۱۳۹۲ دی ۳۰, دوشنبه

گزارش جدید از زندان گوهر دشت

تصمیم قاطع مجمع عمومی فوق العاده
زندانیان سالن 12 سیاسی زندان گوهردشت برای مبارزه و مقاومت
 در برابر تشدید پارازیتها ، بستن کتابخانه و بستن درب سالن 12
در روز یکشنبه 29/10/1392 از ساعت 9 تا  30/11 مجمع عمومی فوق العاده زندانیان سیاسی _ عقیدتی سالن 12 زندان گوهردشت تشکیل شد و طی برگزاری این مجمع عمومی که برای تصمیم گیری جهت مقابله با عملکردهای ضد انسانی مسئولین قضائی ، امنیتی و سازمان زندانها علیه زندانیان تشکیل شده بود موارد زیر مورد بررسی قرار گرفت.
 طی یک ماه اخیر دستگاههای پارازیت انداز در اطراف سالن 12 زندان گوهردشت به چندین برابر افزایش یافته و به شدت امواج آنها نیز افزوده شده است،که اثرات این دستگاهها علیه زندانیان اخیرا" به صورتهای مختلف مشاهده می شود از جمله طی یک شب 25 نفر از زندانیان به دلیل دچار شدن به تهوع ، استفراغ و بی نظمی کار دستگاه گوارش ، دستگاه گردش خون و سردردهای شدید به زیر سرم رفتند و 6 نفر از زندانیان به قدری دچار شدت بیماریهای مختلف شدند که به بیمارستانهای بیرون اعزام گردیدند. اکنون نیز اکثریت زندانیان هر روز دچار موارد مختلف درد و به هم ریختگی ارگانیزم های بدن خود می شوند .
موضوع دیگر برخورد تحقیر آمیز مسئولین زندان با سه نفر از نمایندگان زندانیان که طی هفته قبل جهت اعتراض کتبی و شفاهی از وضعیت ضدانسانی زندان به نزد مسئولین زندان رفته بودند این موضوع نیز در مجمع عمومی مورد بررسی قرار گرفت .
 مورد سوم بررسی رفتارها و دستورات جدید مسئولین زندان در رابطه با محل نگهداری زندانیان بود که طی سه هفته گذشته هر روز فشارهای برنامه ریزی شده علیه زندانیان را تشدید می کنند، از جمله با افزایش تعداد دستگاههای پارازیت انداز و افزایش شدت امواج آنها ، مسئولین زندان دستور دادند، درب سالن که در گذشته همیشه باز بود بسته شود و روزنه هایی که باعث تبادل هوا می گردید بسته شوند و هم چنان مواد غذایی را کمتر کرده اند و کتاب خانه که محل بسیار کوچک و از سالها قبل موجود بود و با توجه به اینکه همه کتابهای آن گزینش شده ی حکومت است آن را نیز بستند. در همین حال با نصب ایفون تصویری و دوربین مداربسته لحظه به لحظه زندانیان را رصد می کنند، همچنین تقاضاهای کتبی و شفاهی زندانیان که تمامی آنها منطبق با قوانین جمهوری اسلامی است، از طرف مسئولین نه تنها مورد توجه واقع نمی شوند، بلکه با برنامه ریزی از پیش طراحی شده اذیت و آزار را هر روز افزایش می دهند، برخورد های فوق نشان دهنده آن است که جمهوری اسلامی آگاهانه و به عمد برنامه و طرحهای ضد انسانی علیه زندانیان را به اجرا می گذارد و زندانیان با توجه به این موارد چاره ای جز دفاع از زندگی و سلامتی خود ندارند، بنا بر این دلایل، در مجمع عمومی تصمیمات زیر گرفته شد :
1-  از روز شنبه  5/11/1392به مدت 3 روز دیگ غذا را برگردانند.
2- خانواده زندانیان دسته جمعی یا انفرادی جهت اعتراض به دفتر سلیمانی رئیس زندانها رفته شکایات خود را به صورت کتبی و شفاهی ارایه نمایند.
3- تمامی زندانیان و تمامی افرادی که با آنها ارتباط دارند هر چه گسترده تر به افشای اعمال مأموران و مسئولین قضایی _ امنیتی و سازمان زندانها در میان مردم و رسانه ها بپردازند .
برخی مسائل حاشیه ای نیز از بحثهای زندانیان در مجمع عمومی جواب دریافت کردند از جمله این مسائل سئوالاتی بود که از بیرون توسط خانواده ها به درون زندان انتقال یافته بود که در اذهان عمومی سئوالاتی به طور گسترده از نوع مبارزات زندانیان بخصوص زندانیان سالن 12 گوهردشت مطرح می شود که :
 چرا زندانیان این گونه بی محابا می نویسند و حرف می زنند ؟ و چرا از جمهوری اسلامی نمی ترسند ؟ و ...
جواب کلی آنها چنین بود :
ما سالهاست برخی 20 سال و برخی 10 سال و ... در زندان هستیم و به تجربه دریافتیم که جمهوری اسلامی تابع قوانین خودش هم نیست و ما هرچه طبق قانون و با نامه و درخواستهای شفاهی تقاضا کردیم نه تنها جمهوری اسلامی جواب انسانی و قانع کننده نداد، بلکه در مقابل هر تقاضای قانونی ما ، فشار و اذیت و شکنجه را بیشتر کرد و امروز به ما ثابت شده است که جمهوری اسلامی به طور عمدی و اگاهانه و با طرح و برنامه های سیتماتیک قصد بیمارسازی و کشتن ما را دارد. بنابراین ما حاضر نیستیم بدون مبارزه و بدون دفاع از زندگی و سلامتی خود ، ساکت و آرام  و مانند گوسفند کشته شدن را بپذیریم.
در نتیجه با تمام وجود یا آزادی و سلامتی خود را بدست اورده و حفظ می کنیم یا در حین مبارزه شرافتمندانه کشته می شویم و اگر کسانی چنین سئوالاتی در فکرشان است به جای ایجاد شک و شبهه از هر طریق ممکن در این مبارزه به یاری ما و خانواده های ما بشتابند.

امروز باید برای نجات ما اقدام کنید، فردا بدون شک دیر است.

کسانی که فکر می کنند با سکوت و تابع دستورات و تمامی ظلم و ستم شدن ، جمهوری اسلامی ممکن است ما را آزاد کند، سخت دچار توهم هستند. و از تجربیات تاریخی بهره ای ندارند.
ما به تجربه در زندانها دریافتیم افراد جمهوری اسلامی تابع هیچ قانونی نیستند و حتی به مادر خود نیز رحم نمی کنند، اینها در مکتبی پرورده شده اند که جز جنایت و کشتن و دزدی کردن، راه دیگر یاد نمی دهد . دوستان، به تجربیات تاریخی خود ایمان داشته باشید، ما آگاهانه مبارزه می کنیم و حاضر نیستیم خود را دست و زبان بسته تسلیم جلاد کنیم، درست در راستای چنین بحثی بود که پیشنهاد زندانیان اصلاح طلب که نوشتن نامه مجدد به مسئولین را ارایه داده بودند در مجمع عمومی رد شد و در مقابل این پیشنهاد اعلام شد که مسئولین زندان طی هفته های قبل در مقابل تقاضاهای کتبی و شفاهی سه نفر از نمایندگان ما برخورد تحقیر آمیزی داشتند و درست بعد از رفتن نمایندگان ما و صحبت با مسئولین زندان آنها برای توهین به ما اقدام به بستن درب سالن کردند بنابراین با توجه به برخورد تحقیر آمیز آنها با نمایندگان ما دوباره نوشتن تقاضا نامه اهانت به خود و توهم به دشمن است.

توضیحات لازم در مورد مجمع عمومی و انتخاب نمایندگان زندانیان در سالن 12 زندان گوهردشت ،
علی رغم اینکه تعدادی از زندانیان اصلاح طلب پس از انتخاب شدن حسن روحانی به ریاست جمهوری به طور علنی و با گستردگی و شدت بسیار به عامل تبلیغات و خبررسانی به مأموران و در مجموع به خدمت گزاران جمهوری اسلامی تبدیل شده و به عنوان بخشی از حاکمیت عمل می کنند، اکثریت زندانیان  در مقابل اینکه جمهوری اسلامی کمر به بیمارسازی و کشتن زندانیان بسته است و به هیچ تقاضای کتبی و شفاهی برای اجرای قوانین خودش تن نمی دهد و هر روز فشار و شکنجه جسمی و روحی را علیه زندانیان آگاهانه افزایش می دهد، تصمیم گرفتند تا پای جان برای دفاع از زندگی و سلامتی خود متحدانه مبارزه کنند . به دنبال چنین تصمیمی بود که حدود 6 ماه قبل مجمع عمومی تشکیل داده و نمایندگانی انتخاب کردند تا  این مبارزه نابرابر  را پیش ببرند.


تکثیر از :
کمیته حمایت از شاهرخ زمانی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر