۱۳۹۳ فروردین ۲۵, دوشنبه

متن نامه‌ی شاهرخ زمانی به قاضی ناظر زندان قزلحصار

شاهرخ زمانی، فعال کارگری که اکنون ۳۸ است در اعتصاب غذا به سر می‌برد تاکنون ۱۴ نامه‌ی اعتراضی به مسولان زندان قزلحصار تسلیم کرده که به هیچ یک ترتیب اثری داده نشده است.
وی در طول این مدت ۲۲ کیلوگرم از وزن خود را از دست داده و هم‌اکنون در وضعیت وخیم جسمی به سر می‌برد. در آخرین نامه وی روز یکشنبه ۲۳ فروردین ماه علیه کسانی که با اعمال غیرقانونی خود موجبات انتقال وی به زندان قزلحصار را فراهم آورده‌اند اعلام جرم کرده و از قاضی ناظر زندان قزلحصار کرج خواسته تا سریعا به این موضوع رسیدگی کند.
متن کامل این نامه عینا در زیر می‌آید:



قاضی ناظر زندان، آقای نیک‌آیین،
من شاهرخ زمانی، مدافع حقوق کارگران، مدت ۱ ماه و اندی است که بدون تفهیم اتهام، بازپرسی، دادگاه و حکم قضایی به طور غیرقانونی و خودسرانه توسط مسولان زندان رجایی‌شهر، به نام انتقال به قوه‌ی قضائیه، فریب‌کارانه و دزدکی به زندان مواد مخدر قزلحصار، منتقل شده و علی‌رغم ۴ ساعت تاخیر در قبول کردن من توسط این زندان به علت مغایرت با قانون تفکیک جرائم در انتقال زندانی سیاسی به زندان مواد مخدر، با فشار باندهای خودسر، این دشمنان جانی کارگران، بالاخره مسولان این زندان نیز با زیرپا گذاشتن قانون، مرا تحویل گرفته و نگه داشتند. نظر به این عمل غیرقانونی، عین همین مدت را در اعتراض به انتقال  و نگه‌داری‌ام در این زندان و با خواسته‌ی بازگشت به بند سیاسی در اعتصاب غذا بوده و حدود ۲۲ کیلوگرم وزن کم کرده‌ام.
جناب قاضی،
من مذاکره‌ای در ۲۱ اسفند ماه ۱۳۹۲ با شما داشتم و شما قول و قراری گذاشتید، تا این قانون‌شکنی آشکار را با خدابخش و جعفری دولت‌آبادی مطرح کرده و نتیجه را به من اطلاع دهید. اما تا به حال نه تنها خبری نشده، بل‌که به خانواده‌ام گفته‌اید من کاری نمی‌توانم بکنم و تمامی قول‌هایتان فریب و ریا بوده است. به طوری که می‌دانید من هم از امکانات زندانی سیاسی در داشتن کتاب‌خانه، روزنامه، بهداشت و درمان، امکانات ورزشی و هم از امکانات زندانی عادی همانند مرخصی و کار در بیرون و آزادی مشروط و عمومی محروم شده‌ام و مرا در بدترین شرایط در میان مبتلایان به ایدز، هپاتیت، سل و قانقاریا نگه‌داری می‌کنند که عملا به معنی زنده به گور کردن من است. دشمنی و کینه‌ی سیستم شما در پایمال کردن ابتدایی‌ترین حقوق مصرح در قوانین کشور، سرکوب، شکنجه و زندانی‌کردن فعالین طبقه‌ی کارگر، هر روز ابعاد گسترده‌تری به خود گرفته به طوری‌که، در زندان نیز دست از آزار و اذیت نمایندگان کارگری برنمی‌دارید. طی همین مدت من بیش از ۱۴ نامه به شما و مسولان امر در رابطه با نقض علنی قوانین جاری کشور و لزوم پاسخ‌گویی نوشته‌ام که هیچ‌گونه ترتیب اثری به آن‌ها داده نشده است. در عوض روز شنبه ۲۳ فروردین در ادامه‌ی خوش‌خدمتی مسولان به باندهای غارت‌گر ثروت‌های هزاران میلیاردی به بهای گرسنگی و بی‌کاری مردم و در ادامه‌ی خفه کردن جنبش کارگری، یک پرونده‌سازی دیگر در شعبه‌ی ۷ بازپرسی کرج انجام داده و مرا مورد تهمت و افترا قرار دادید. هدف زندان رجایی‌شهر از این اقدام لاپوشانی اعمال غیرقانونی خود و از طرفی، به این دلیل ساده می‌باشد که من به عنوان نماینده‌ی شورای منتخب زندانیان سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی‌شهر ضمن اعتراض به خودسری‌های غیرقانونی آن‌ها در تخریب کتاب‌خانه، تشدید پارازیت و ضرب و شتم منجر به خون‌ریزی داخلی لقمان مرادی و تاکید بر حقوق قانونی – صنفی زندانیان در نامه‌ای ۱۶ ماده‌ای مطابق آیین‌نامه‌ی داخلی زندان که هیچ‌کدام در آن‌جا رعایت نمی‌شد، تمامی موارد را با مسولان آن زندان مطرح کردم که این باعث خشم و ناراحتی و این اقدامات قانون‌شکنانه‌ی آنان شده است. سپس خودسرانه و بدون حکم قضایی به زندان قزلحصار منتقل شدم که برای لاپوشانی مساله‌ی پرونده‌سازی، هنوز هم ادامه دارد.
جناب قاضی،
تا کی می‌توانید به این همه تبعیض و ناعدالتی و ظلم علیه فعالین کارگری ادامه دهید؟ با توجه به موارد فوق نظر شما را به پیگیری مسائل زیر جلب می‌کنم:
اول، من علیه تمام کسانی که در نقض آیین‌نامه‌ی داخلی زندان در تفکیک جرایم، به‌طور غیرقانونی یک زندانی سیاسی را به زندان مواد مخدر انتقال داده و آگاهانه و عامدانه، برای نابودی من، مرا در میان هزاران بیمار خطرناک مسری قرار داده‌اند، اعلام جرم کرده و از آن‌ها شاکی هستم و از شما به عنوان مسول اجرای قانون در این زندان تقاضای پیگیری فوری دارم.
دوم، اگر شما ادعا دارید که امور کشور قانون‌مند بوده و مسولان و از جمله شما به قانون پایبند هستید، به عنوان یک مقام حقوقی پاسخ دهید، من در چه دادگاهی، با کدام حکم قضایی  و به چه مدت محکوم به تبعید به زندان قزلحصار هستم؟ و چرا این حکم به خودم ابلاغ نشده است؟
سوم، من هرگونه خطر جانی ناشی از اعتصاب غذای ۳۷ روزه‌ی خود را که در اعتراض به این انتقال غیرقانونی و تقاضای بازگشت به بند سیاسی صورت گرفته، متوجه مسولان امور دانسته و از تمامی نهادها و مقامات مسول داخلی و جهانی خواهان پیگیری و فشار علیه این همه شکنجه‌ی سیتماتیک علیه فعالین کارگری از جمله خودم هستم.
یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳
زندان مواد مخدر قزلحصار – واحد ۳ – سالن ۴
فعال کارگری، شاهرخ زمانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر