۱۳۹۱ بهمن ۲۲, یکشنبه

21 بهمن 91



مادر این فعال کارگری در گفتگو با کمیته گزارشگران حقوق بشر اعلام کرد:


کمیته گزارشگران حقوق بشر - شاهرخ زمانی‌، فعال کارگری که در تاریخ ۱۷ خردادماه ۱۳۹۰ بوسیله نیرو‌های امنیتی بازداشت و به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، پس انتقال و سرگردانی بین زندانهای مختلف کشور، از حق ملاقات حضوری و تماس تلفنی محروم شده است. در همین زمینه خانم زرین نجاتی، مار شاهرخ زمانی‌ طی‌ گفتگویی که امروز شنبه ۲۱ بهمن ماه با گفتگو با کمیته گزارشگران حقوق بشر انجام داد، اقدام به تشریح شرایط فعلی‌ این فعال کارگری دربند کرده که متن گفتگو در ادامه منتشر می‌‌شود.
در فضای اینترنت اخباری در حال انتشار است مبنی بر اینکه قرار وثیقه برای شاهرخ زمانی‌ صادر کرده‌اند، آیا آقای زمانی‌ به مرخصی می‌‌آید؟
نه این خبر صحیح نیست، با ما تماسی نگرفته‌اند، شاهرخ را بی‌ گناه آنجا نگه داشته‌اند، نمی‌‌دانم شما از پرونده شاهرخ خبر دارید یا نه، شاهرخ هیچ گناهی ندارد، در زندان نگه‌اش داشته‌اند و بچه‌هایش هم اینجور مانده‌اند. دخترش خواستگار داشت نتوانستیم بپذیریم، گفتیم اگر پدرش نباشد چطور می‌‌توانیم. بچه‌ها هم سرگردان مانده‌اند، شاهرخ هم را هم مرتب از این زندان به آن زندان می‌فرستند. به ما هم این حرف را نگفته‌اند.
آخرین باری که موفق شدید با پسرتان شاهرخ زمانی‌ ملاقات کنید کی بود و وضعیت روحی‌ و جسمی‌ آقای زمانی‌ چطور بود؟
پنج شنبه دو هفته پیش بود که من و پدر و برادرش رفتیم برای ملاقات، ما را دلداری می‌‌داد و می‌‌گفت من که گناهی ندارم، یک روز همه متوجه می‌‌شوند، از این حرف‌ها می‌‌زد.
غیر از اتهام‌هایی‌ که در دادگاه به آقای زمانی‌ زده‌اند و بحث‌هایی‌ که در اخبار منتشر شده، شما خودتان فکر می‌‌کنید علت واقعی‌ دستگیری آقای زمانی‌ چه بوده؟ از چه چیزی دفاع کرده که به زندان افتاده و اجازه مرخصی و آزادی به او نمی‌‌دهند؟
شاهرخ می‌‌گوید هیچ چیز، من گفتم که چرا من را بی‌ گناه اینجا نگه داشته‌اید؟ من کار دارم، من کارگرم، باید مرا آزاد کنید و آن‌ها هم گفته‌اند نه، شاهرخ گفت من چه کاری کرده‌ام؟ و به آن‌ها عصبانی شده است، به خاطر همین که چرا به ما عصبانی شدی و زبان درازی کردی این حکم زندان را دادند و گرنه هیچ گناهی نداشت، بقیه کسانی‌ هم که بازداشت شده بودند به دادگاه اعتراض کردند که ما را زده‌اند و این اعتراف‌ها را کردیم، بقیه را آزاد کردند اما شاهرخ را نگه داشتند.
در این مدت که آقای زمانی‌ به زندان افتاده است، شما‌ها و سایر اعضای خانواده از نظر معیشت و مخارج زندگی‌ آیا مشکل و فشاری پیدا کرده‌اید؟
من که شوهرم بازنشسته است و نمی‌‌توانیم به آن‌ها کمک زیادی کنیم، به آن‌ها هم هیچ کس کمکی‌ نمی‌‌کند، خانم آقای زمانی‌ جایی‌ کار می‌‌کند و خرج خودشان را در می‌‌آورند، خیلی‌ همه چیز گران شده است اما خوب بی‌ چاره‌ها چه کار کنند؟ دختر و پسرش دانشجو هستند، می‌‌ماند خواهر‌ها و برادر‌هایش، ما هم مگر بتوانیم به شاهرخ برسیم فقط.
آیا درخواست مرخصی برای آقای شاهرخ زمانی‌ شده تا به صورت موقت چند روزی آزاد شود؟ پاسخ مسئولین قضایی چه بوده است؟
گفتند نه، نه. گفتند نمی‌‌شود. گفتند باید حکمش را تمام کند، مرخصی که هیچ ملاقات حضوری هم نمی‌‌دهند، تبریز که بود تلفن داشت و با من و پدر و خانواده‌اش تلفنی حرف می‌‌زد، اما از وقتی‌ منتقلش کردند تهران حق تلفن و ملاقات حضوری ندارد فقط از پشت شیشه او را می‌‌بینیم.
چه در خواستی‌ از مقامات قضایی و دادگاه که صحبت‌های شما رو می‌‌خوانند دارید؟
درخواست دارم بگذارند بچه‌ام را ببینم، کارگر است، زن و بچه دارد، آخر گناهش چه بوده؟ کارگر است دیگر، اگر از کارگران طرفداری کرده کار بدی نکرده است، آزادش کنند دیگر.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر