آن خواهند بود.

اعظم پیری. ۹۳/۴/۸

۲ نظر: