۱۳۹۰ بهمن ۱۰, دوشنبه

بیانیه 27


بیانیه 27

تنها راه آزادی کارگران زندانی، اقدام مشترک است!!!

با اوج گیری مبارزات کارگران در اقصی نقاط جهان علیه سرمایه داری و افزایش اعتراضات کارگران در ایران رژیم سرمایه داری اسلامی، سرکوب و دستگیری و زندانی کردن رهبران کارگری را به شدت افزایش داده است. هم اکنون دهها تن از کارگران از جمله بهنام ابراهیم زاده، ابراهیم مددی، علی نجاتی، رضا شهابی، شیث امانی، علی اخوان، تعدادی از کارگران ذوب آهن اصفهان، کارگران سنندج و... در زندان به سر می برند. پس از گذشت 14 روز از دستگیری شاهرخ زمانی و محمد جراحی در محل کارشان هنوز آنها در اطاق سه بند قرنطینه که نزدیک 60 زندانی در آن است نگهداری می شوند. بیشتر این زندانیان، معتادان و گرفتاران به انواع مواد مخدر هستند. علی رغم افزایش تعداد زندانیان جیره مواد غذایی افزایش نیافته وکیفیت آن نه تنها بسیار پایین بلکه بیماری زا ست.
پس از اعتراضات شاهرخ زمانی و محمد جراحی به نگهداری آنها در بند قرنطینه و عدم انتقالشان به بند عمومی، مسئول بند لاهوتی گفته است شما زمانی که زندانی بودید و زمانی که موقتا" آزاد شدید از طریق رسانه های غیر قانونی علیه نظام تبلیغ کردید و به برادران وزارت اطلاعات توهین کردید. قابل توجه است که رژیم از هم اکنون این دو زندانی را به خاطر اطلاع رسانی و اعتراضات تشکل ها و نهادهای کارگری زیر فشار و شکنجه قرار داده است ،فراموش نکنیم که این عمل مسئولین زندان موارد زیر را به ما گوشزد می کند :
1- رژیم می خواهد هر کاری انجام می دهد ما ساکت باشیم.
2- فعالیت نهادها و تشکل های کارگری موثر بوده و دشمن را به وحشت انداخته است.
3- عکس العمل رژیم نشان از درستی عمل کرد ما است.
4- رژیم در شرایط کنونی نیاز هر چه بیشتری به وادار کردن نیروهای انقلابی به سکوت دارد .
با توجه به موارد فوق و نزدیک شدن به نمایش انتخاباتی مجلس در ایران و همچنین قریب الوقوع بودن وضعیتی که می تواند برای جامعه ی ایران یک نقطه ی عطف باشد، باید فعالیت متحدانه خود را هر چه بیشتر افزایش دهیم .
ما از تمامی کارگران، فعالین کارگری، تشکل ها، احزاب و گروهها می خواهیم برای افزایش فشار بر رژیم ولایت فقیه و وادار کردن آن به عقب نشینی دست کم برای آزاد کردن کارگران زندانی و زندانیان سیاسی با برنامه ریزی دقیق و متحدانه اعتراضات عملی را هر چه بیشتر گسترش و ارتقاء دهند.
امروز زمانی است که مبارزات در حال اوج گیری است و رژیم تلاش می کند با تهدید، ارعاب وزندان ما را وادار به سکوت کند، اما به یاد داشته باشیم که این عمل اکنون از روی ضعف دشمن است بنابراین هر چه بیشتر متحد شده و هر چه بیشتر با اعتراضات عملی خود اقدام به شکستن طرحهای رژیم سرمایه داری اسلامی کنیم. امروز اگر در اشتراکات متحدانه عمل نکنیم باید پاسخگوی نسل های آینده باشیم و هیچ عذر و بهانه ای نمی تواند توجیه کننده عدم فعالیت متحدانه ما باشد.
با برگزاری آکسیونها، اطلاع رسانی به تمامی نهادهای کارگری و آزادیخواه جهانی و درخواست حمایت و فشار آوردن، عرصه را هر چه بیشتر برای دشمن ضدبشر تنگ نماییم وگرنه او ما را از دور مبارزه خارج خواهد کرد.
کارگران، دانشجویان، زنان، معلمان و جوانان انقلابی:
با توجه به شرایط کنونی و هر چه حادتر شدن مبارزه، طبقه کارگر به اقدامات برنامه ریزی شده جهت آماده شدن و سازماندهی مبارزات در دوره های آتی به نوعی سازماندهی خاص چنین شرایطی که همان تشکیل کمیته و هسته های انقلابی در محل کار و زندگی است نیاز دارد.
لازم است خود را برای یک دوره مبارزه بسیار گسترده و سرنوشت ساز که هر لحظه به آن نزدیکتر می شویم، آماده کنیم در این دوره که تمامی جهان به طور اجتناب ناپذیر در حال ورود به آن هستند بدون تشکل های انقلابی امکان مبارزه وجود نخواهد داشت، پس اکنون باید با گرد آمدن در تشکل های انقلابی مهیا شویم. سرنوشت طبقه کارگر به تشکل پذیری  ،سازمانیابی و سازماندهی امروز ما بستگی تام دارد.


پیش بسوی اتحاد بیشتر، برای فشار بیشتر!!!

پیش بسوی اعتراضات گسترده و متحدانه با شعار :

کارگر زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد.

کمیته حمایت از شاهرخ زمانی


8/11/1390


۱۳۹۰ دی ۲۹, پنجشنبه

آخرین خبر از شاهرخ زمانی و محمد جراحی

طبق اخبار رسیده از تبریز فعالین کارگری شاهرخ زمانی و محمد جراحی که هر دو روز یک شنبه 25 دی ماه با لباس کار در محل کارشان دستگیر شده بودند ، بعد از دو روز نگه داری در بازداشتگاه اداره ی اطلاعات تبریز به زندان تبریزبند قرنطینهمنتقل شده اند .
بنابر گزارشات و منابع غیر موثق از تبریز ، این فعالین کارگری در معرض اتهامات واهی جدید از طرف وزارت اطلاعات رژیم قرار دارند .
رژیم به دنبال پرونده سازی جدید علیه این فعالین کارگری می باشد .
هم چنین اعلام قبلی شاهرخ زمانی به رفقا و خانواده ی خود مبنی بر اعتصاب غذای نامحدود در صورت دستگیری مجدد موجب نگرانی از وضعیت وی شده است.
اخبار تکمیلی متعاقبن اعلام خواهد شد.
یاد آوری می کنیم که شاهرخ زمانی و محمد جراحی در خرداد ماه سال جاری دستگیر و مرداد ماه از طرف شعبه ی یکم دادگاه انقلاب تبریز به ترتیب به 11 و 5 سال حبس تعزیری محکوم شده بودند. دستگیری آن ها در حالی انجام می گیرد که هیچ احضاریه ای برای آن ها یا وثیقه گذاران از طرف دایره ی اجرای احکام دادگستری تبریز ارسال نشده است.

کمیته ی حمایت از شاهرخ زمانی

29/10/1390

۱۳۹۰ دی ۲۷, سه‌شنبه

بیانیه شماره 26

کارگر زندانی آزاد باید گردد!!!

اثرات شدت یابی بحران ساختاری سرمایه جهانی و مبارزات کارگران و مردم آزادیخواه  برای مقابله با آن به داخل ایران انتقال یافته است. بحرانهای جدید داخلی جمهوری اسلامی وفشار های خارجی به دلیل اختلافات جناحی سرمایه داری به آن اضافه شده است.این نظام از برگزاری انتخابات آتی به صورت دلخواه ناامید است. ترس از اوج گیری اعتراضات و رشد جنبش های اجتماعی بخصوص جنبش کارگری  برای نظام به کابوسی تبدیل شده است.طبقه کارگردر چنین وضعیت بحرانی   برای حفظ دستاوردهای خود و افزایش مطالبات و مقاومت در مقابل اجرا شدن طرح های ضد کارگری از جمله حذف یارانه ها ،تغییر قوانین کار و ناامنی شغلی ،اخراجها و بیکارسازیها  ،نداشتن تشکل های کارگری و خصوصی سازی خدمات عمومی از جمله مدارس ،دانشگاهها ، بهداشت و درمان و خدمات پزشکی ،افزایش کرایه وسایل نقلیه و...به مبارزات خود شدت بیشتری می دهد.با توجه به موارد ذکر شده جمهوری اسلامی که هرگونه اعتراض و درخواست را با سرکوب جواب داده است ، بیشتر از همیشه دچار فشار و بحرانهای مضاعف می گردد. تحت فشارهای اقتصادی ، سیاسی و روانی مذبوحانه همه را مورد هجوم و تهدید قرار می دهد. برای اینکه شکست و نابودی خود را چند صباحی به عقب بیاندازد در ماههای اخیر شدت سرکوب و دستگیریها را دو چندان افزایش داده است . در این میدان به شدت ملتهب مبارزاتی میان طبقه کارگر و سرمایه داری در سطح جهانی و داخلی، جمهوری اسلامی بطور واضح و آشکار درک کرده است که تنها حریف نظام سرمایه داری ارتجاعی جمهوری اسلامی طبقه کارگر خواهد بود در نتیجه اقدام به دستگیری کارگران و فعالین کارگری کرده است  تا از این طریق تنها نیرویی که در آینده می تواند مبارزات علیه نظام سرمایه داری ایران را سازماندهی نماید، را از بستر مبارزه و اجتماع و امکانات سازماندهی دور کند . در پی چنین طرحی است که هزاران کارگر، فعال کارگری و دانشجویی ، معلمان، زنان و جوانان را دستگیر ،شکنجه و زندانی می کند و آنها را با گرفتن وثیقه های سنگین به رسم گروگان گیری ،موقتی آزاد می کند و هر از چند گاهی که نیاز به چنگ و دندان نشان دادن احساس می کند تعدای از آنها را دوباره و چند باره دستگیر ،زندانی و شکنجه می کند و با صدها اتهام دروغین برای آنها اتهام تراشی می نماید . باتوجه به اینکه هنوز تعدادی از کارگران شرکت واحد هم چون مددی و رضا شهابی در بدترین شرایط زندانی هستند و علی نجاتی از سندیکای هفت تپه برای چندمین بار در زندان به سر می برد در ماههای اخیر 11 تن از کارگران ذوب آهن اصفهان ،تعدادی از کارگران پترو شیمی ها،کارگران آیدین ،شیرین عسل و کارگران و فعالین زیادی ازسنندج و شهرهای دیگر کردستان دستگیر شده اند و همچنین در دو روز اخیر دوباره شاهرخ زمانی را دستگیر کرده و محمد جراحی ،نیما پوریعقوب و ساسان واهبی وش را احضار کرده اند .
جمهوری اسلامی به دلیل اینکه حاصل شکست انقلابی است که اگر روند طبیعی خود را طی می کرد به یک انقلاب کارگری ختم می شد طی 33 سال عمر خود همیشه دچار بحران و تنش بوده است و در مقام مرجع ضد انقلابی بطور دائمی بر علیه مردم و بخصوص کارگران ، جنایت کارانه عمل کرده است  ، و بطور همیشگی بحرانی بودن وضعیت خود را بهانه ای برای شدت بخشیدن به سرکوب ها قرار داده است و اکنون علی رغم به شدت متزلزل بودن وضعیت داخلی و بیرونی آن به دلیل تجربیات بسیار زیادی که در سرکوبگری دارد هر روز طرح های جدیدی را به اجرا می گذارد. در همین حال چنگ و دندان نشان دادن کشورهای امپریالیستی و تنش های میان آنها با جمهوری اسلامی برای چندمین بار بهانه ای پرنعمت برای این نظام ارتجاعی شده است .
 در مقابل سرکوب کارگران و فعالین و چنین حملات نظام سرمایه داری اسلامی به مردم و جوانان چه باید کرد؟
آنچه مسلم است طبقه کارگر نمی تواند برای همیشه در میان دو جناح متخاصم سرمایه داری آواره بماندو انتظار مرحمت از آنها را داشته باشد. از طرفی با توجه به بهانه قرار دادن فشارها و بحرانهای داخلی وخارجی وسوء استفاده از اتهام داشتن ارتباط بابخش خارجی طبقه کارگر،جمهوری اسلامی اقدام به سرکوب کارگران و پس گیری دستاوردهای مبارزاتی آنها و تحمیل جدایی میان فعالین داخلی و خارجی برای تضعیف مبارزه متحد و مبارزه با کل سرمایه داری جهانی و داخلی می کند، همچنین مبارزه برای نجات کارگران و فعالین زندانی یا تحت تعقیب جدا از هم امکان پذیر نیست. لذا برای پیش برد مبارزه در سه مورد فوق نیاز به همکاری بسیار گسترده تمامی تشکل ها ،گروهها ،احزاب و نهادهای کارگری تحت برنامه های مشترک و دقیق داریم .  
ما ضمن محکوم کردن  هر نوع سرکوب ،دستگیری و زندانی کردن کارگران خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط آنها هستیم . اما می دانیم محکوم کردن و خواستار آزاد شدن، زمانی به بار می نشیند که توان عملی داشته باشیم یعنی تشکل ها ،گروهها ، احزاب ، نهادهای کارگری و آزادیخواه بتوانند جمهوری اسلامی را از هر طریق ممکن متحدانه تحت فشار قرار دهند. از جمله برای آزادی و عدم تعقیب کارگران شرکت واحد ،هفت تپه ،ذوب آهن اصفهان ،کارگران تبریز و سنندج ، شاهرخ و دوستانش امروز نیاز بسیار زیادی به مبارزات متحدانه و گسترده داریم .امروز شرایط برای فشار آوردن به جمهوری اسلامی سرمایه داری بسیار مهیاست و وضعیت این نظام انقدر شکننده است که اگر تشکل ها ،گروهها ، احزاب و نهادهای کارگری متحدانه در مقابل سفارتخانه های آن دست به اعتراضات مستمر  بزنند و از تشکل ها و نهادهای کارگری کشورهای مختلف درخواست حمایت عملی و صدور نامه های محکومیت بکنند این نظام با توجه به شکننده بودن شرایط داخلی و بیرونی اش به زودی وادار به عقب نشینی خواهد شد .
ما از تمامی دوستان و رفقا می خواهیم هر چه زودتر خود را برای اعتراضات گسترده و متحدانه آماده کنند .
ما از کارگران ،تشکل های کارگری ، دانشجویان ،معلمان  ، زنان و جوانان انقلابی می خواهیم برای مقابله با سرکوب های جدید و عقب راندن جمهوری اسلامی سرمایه داری آستین ها را بالا بزنند. جهت آماده شدن برای سازماندهی مبارزات در دوره های آتی به نوعی سازماندهی مخصوص چنین شرایطی که همان تشکیل کمیته و هسته های انقلابی در محل کار و زندگی  است اقدام کنند تا خود و توده ها را برای شکست دادن جمهوری اسلامی و مقابله با سرمایه داری جهانی قبل از اینکه بتواند طرح رژیم چنج را اجرا کرده و برای یک بار دیگر طبقه کارگر را به زائده تبدیل کند آماده کنیم . انجام این رسالت تاریخی در چنین شرایطی تنها از طریق سازماندهی در سه شکل دارای ارتباط ارگانیک با هم ممکن است .سه شکل فوق عبارتند از: کمیته ها و هسته های مخفی وانقلابی در محل کار و زندگی ،تشکل های نیمه علنی و تشکل های علنی. در صورت قدرتمند بودن کمیته ها و هسته های مخفی و انقلابی ،ایجاد تشکل های نیمه علنی و علنی امکان پذیرمی شود . 

پیش بسوی اتحاد بیشتر، برای فشار بیشتر!!!

پیش بسوی اعتراضات گسترده و متحدانه با شعار :

کارگر زندانی ، زندانی سیاسی آزاد باید گردد.

کمیته حمایت از شاهرخ زمانی


27/10/1390


بازداشت و احضار فعالین تبریز


خبر تکمیلی

بازداشت و احضار فعالین تبریز


اداره ی اطلاعات تبریز در اقدامی غیر قانونی ، طبق عادت معمول نیروهای پلیسی جمهوری اسلامی  ظهر روز یک شنبه 25 دی ماه اقدام به بازداشت شاهرخ زمانی و احضار محمد جراحی، نیما پوریعقوب و ساسان واهبی وش کرده بود.

با گذشت سه روز از بازداشت مجدد شاهرخ زمانی فعال کارگری در تبریز هم چنان اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست. با توجه به عدم انتقال وی به بند عمومی زندان مرکزی تبریز به نظر می رسد بازداشت وی نه برای اجرای حکم 11 سال زندان که در مرداد ماه سال جاری برای وی در نظر گرفته شده بود، بلکه جهت پرونده سازی جدید علیه او انجام شده است. شایان ذکر است شاهرخ زمانی به رفقا و خانواده ی خود اعلام کرده بود که در صورت بازداشت مجدد همانند دور گذشته ی مدت بازداشت برای اعتراض به محاکمه و زندانی کرد خود که هیچ گناهی مرتکب نشده است ،  دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهد زد.
یادآوری می کنیم که شاهرخ زمانی، محمد جراحی، نیما پوریعقوب و ساسان واهبی وش فعالان کارگری و دانشجویی چپ تبریز در خرداد ماه امسال بازداشت ودر مرداد ماه از طرف شعبه ی یک دادگاه "انقلاب" تبریز مجموعا" به بیست و دو سال و نیم زندان محکوم شدند. این فعالین به تدریج و با صدور قرار وثیقه به طور موقتی از زندان تبریز آزاد شدند.

کمیته حمایت از شاهرخ زمانی

27/10/1390

۱۳۹۰ دی ۲۶, دوشنبه

گفتگوي راديو ندا با نقي محمودي

گفتگوي راديو ندا با نقي محمودي، وكيل دادگستري، در مورد دستگيري شاهرخ زماني و احضار محمد جراحي، نيما پور يعقوب و ساسان واهبي وش به اداره اطلاعات تبريز

شاهرخ زمانی مجددا" دستگیر شد

شاهرخ زمانی باز داشت شد


خبر رسیده حاکی از این است که امروز یکشنبه 25 دی ماه 1390 شاهرخ زمانی در محل کارش در تبریز دستگیر شده است. هنوز از جزئیات دستگیری وی و اینکه به چه دلیل ، توسط کدام بخش دستگیر شده است بدست نیامده است و همچنین محل نگهداری وی نیز مشخص نیست.

 لازم به توضیح است که پرونده قبلی شاهرخ که حکم 11 سال زندان برای او صادر کرده بودندبنا به اعتراض مجدد شاهرخ  به دادگاه 29 دیوان عالی انتقال یافته است . بنا براین دستگیری اخیر نمی تواند در رابطه با پرونده قبلی باشد.چون آن پرونده هنوز به دادگاه اجرای احکام تحویل داده نشده است.


کمیته حمایت از شاهرخ زمانی .

25/10/1390